43 Reacties
5 jaar geleden
Ik!
Met week 7 licht begonnen. Ik doe fitness en doe alles behalve springen en rennen. Het is mij aangeraden om daarmee pas na 6 maanden voorzichtig mee te beginnen.
Ik sport nu 3x in de week 1 a 1,5 uur per keer, heerlijk. Buikspieren zijn overigens echt ver te vinden maar ook die komen langzaam terug. Ik doe meestal een eigen “programma” maar vind het nu leuk om via YouTube “sterk met Wout” te doen (alle spring oefeningen vervang ikzelf), wat ik nu doe is bijv. dag 1,2 en 3 achter elkaar en dat nog een X herhalen. Maar net wat ik al zei ik doe ook een eigen bedacht “programma”.
5 jaar geleden
Ik heb me aangemeld bij fitchannel voor online sporten maar kan me daar ondertussen slecht voor motiveren. Ben 5 weken geleden begonnen met hardlopen maar na twee weken weer mee gestopt want mijn bekkenbodemspieren waren niet sterk genoeg (ongewild urineverlies). Bekkenbodemspieren wat extra getraind en vandaag op een langzamer tempo weer gestart.
5 jaar geleden
Hier is een topic over van een tijdje terug :-).
Maar ik heb het programma van SterkHer aangeschaft en doe nu ook de bootcamps van MominBalance. Vooral dat laatste vind ik zo fijn! Thuis sporten vind ik lastiger qua motivatie.
Overigens wordt wel aangeraden voorzichtig te zijn met rennen/springen en buikspieroefeningen op het begin gezien je diastase. Dus goed om rekening mee te houden!
VRIEND
5 jaar geleden
Ik ga vanavond weer mijn eerste Bootcamp training doen. Ik doe dat al 3 jaar en tot mijn 38ste week in de zwangerschap gesport.
Vanavond zal op 25% inspanning zitten denk ik. Ben 11 weken geleden bevallen en met 6 weken begonnen met de ene dag wandelen en de andere dag 30 minuten mama fit oefeningen doen om je bekken weer wat sterker te krijgen
5 jaar geleden
Ik ben vorige week begonnen met HIIT trainingen bij de sportschool(buiten). Altijd gefitnesst/krachttraining gedaan, tot net voor de bevalling. Paardrijden heb ik nog niet opgepakt, maar wil ik ook weer gaan doen komende week...
5 jaar geleden
Ik ben begonnen met PT, krijg oefeningen voor mijn heupen en bekken.
Heerlijk om weer bezig te zijn!
5 jaar geleden
Ik ben in februari begonnen met zwemmen (wel beetje frisjes nog) zwem nu 2x in de week 2a 3 km. En 3x in de week oefeningen (buikspieren squats opdrukken etc gewoon eigen gewicht) en daarnaast geef ik weer 4 dagen in de week gymles. Dus rennen en springen doe ik ook weer. Gaat mij mij prima.
En qua tips. Ik lees dat je voorheen zwom en fitniss deed. Als je fanatiek zwom kan je dit prima oppakken qua belasting. Met oefeningen heel laagdrempelig beginnen bijv op je rug liggen en 1 been optillen voor je buikspieren. Ik heb wel alles laten checken door de fysio of het veilig was.
5 jaar geleden
Ik ben na 4,5week na de bevalling weer begonnen met Crossfit. Dit deed ik voor en tijdens mijn zwangerschap zo’n 5x per week. Tijdens mijn zwangerschap met wat aanpassingen, maar heb redelijk lang nog gewichten getild. Het vele sporten heeft super geholpen bij mijn herstel, daardoor ben ik nu weer bijna op oud niveau.
Zou wel iedereen aanraden om vooral met een trainer of coach te gaan sporten, zodat je zeker weet dat wat je doet ook goed gaat.
5 jaar geleden
Intensief sporten wordt erg afgeraden, eerst de inner core op orde zien te krijgen; buikspieren, bekkenbodem (zie Sterkher’). Pas na half jaar weer intensief sporten, fitness, hardlopen ed. Anders kun je op latere leeftijd klachten krijgen!
Lekker gaan wandelen en lichte oefeningen doen! Gun jezelf de tijd!
5 jaar geleden
Ik ben 8 weken na de bevalling begonnen met PT. Ik raad het echt aan... Ik heb ook (nog steeds) last van incontinentie en de bekken in het algemeen en heb daar aangepaste oefeningen voor gekregen. Geen twee lichamen zijn hetzelfde! Eerste foto is 8 weken na de bevalling, tweede vorige wek (13 weken postpartum)