32 Reacties

4 jaar geleden

Aiden + Anais

4 jaar geleden

Hydrofiel moet vooral goed vocht opnemen. Mijn ervaring is dat die van Hema en Prenatal redelijk zacht blijven. Mocht je echt iets meer willen uitgeven dat zijn die van Aiden en Anais echt fantastisch.

4 jaar geleden

Ben wel benieuwd naar hoeveel hydrofiele luiers je ongeveer nodig hebt.

4 jaar geleden

Heel content van het merk lassig!

4 jaar geleden

Swaddle doeken van Little Dutch zijn heel zacht, maar die zijn dan ook bijna een tientje per stuk...

4 jaar geleden

Ik heb verschillende merken gebruikt.. en ze blijven allemaal zacht.. zeeman, Hema.. maakt niet uit.. behalve de prijs.. 🤣

4 jaar geleden

Ik heb er een gekregen van Lodger, die voelt heerlijk zacht, maar of hij goed vocht opneemt weet ik niet...

4 jaar geleden

De basis witte hydrofiele doeken van de prenatal (zo'n 3-pak) en de xxl doeken van de action. Na 2 jaar intensief gebruik en wassen zonder wasverzachter nog steeds heerlijk zacht en helemaal heel. De gewone kleine hydrofiele doeken van de action en de hydrofiele doeken van het kruidvat (bambino)(zowel de kleine als de grote) vind ik niet fijn. Die worden hard na een paar keer wassen. Andere merken heb ik niet geprobeerd.

4 jaar geleden

Ben wel benieuwd naar hoeveel hydrofiele luiers je ongeveer nodig hebt.
Best wel veel. 1 in bed, 2 voor om de kruikenzakken zodat de voetjes niet direct tegen de hete kruik kunnen komen, 1 in de wandelwagen evt 1 in de draagzak om het hoofdje te ondersteunen, 1 voor over je schouder tijdens het boeren, 1 voor over je aankleedkussen na het badderen en 1 om mee af te drogen + evt nog 1 extra om mee af te drogen voor mocht je nog een keer extra moet wassen na spugen of luierexplosie. En dat is als ze niet ondergespuugd of geplast worden, dan heb je er iets meer per dag nodig. Daarnaast hangt het er dan van af hoe vaak je wilt wassen (dus hoeveel setjes je wilt en hoe vaak je ze wil verschonen). Deze hoeveelheid is overigens wel voornamelijk voor het begin. Op een gegeven moment heb je er iets minder nodig. De xxl doeken ben ik pas gaan gebruiken toen mijn dochter te groot werd voor haar badcapes, maar dat is een persoonlijke keuze. Daar heb ik er nu 4 van en dat is net toereikend als ik iedere week een kinderwas doe.

4 jaar geleden

Doeken van Nanami!

4 jaar geleden

Best wel veel. 1 in bed, 2 voor om de kruikenzakken zodat de voetjes niet d ...
Mijn ervaring is je kan bijna niet teveel hydrofiele luiers hebben. Ons zoontje was een spuger dus had wel rond de 20 (nu 15) kleintjes en 6 grote (gebruikte ze ook om in te bakeren).

4 jaar geleden

Ik heb ze van verschillende merken gekocht en alles sinds kort ook uitgewassen. Ik moet zeggen dat de doeken die het mooist en zachtst uit de wasmachine kwamen, die van Done By Deer zijn!

4 jaar geleden

Ik vind de doeken na het wassen op 60 graden en het aan de lucht drogen vrij stug.. ligt dat aan mij?

4 jaar geleden

De meeste doeken worden zacht als je ze eerst een nacht in koud water zet en dan in de wasmachine doet. Tip kreeg ik en werkt echt ;)

4 jaar geleden

Die van Konges Sløjd zijn heel lekker zacht! 💖

4 jaar geleden

Ik heb er inmiddels een paar aangeschaft van de Hema maar ik twijfel iedere keer over welke maat ik moet hebben, welke maat is handig?

4 jaar geleden

Reactie op JennBrwr

De meeste doeken worden zacht als je ze eerst een nacht in koud water zet e ...
Ga ik dat eens proberen, kan vast geen kwaad als t uiteindelijk niet werkt🤰🏼

4 jaar geleden

De kraamzorg adviseerde mij om hydrofiele doeken 3 keer te wassen voor gebruik. Is dit echt nodig?

4 jaar geleden

Ik vind die van de Hema nogsteeds heel goed

4 jaar geleden

Gewoon van wibra zijn net zo goed