22 Reacties

3 jaar geleden

Ik werk ook in de zorg.. en ook af en toe in aanraking met corona patiënten. Ik vind het doodeng omdat er geen onderzoeken zijn of het wel of niet schadelijk is zo pril in de zwangerschap...

3 jaar geleden

Ik mag van de gyneacoloog niet werken tot mijn eerste echo. Ben vpk op covid19 afdeling

3 jaar geleden

Ik werk ook in de zorg. Heb het mijn leidinggevende vertelt omdat ik dan niet meer met patiënten hoef. Zij zet mij nu op andere plekjes in..

3 jaar geleden

Ik werk in de zorg op een dagbestedingslocatie. Ik werkte tijdelijk op een woning waar er sprake was van corona. Toen ik erachter kwam dat ik zwanger was heb ik gelijk mijn locatie hoofd ingelicht en ik werk nu momenteel thuis. Vanaf mei ga ik vanuit de dagbestedingslocatie dingen organiseren maar zal ik niet in contact komen met cliënten.

3 jaar geleden

Ik werk ook in de zorg. Nu 3 weken vakantie gehad, vorige week erachter gekomen dat ik zwanger ben. Volgende week de laatste 3 dagen bij mijn oude werkgever werken. En dan 7 mei bij mijn nieuwe werkgever starten. Ik vind dit nu toch wel een lastig iets. Mijn aanstaande ex collega's weten het inmiddels wel, dit ivm dat als je voor het laatst bent. Dan vreten ze wat met je uit....En ja, ik hielp hier zelf altijd graag aan mee. Maar hoe ga ik dit neerleggen bij mn nieuwe werkgever. En ja, ik heb al een buik voor mijn doen 🤨

3 jaar geleden

Ook werkzaam in de zorg! 1,5 meter is niet te hanteren in de praktijk.. Dat maakt het wel extra lastig.

3 jaar geleden

Ik werk in een tandartspraktijk, vind dit ook erg lastig nu wij weer open mogen helaas. Wij gaan pas 6 mei open, maar moet dan weer boven de mond van een patiënt gaan hangen met speeksel...

3 jaar geleden

Ik werk ook in de zorg , ik ben nu 5+3 weken zwanger. Ik vind het ook best zwaar. Ook al heb ik een korte dienst van 7 tot 11. 4 uurtjes maar en dan ben ik versleten door de vermoeidheid. En thuis nog een dochtertje van bijna 4. En elke keer als ik moet werken hoop ik dat geen cliënten corona hebben. Gelukkig heb ik veel steun van mijn man. Als hij thuis is kan ik uurtje liggen s,middags. En op werk is ook een psycholoog ivm corona voor medewerkers en cliënten als we ergens mee zitten.

3 jaar geleden

Jup hier ook. Ik heb het direct aan mijn manager gezegd omdat ik bang was om met besmette cliënten te werken. Ik heb gelukkig een functie waarbij ik het klantencontact tot nu toe heb kunnen minimaliseren en bijtaken zijn nu gelukkig even op onhold gezet, want ik merk toch wel regelmatig dat ik tussendoor een dutje nodig heb😅 terwijl ik normaal door knal tot ik half dood val🙈😅. Heb nu wel eindelijk sinds 2 jaar mijn plus uren drastisch afgebouwd😂😂

3 jaar geleden

Mag ik jullie allemaal even complimenteren. We zijn allemaal Power vrouwen. 😇 maar dames in de zorg 🥰 woop woop Dankjewel voor jullie reactie. Zo blij dat ik er niet alleen mee zit. En dat ik mijn ervaringen met jullie kan delen. Emotioneel vind ik het ook erg pittig.

3 jaar geleden

Ik ben zelfstandig thuisverpleegkundige en werk 7/7. 3 dagen per maand vrij. Voorlopig lukt dit nog momenteel 5 weken ver. Toch heb ik veel last van pijn links onder, serieuze krampen waar ik soms even mee verder kan. Maar paracetamol kon geen kwaad zei de gyneacoloog.

3 jaar geleden

Ik ook in de zorg 32 uur in de week twee kids en nu 6+4 zwanger die vermoeidheid is echt heel vervelend.

3 jaar geleden

Ik werk ook in de zorg morgen 8weken. Door de drukte stress en mijn slechte nachten kan ik niet veel verdragen. En wij hebben helaas wel wat corona patiënten op de afdeling.

3 jaar geleden

Ik werk ook in de zorg (gehandicaptenzorg)! Bij ons is nog alles rustig qua corona en indien dit er wel komt wordt er gekeken naar gepaste maatregelen. Verder merk ik dat ik vooral de vroege diensten zwaar vind in combinatie met de slecht slapen.

3 jaar geleden

Ik werk ook in de zorg. 32 uur contract en onze afdeling is sinds een paar weken volledig in cohort gegaan. Met vroege diensten vind ik het ook vermoeiend omdat ik in de nachten vaak rond loop te spoken en slechter slaap

3 jaar geleden

Laat-vroeg zou verboden moeten worden 😴

3 jaar geleden

Ik werk ook als verpleegkundige, ik hoef niet voor covid (verdachte) patiënten te zorgen. Dit is zo opgenomen in het ziekenhuisbrede protocol. Mijn teamleider weet het, ik ben nu 8 weken. Maar vind het werk erg zwaar. Ben super vermoeid, hele dag misselijk en kan hierdoor slecht eten en drinken. Maar doe mijn best. Hoop dat de misselijkheid na 12 weken weg gaat. 🙏

3 jaar geleden

Ik werk als verpleegkundige ambulancier, zodra ik wist dat ik zwanger was (4weken toen, nu 5+4) ben ik onmiddellijk op medische rust gezet wegen corona en kans op agressie in de ambulance.

3 jaar geleden

Ik werk als verpleegkundige in de de ouderenzorg. Heb nog niks tegen mijn teamleider gezegd... Wil ik doen als we donderdag het hartje horen hopelijk! Dan vertel ik het haar die maandag erop. Nu met corona ben ik sowieso voorzichtig met mijn hartafwijking dus dat scheelt al wat

3 jaar geleden

Ik werk ook in de zorg maar merk wel dat ik het nu zwaar vindt ivm moeheid