Iemand tips?
Vorige week kleine naar buiten geweest voor het eerst bij de opvang. Lekker rond gekropen. Waarschijnlijk van de tegels een schaafwondje opgelopen. Niet gezien door opvang en ook niet door manlief na ophalen. Ik zelf was er niet en kwam er dus volgende ochtend achter.
Nu is het dus ontstoken en vies en probeer het elke keer schoon te maken.
Gisteren in badje soda met hem gespeeld, want op andere hand zit ook nu een ontsteking door buiten kruipen.
Hoe hou ik het schoon zodat het niet meer ontsteekt en vies wordt?
Ik zou dit even overleggen met de huisarts.
Zelf gebruik ik voor mijn eigen wondjes een klein flesje van kruidvat met alcohol erin. Maar dat prikt natuurlijk best wel...
Vroeger gebruikte mijn moeder jodium als ik weer eens gevallen was, vreselijk vond ik dat...
Ik zou dit even overleggen met de huisarts.
Zelf gebruik ik voor mijn eigen ...
Ik heb betadine (jodium) staat, maar deze prikt gelukkig niet zo erg. Huisarts krijg ik niet zomaar te spreken dat wordt dan de assistente aan de telefoon
Afspoelen met lauwwarm water en laten luchten, zou er niet teveel middeltjes op smeren dat dekt ook weer af, komt er bloed of vocht uit dan met een gaasje afdekken, en spoelen spoelen spoelen, korstje gaat straks ook jeuken dat kan ook irriteren, wat sneu voor je kleintje met dit weer heeft hij er veel last van??
Afspoelen met lauwwarm water en laten luchten, zou er niet teveel middeltje ...
Afwassen doen we elke keer, er komt alleen elke keer weer vuil in zoals op de foto. Bij dit wondjes gelukkig geen bloed of vocht. Hij lijkt er geen last van te hebben. Alleen gaat hij mopperen als ik het schoon wil maken