8 Reacties

5 jaar geleden

1x eten kan geen kwaad. Maar ik zou volgende keer een kaas kiezen uit dit lijstje https://www.ah.nl/producten/kaas-vleeswaren-delicatessen/kaas/geitenkaas-schapenkaas/geitenkaas/gepasteuriseerde-geitenkaas Dan weet je in ieder geval zeker dat het goed zit 😊

5 jaar geleden

als het gemaakt is van rauwe melk moet het erop staan, anders is het veilig. bij de jumbo staat er zelf bijna altijd op gepastauriseerde melk ipv alleen het woordje melk bij de AH

5 jaar geleden

Hi Madolyn, je chat met Nienke. Yes! Zuivel van onze huismerken AH, AH biologisch en AH Basic zijn gemaakt van gepasteuriseerde melk. Dit geldt ook voor producten waar zuivel in is verwerkt zoals bijvoorbeeld (maaltijd)salades. En dus geschikt voor als je zwanger bent. Er zijn wel kazen in ons schap die van rauwe melk zijn gemaakt. Dan staat ook op de verpakking ''rauwe melk'' of ''au lait cru''. Verder zijn alle kazen van gepasteuriseerde melk gemaakt.

5 jaar geleden

Oooh top! Dankjewel! Ik ben gerustgesteld 👌🏼 Werd er zo onzeker van 😅

5 jaar geleden

De verloskundige vertelde me vandaag dat op geitenkaas eigenlijk nooit listeria wordt aangetroffen, omdat de zuurgraad veel hoger is dan van koeienkaas. Dus dat geitenkaas eigenlijk altijd wel kan

5 jaar geleden

Volgens mij is eigenlijk alle voorverpakte kaas uit de supermarkt van gepasteuriseerde melk en dus veilig te eten. Bij verse kaas moet je opletten

5 jaar geleden

Reactie op Mamaris

De verloskundige vertelde me vandaag dat op geitenkaas eigenlijk nooit list ...
Dat las ik dus ook ergens! Er is blijkbaar nog nooit listeria aangetroffen in geitenkaas.. Maar in de ZwangerHap app wordt het wel afgeraden .. Gelukkig is de variant die ik heb gegeten helemaal veilig

5 jaar geleden

Reactie op Madolyn

Hi Madolyn, je chat met Nienke. Yes! Zuivel van onze huismerken AH, AH biol ...
Super fijn ik eet af en toe alleen geitenkaas en dus mee geskipt omdat er nergens op staat bij de appie of die plakken geitenkaas gepasteuriseerd zijn ik dacht ook al misschien mailen en super dat heb jij gedaan. Dank je wel