22 Reacties

3 jaar geleden

Ik werk ook in de zorg met alleenstaande jongeren in een asielzoekerscentrum. Agressie en nachtdiensten komen regelmatig voor, dus ik heb toch wel besloten om het mijn leidinggevende te melden. Er zijn best goede regels bij ons wat betreft zwanger en werken. Nachtdiensten en vooraan staan bij agressieincidenten hoeft dan niet gelukkig. Ook kan ik mijn collega's vragen om taken over te nemen wanneer ik misselijk ben. Nu in verband met corona draaien we met minimale bezetting, maar wel met extra beveiliging wat het wel wat makkelijker maakt + dat het nu Ramadan is, dus de jongens zijn wat rustiger. Niet veel last of bezorgdheid over corona, wel over de dag doorkomen door de vreselijke misselijkheid.

3 jaar geleden

Ik ben acht weken zwanger.. Ik werk al zes weken lang op de cohort uit van mijn ziekenhuis. Dit betekent dat ik continue corona positieve patiënten verpleeg. Ik vind het ook wel spannend maar ik merk dat ik liever op een corona unit werk dan op een "gewone afdeling". Afgelopen week zijn er vier collega's besmet geraakt omdat er een patiënt lag die toch corona positief bleek te zijn en niet in isolatie lag. Onze gynaecoloog zegt trouwens dat het virus geen consequenties heeft voor de ontwikkeling van het ongeboren kindje. . Sterkte en wijsheid toegewenst.