16 Reacties

3 maanden geleden

Eerste deel reactie verwijderd door Sem. Pesterijen staan wij niet toe. Maar zonder gekheid, ik denk dat dat nu even interessant is. Laat het lekker gaan, als 'ie roze wil prima toch? Waait vast wel over. Vooral niet te moeilijk over doen of te veel aandacht aan besteden.

3 maanden geleden

Ik zou hem voor nu fijn roze geven, als dat is wat hij wilt. Je gaat het denk ik wel merken of het een fase is of niet. Hij is nu nog wel erg jong om deze keuze al te maken, misschien verandert dit over een paar jaar wel.

3 maanden geleden

M'n halve reactie is verwijderd, zielig hoor. In dat geval, zal hem lekker een jurk aantrekken en vooral enorm pushen om een meisje te worden... Triest... Arm kind

3 maanden geleden

Ik heb dat bericht niet verwijderd. Dat heeft de beheerder gedaan Ik zie het niet als pesterij. Ik ben gewoon benieuwd of er meer zijn die dit meemaken. Is intresse

MOD

3 maanden geleden

Hi, Klopt. Ik heb het eerste deel verwijderd. Wij willen een veilige, fijne en respectvolle plek bieden aan al onze leden en bijbehorende vragen. Er zijn genoeg plekken, zoals Facebook, waar alles geroepen kan worden.

3 maanden geleden

Verwijder dan mijn hele opmerkingen dan maar, dat kan ik zelf niet namelijk...

3 maanden geleden

Denk ook dat je er nu nog niet al teveel aandacht aan moet geven en er een beetje in mee gaan , ze zijn nu in een fase dat alles tegenovergesteld moet zijn dan dat het nu is.... 🙄🙈

3 maanden geleden

Ik zou er niet te veel aandacht aan geven. En gewoon lekker laten dragen wat hij mooi vindt. Mijn dochter zei paar maanden geleden dat ze een jongen was en geen meisje. En is ook qua interesse alles behalve een ‘meisje-meisje’. Speelt liefst met diertjes en leest graag boeken. Van poppen moet ze niets hebben Maar sinds kort hebben ze jongen meisje thema op de opvang en is ze naar haar zeggen een meisje. Ik denk dat positieve of negatieve aandacht sowieso zijn neerslag heeft op ontwikkeling en zelfbeeld. Wie weet wil ie over 3 weken alleen maar een hondje zijn. En daarnaast roze is toch niet alleen voor meisjes? En jongens hoeven tegenwoordig niet alleen maar met autos te spelen en meisjes met poppen? Happy child is a happy life.

3 maanden geleden

Op deze leeftijd zijn ze zich volgens mij nog niet heel bewust wat 'gender' nou precies inhoudt. Roze is een mooie kleur, wij als volwassenen hangen daar het gender 'meisje' aan, een peuter ziet gewoon een mooie kleur. Meisjes mogen over het algemeen lekker tutten. Misschien ziet je zoontje dat en wil hij dat ook. Zonder enig 'echt' besef wat gender nou precies inhoudt. Gewoon, omdat het leuk is. Als spel. Ik zou er niet teveel achter zoeken. Ieder kind vindt het toch gewoon leuk om een prinses te zijn, of wat voor rol dan ook. Ik zou zelf mijn kind gewoon lekker laten kiezen wat hij wil, voor je kind zit er nu nog nul waarde achter. Ik zou het ook nog niet 'serieus' nemen als mijn zoontje zou zeggen dat hij een meisje wil zijn (in de zin van: dat mijn kind een geslachtsverwisseling zou willen. Wel dat hij meisjes misschien interessant vindt en staartjes leuk). Ik zou het allemaal prima vinden. Gewoon lekker laten spelen en lekker roze laten kiezen. Er zit echt nog niks achter (en zo wel, dan zou ik dat ook geen probleem vinden, maar dat moet je voor jezelf bepalen). Lang verhaal kort: volgens mij is het heel normaal peutergedrag. :-)

3 maanden geleden

Op deze leeftijd kan je daar echt nog niks over zeggen. Ze gaan nu helemaal op in een soort rollenspel. Roze zegt ook niks over of iemand een jongen of meisje is. Dat is iets wat wordt aangepraat. Meisjes mogen zwart en auto’s geweldig vinden en jongen roze en poppen. Het is gewoon een kleur en gewoon speelgoed. De link dat het bij een jongen of meisje hoort leg jij zelf. Mijn kind roept serieus al een week of 2 dat hij groen is en een kikker. Ik heb hem nog niet bij de vijver achtergelaten.

3 maanden geleden

Nou ik zou zeker wel uitleggen dat hij een jongen is. Wereld draait door. Juist nu moet het hem duidelijk maken

3 maanden geleden

Reactie op Twin Mom

Ik zou hem voor nu fijn roze geven, als dat is wat hij wilt. Je gaat het de ...
Koekoek ben jij

3 maanden geleden

Mijn zoon heeft dit ook lang gehad. Wij hebben ‘m altijd zijn gang laten gaan. Hij liep als 4 jarige verkleed in een k3 jurkje en prinsessenschmink door Plopsaland. Een ontzettend blij gelukkig kind. Inmiddels is het een puber van 15 en kan er alleen hard om lachen dat hij dat toen deed. Gewoon lekker laten gaan. En als hij echt een meisje wilt zijn, zal dat de toekomst uitwijzen. Heel erg veel jongens hebben deze fase 😉

3 maanden geleden

Mijn zoontje van 3 is gek op roze en dieren, heeft vooral vriendinnetjes op de opvang en is erg gevoelig en huilt snel. Mijn dochtertje van 16 maanden is gek op auto's en ballen, is lomp en een echte rauwdauwer. Jurkjes passen dan ook niet bij haar. Wij laten ze lekker doen en grappen wel eens dat we later een schoonzoon en schoondochter hebben, alleen weten we niet wie welke mee naar huis neemt. We zien het allemaal wel, als ze maar gelukkig zijn toch?

3 maanden geleden

Mijn dochter doet soms een kikker na, wil dan iets groens aan en springt door huis met zo'n gek kikkergeluidje. Vindt ze hilarisch en wij lachen heerlijk mee, geniet van haar creativiteit en humor. Als we hier serieus op in zouden spelen wordt jeugdzorg ingeschakeld. Zou het niet groter maken dan het is, op deze leeftijd hebben ze echt niet door wat gender is, ze zijn veel drukker bezig met elke 5 minuten van mening veranderen wat ze op hun brood willen smeren.

2 maanden geleden

Zolang je kind in een veilige omgeving opgroeid en je van hem houdt hoe hij is en wat hij doet en wil kan je niet veel fout doen denk ik hoor! Wel interessante vraag. Ik heb een zoontje en dochter en merk echt verschil. Zei(2) is van het tutten en zingen en hij(3) is wild en van de treintjes en gereedschap. Ik zou het ook gewoon lekker op zn beloop laten en vooral niet te veel in een hokje drukken. En idd lekker wat foto's maken voor later😉