8 Reacties

6 maanden geleden

Wij hebben nu haar Nijntje lamp naast het bed gezet die de zelf aan en uit kan zetten en mee kn nemen naar de wc. Dan hoeft ze niet in het donker. We hebben een krukje bij de wc staan, dus ze kan er zelf heel goed zelf op en af. Hier ‘vergeet’ ze snachts naar de wc gaan nog. En ze denkt vaak ik heb toch een luier aan😅 overdag met de middag slaap kan ze het wel en dan slaapt ze zonder luier. Ik had het met mijn partner, misschien maar gewoon de luier niet aandoen schachts, misschien gaat het wel gewoon goed. En anders maar vaker in de week het bed verschonen. Zijn die speciale matras hoezen met dat plastic wel lastig te drogen 😓

6 maanden geleden

Al 5 maanden zindelijk overdag maar nog steeds luier aan voor snachts. Pas als ze 10 nachten droog wakker wordt gaan we de luier weglaten. Geen haast voor snachts op deze leeftijd

6 maanden geleden

Ja we hadden ook geen haast, maar ze was al nachten lang droog en roept dan als ze moet plassen. Een keer geprobeerd toch snachts in de luier te laten plassen maar dat wil ze echt niet meer ...🤷🏼‍♀️ Ze komt niet zelf uit bed, maar misschien toch binnenkort maar eens over hebben 😅

6 maanden geleden

Reactie op JeanineW

Ja we hadden ook geen haast, maar ze was al nachten lang droog en roept dan ...
Hier precies hetzelfde! Wij laten haar nu even plassen als wij naar bed gaan. Dan red ze het meestal tot de ochtend gelukkig.

6 maanden geleden

Hier nog totaal niet zindelijk. Maar vroeger toen ik klein was hadden we een potje/plas emmer boven staan. Op de hal. Want mochten zelf niet naar beneden (boven geen wc.) Misschien dat een idee?

6 maanden geleden

Reactie op Meddy

Hier precies hetzelfde! Wij laten haar nu even plassen als wij naar bed gaa ...
Fijn! Hier gaat het nu langzaam ook steeds beter gelukkig! Inderdaad tegen elf uur laten we haar nog plassen en nu na wat nachten op rij dat te doen, dan begint ze zelf rond elf al te draaien.

4 maanden geleden

Hier een dame die zindelijk is toen ze 2 jaar en 3 maand was. 's nachts wou ze heel lang de luier nog aan.. Tot haar zusje geboren is. Toen waren luiers opeens voor baby's. Ondertussen 4 maand verder en helemaal zindelijk. Dag en nacht. In al die tijd 2 ongelukjes gehad. Vaak slaapt ze door tot de volgende ochtend, maar als ze moet plassen 's nachts, dan helpen we haar. Overdag kan ze het helemaal zelf. Maar als ze 's nachts wakker word van moeten plassen, dan wankeld ze naar de wc. Omdat ze half slaapt. Ja we moeten mee, maar liever op die manier dan dat ze valt. Ze komt niet haar bed uit zelf. Kan ze prima, doet ze gewoon niet. Ze zijn nog maar 3! Ik vind niet dat je kunt verwachten dat ze op deze leeftijd zelf naar de wc gaan in de nacht. En helemaal niet als ze het overdag nog niet eens kunnen.