42 Reacties
5 jaar geleden
Ik had mijn oudste met 5mnd al in een zitgedeelte. Want die paste ook al niet meer in de wagenbak toen.
Ze kan toen nog niet lekker zitten. Maar het zit gedeelte kon ik ook plat leggen.
5 jaar geleden
Reactie op Littl-one
Mijn dochter van 14 weken is 64 cm..? 🤭 Hoezo is 65 een overstap richtlijn ...
Nee hoor, ik heb een joolz wagen en die is 82 cm en met matrasje dan 80 cm.
Dus is net hoe groot je wagen bak is..
5 jaar geleden
Ik ben met 18 weken overgestapt. Ik heb veel shit over mij heen gehad van andere ouders, dat zij wel hun kind tot 6 mnd in de bak hebben gehad... Maar mijn dame lacht niet meer als ze er in gelegt word.. Ze ligt klem. Kan niet meer bewegen.. En dus niet meer happy. Ik heb d'r in de kinderwagen gelegd en ze lacht weer. 🙈 Vandaag de fysio even navragen hoe erg het is. 😊
5 jaar geleden
Reactie op Littl-one
Ik ben met 18 weken overgestapt. Ik heb veel shit over mij heen gehad van a ...
Ik ben heel benieuwd wat je fysio erover te zeggen had! Ik hoor hier veel verschillende dingen over, veel moeders zeggen, gewoon platleggen en overstappen en andere moeders reageren haast alsof je je kind mishandeld 🤭
5 jaar geleden
Reactie op Justsuus
Ik ben heel benieuwd wat je fysio erover te zeggen had! Ik hoor hier veel v ...
Ik ben inderdaad door vriendinnen al bijna aangegeven bij de kinderbescherming... 😅 Maar fysio zegt:
Volgens mij adviseren ze deze pas vanaf 6 maanden vanwege de hoofdbalans.
Als je de wandelwagen wat rechterop zet moet ze zelf haar hoofd in balans houden + hobbels en dergelijke opvangen. De stabiliteit van haar nek is daarvoor nog niet voldoende. Als je haar plat hierin legt is dat een minder probleem, maar ook dan zal hij waarschijnlijk minder stabiel zijn rond haar nek. Een reiswieg is veelal zachter en vangt hobbels/schokjes beter op.
5 jaar geleden
Wij zijn sinds vandaag ook over, in de bak deed ze non stop sit ups om meer te zien.. hier zit ze rustig (achterover) en ze vindt het vet leuk!
5 jaar geleden
Ik heb vandaag in de duo wagen de reisweg vervangen door het zitdeel na overleg met de kinderfysio. Zolang hij niet echt zit maar lekker achterover kan hangen is het geen probleem om nu met 4 mnd 3wk over te gaan. Hij heeft een sterke nek en wil graag kijken.. weer een fase verder!
5 jaar geleden
Mijn dochter is 16 weken en sinds 2 weken gebruiken we het zitgedeelte. Ze had een verstopte neus en wou absoluut niet plat gelegd worden. Krijsen als ik het wel deed, maar gezien we toch af en toe naar buiten moeten ervoor gekozen haar in het zitgedeelte te zetten. Niet helemaal recht overeind, beetje schuin. Ze vind het hartstikke leuk, want ze kan nu alles om zich heen zien! Dus denk dat ik haar ook niet meer ga terug leggen in de bak..
5 jaar geleden
Gebruiken jullie dit ook al wanneer de baby nog wel in het lig gedeelte past?
5 jaar geleden
Reactie op Littl-one
Officieel is het vanaf 6 mnd.. Maar als je vind dat het tijd is voor de vol ...
Nou probeerde net ff die bak er op te zetten, zo’n andere kinderwagen! Misschien dat zij er aan toe is, maar ik zeker nog niet 😂
5 jaar geleden
Reactie op Manouk1995
Gebruiken jullie dit ook al wanneer de baby nog wel in het lig gedeelte pas ...
Hier wil hij graag zitten dus dit met 4 maanden voorgelegd aan het cb en die gaven aan dat hij dan in het zit deel mag maar wel plat (strandbed stand noem ik het)... hij vind het fantastisch, valt zelfs weer in slaap. In de wiegbak slaapt hij niet meer
5 jaar geleden
Ik gebruik de verkleiner uit de Maxi cosi. Dit is een band rondom het hoofdje voor steun en dan ook wat in de achterover stand.