13 Reacties
2 jaar geleden
Heel herkenbaar!! Precies hetzelfde hier... Geef maar een toetje zodat hij in iedergeval iets binnen krijgt.... Echt verschrikkelijk vermoeiend..
2 jaar geleden
Mijn zoon toont dit gedrag vanaf dat hij 1 jaar is, nu dus al 10 maanden lang. Overdag eet hij prima, maar dus nooit groente. Twee weken geleden bij een diëtist geweest, was toch bang dat hij bepaalde voedingsstoffen mistte. Dit was echter niet het geval omdat hij de rest van de dag wel prima eet. Zij vertelde dat dit gedrag vaker gezien wordt bij kinderen rond de 2 jaar. Ze gaf als advies er geen punt van te maken. Bied het eten aan, eet hij dan prima, eet hij niet dan ook prima en ruim je de tafel weer af. Niet belonen als hij wel eet en niet straffen als hij niet eet. Beloon je hem, dan maak je er ook een 'ding' van.. en dat is waar onze peuters op uit zijn. Wonder boven wonder stopt die van ons nu sporadisch weer wat in zn mond. Het is een fase zullen we maar zeggen... hahaha
2 jaar geleden
Hier gaat het eten opzich wel goed. Soms niet en dan krijgt ze ook niks. Pas als ik begin met de tafel af te ruimen begint ze opeens te eten🙈 denk een gevalletje grensen opzoeken. Mijn oudste dochter van 5 eet ook heel moeilijk. Denk dat ze moeite heeft met structuur van het eten. Ze is namelijk erg gevoelig voor bepaalde dingen. Heb me er maar bij neergelegd
2 jaar geleden
Zelfde als LHK hier maar dan vanaf 10 maanden begon het hahaha. Zeker niet gefrustreerd van raken hoor, lekker loslaten. Frustratie zorgt er niet voor dat er beter gegeten wordt en je maakt jezelf alleen maar gek. Ze krijgt van ons bordje voor haar neus waarvan we meestal wel zorgen dat er iig 1 ding op ligt wat ze lust (dat zijn hier bijv stukjes vlees of nepvlees). Wij gaan haar niet aansporen of bemoeien met wat ze eet, is ze klaar, prima. Soms eet ze ook gewoon niks. Ze krijgt wel altijd toetje (beetje halfvolle yoghurt). En dan soms ineens eet ze iets nieuws. Laatst nam ze ineens een hap couscous en vond ze het lekker dus dit eet ze nu ook, dus blijven aanbieden kan soms ineens resultaat hebben. Ze krijgt hier wel rond half 5 ofzo nog snackgroente zoals worteltje, paprika, komkommer. Dat eet ze wel. Als je diezelfde groenten savonds op haar bord legt eet ze het niet overigens 😋
2 jaar geleden
Yes.. ons zoontje eet op het moment s'avonds ook heel slecht. Hij luste altijd alles, maar meneer is ineens kieskeurig en eet weinig. Sliertjes pasta, bami, wraps en gebakken aardappelen gaan nog wel, maar owee als er iets groens tussen zit 😅. Hoort er bij denk ik dan maar. Bakje yoghurt er achteraan en op naar de volgende dag. Als hij honger krijgt, gaat hij wel weer eten.
Ik merk overigens ook dat hij nu in een nieuwe ontwikkeling zit mentaal. Hij begint met de dag meer te kletsen, drie woord zinnetjes te maken enz. Zijn energie zit hem nu in zijn geestelijke ontwikkeling. Hij gaat wel weer eten zodra hij een groeispurt krijgt. Ik maak me er iig niet druk om 😊
2 jaar geleden
Ja hier ook. Macaroni eet ze, maar verder…. Overigens alleen thuis. Bij opa en oma en het kdv eet ze voorbeeldig.
Maar thuis kan ze eten of niet…. We blijven het aanbieden maar geven geen alternatief. Een kind kan zichzelf niet uithongeren dus ga haar niet dwingen. Maar ga ook geen andere dingen geven want dan gaat ze daar aan wennen, dan denkt ze Ooh ik ga niet eten want dan krijg ik lekker iets anders. Dus ja het komt weleens voor dat ze zonder avondeten gaat slapen.
2 jaar geleden
Marije eet weinig tot niets savonds, eigenlijk al vanaf dat we begonnen met avondeten. Ondanks dat ik weet dat het niet erg is, had ik toch gehoopt dat er wat sneller iets zou veranderen🙈, vooral omdat we er nooit een punt van hebben gemaakt, nooit iets anders aangeboden, dus voor m’n gevoel doen we het gewoon goed. Maar goed. Loslaten, geduld, en nog eens loslaten en geduld🥲
2 jaar geleden
Hier ook erg op en af. Nu wel een periode van af zeg maar 😜
Soms eet ze echt alleen wat aardappeltjes. Overdag eet ze meer dan goed qua brood en fruit. Kwark gaat er meestal ook wel in. Maar het warme eten dat is wel een ander verhaal. Wij laten het voor wat het is. We bieden het elke dag aan en dat is het dan. Ze groeit wel gewoon goed.