2 Reacties
één jaar geleden
Hier ook een terugval gehad met zindelijkheid, wij hebben de stickers weer tevoorschijn gehaald en ze wist gelijk weer wat er van haar werd verwacht.
Ik weet niet welke methode je gebruikt heb om hem zindelijkheid te krijgen, maar die zou ik weer gebruiken want dat kent hij
één jaar geleden
Hey!
Vanuit mijn werk uit de kinderopvang herken ik dit probleem. Sommige kinderen beseffen ineens dat een luier toch wel makkelijk was, dus willen die eigenlijk wel weer terug om. Maar het kan ook totaal met een grote levensgebeurtenis te maken hebben of eigenwijsheid van een peuter.
Heeft er in de thuisomgeving een grote verandering plaatsgevonden? Denk aan verhuizing, gezinsuitbreiding, overlijden, etc, of iets voor ons kleins maar voor een kind groot zoals andere kamer oid. Vaak heeft zindelijkheid daar ook een terugval bij.
En anders bedenk dat het een peuter is, en die zijn heerlijk eigenwijs. Dus ook soms ineens met zindelijkheid. Komt weer goed. Vooral blijven doorpakken en terugvallen op hoe je het hem aanleerde. Succes!