13 Reacties
2 jaar geleden
Zou wel die kies kunnen zijn, was bij ons ook wel echt schreeuwen snachts, maar omdat alleen jij hem kan troosten, klinkt het meer als verlatingsangst. Vermoeiend hè. Ik pak het ook ongeveer zo aan, geborgenheid geven en als het even lukt, terugleggen in haar eigen bed
2 jaar geleden
Reactie op bepperd
Al geprobeerd om toch twee dutjes te doen overdag?
We zijn naar 1 dutje gegaan, omdat hij in de middag niet meer wilde slapen. Hij zat al een ruime maand dat het hem vaak niet lukte om dan te slapen. Hij kon toen de ochtend echter nog niet volhouden en daarom hebben we de overgang naar 1 slaapje zo lang mogelijk uit proberen te stellen. Enkel op hele drukke dagen lukken 2 slaapjes (zoals op de opvang) en dan bieden wij die ook aan, maar de nacht blijft hetzelfde.
2 jaar geleden
Reactie op Mamavanmarije
Zou wel die kies kunnen zijn, was bij ons ook wel echt schreeuwen snachts, ...
Ja, het blijft ook steeds gokken. Fijn dat het herkenbaar is (en natuurlijk ook vervelend voor jullie). We waren laatst weg toen hij wakker werd dus dat iemand anders hem uit bed haalde. Voelde mij super schuldig dat hij zich misschien verlaten voelde en dat het daardoor zou komen. De ene keer is dentinox de oplossing en de andere keer weer even bij ons in bed en de keer erop lijkt niks te werken. Je merkt ook dat je heel snel kan wennen aan het doorslapen. Eerder nooit moeite met er ‘s nachts uitgaan en nu lukt het mij amper.
2 jaar geleden
Hier ook drama al 2 nachten. Opeens wakker worden, veel huilen en moeilijk te troosten. Hoi valt dan niet meer in slaap...2 a 3 uur wakker midden in de nacht. Overdag niets aan de hand. Slaapt 1x. Wij denken aan de sprong rond 17 maanden. En misschien combinatie met laatste tanden/kiezen.
2 jaar geleden
Mag ik vragen hoe lang het na het inslapen is? Heb je weleens aan nacht angsten gedacht?
Mijn zoontje werd ook ineens zo overstuur wakker, maar eigenlijk zijn ze dan niet wakker. Werd rustig op de arm en daarna kon hij ook zo weer in bed. Heeft het maar enkele nachten gehad, maar toen ik dat las was het voor mij heel herkenbaar.
Hopelijk gaat het gauw beter voor jullie.
2 jaar geleden
Reactie op hellolittleone-sr
Mag ik vragen hoe lang het na het inslapen is? Heb je weleens aan nacht ang ...
Hij heeft nu gelukkig weer 2 nachten doorgeslapen. Was dan heel onrustig aan het slapen en zo’n 3 uur later helemaal overstuur. 1x gehad dat ik het wel veel vond lijken op een nachtangst, maar de afgelopen keren was hij echt compleet wakker.
2 jaar geleden
Reactie op Sassie-24
En vanzelf over gegaan? Namen jullie hem bij je als hij overstuur was?
Vanzelf overgegaan inderdaad. Ja, hij mocht dan tussen ons in liggen. De laatste nacht dat hij wakker werd ging hij na even bij ons liggen keten en toen ging hij zonder probleem weer naar zijn eigen bed. Wij zijn daar eigenlijk nooit moeilijk in. Hij huilt of jammert nooit als er niks is (ook al is het maar even een knuffel). De enige harde regel die wij hebben is dat hij begint met slapen in zijn eigen bed.
2 jaar geleden
Reactie op newmommy😍
Vanzelf overgegaan inderdaad. Ja, hij mocht dan tussen ons in liggen. De la ...
Hij begint ook heel makkelijk met slapen in eigen bed en alle dutjes op de dag gaan prima. Alleen na 3 uur dus krijsend wakker. Wij pakken hem er ook maar bij. Ben beetje bang een verkeerde gewoonte te ontwikkelen bij hem, maar op hoop van zegen maar gewoon wachten tot het beter wordt.
2 jaar geleden
Reactie op Sassie-24
Hij begint ook heel makkelijk met slapen in eigen bed en alle dutjes op de ...
Was ik eerder ook bang voor, maar doordat hij begint in eigen bed kan het eigenlijk geen verkeerde gewoonte worden. Je kunt er niet voor wakker worden denk ik maar. Hij heeft van 7 tot bijna 11 maand ook steeds tussen ons in gelegen als hij ‘s nachts wakker werd. Heeft vervolgens 6 maand hele nachten in eigen bed geslapen dus ik zie het allemaal gewoon als een fase.