12 Reacties
2 jaar geleden
Misschien helpt het om te het meer los te laten. Wat is het ergste wat er kan gebeuren, een vakantie met een ziek kind is natuurlijk minder leuk, maar mijn ervaring is dat ziek zijn altijd maar een aantal dagen echt erg is, en de andere dagen vallen dan enigsinds mee. In het aller ergste geval moet je iets leuks afblazen. Dan kun je misschien bedenken dat er heus andere leuke dingen komen. Maak er dan thuis het beste van. Ziek worden en ongemakken horen bij het leven. Uiteindelijk worden we er sterker van....
2 jaar geleden
Reactie op MamaMila
Waarom ben je dan zo bang dat ze ziek wordt?
Omdat het de pret zal bederven ...
Ja dat eerste. Bang dat we geen leuke vakantie hebben of gedoe hebben. maar bij verjaardagen inderdaad heel erg de mening van anderen. Wil altijd graag dat ze haar lief en leuk vinden. Ook dat probeer ik los te laten maar dat is vrij lastig haha.
Ik maak het ook graag iedereen naar z'n zin wil dat man en dochter een fijne vakantie hebben en ik ben in de stress om dat te realiseren en maak me druk of het niet door iets waar ik niks aan kan doen zoals ziek worden verpest wordt. Als ik het zo schrijf slaat het nergens op he haha.
2 jaar geleden
Reactie op MVNB
Ja dat eerste. Bang dat we geen leuke vakantie hebben of gedoe hebben. maar ...
Het is inderdaad wat irrationeel, maar dat neemt niet weg dat je het zo voelt. Kan me voorstellen dat het je veel (onnodige) stress geeft om zo te streven naar de 'ideale situatie'.
Ik denk dat je de lat wel wat lager mag leggen voor jezelf;) Het is niet jouw taak om altijd maar iedereen 100% tevreden te stellen. Soms is 60% ook gewoon oké en heeft iedereen een prima en ontspannen tijd (inclusief jijzelf!). 'Loslaten' is makkelijker gezegd dan gedaan, maar misschien kun je die dwangmatige gedachtes voor jezelf wel wat relativeren. Soms helpt het al om even een paar keer diep adem te halen als je die stress voelt opborrelen. Bevestig voor jezelf dat je er niks aan kunt doen en dat als ze toch ziek wordt het maar kleine aanpassingen zijn om het toch leuk te hebben. Maak het 'probleem' zo klein mogelijk in je hoofd:)
2 jaar geleden
Misschien helpt het om een beetje zo te denken:
Verkoudheid of griepje komt door de lucht. Naast een normale goede hygiëne is er niet heel veel wat je er tegen kan doen. Dus extra warm houden ofzo heeft niet zo veel zin. Daarnaast is het goed voor de weerstand.
Ook kunnen de kleintjes best ziek, verkouden zijn en alsnog leuk en gezellig!
En in het ergste geval, als je met een heel zielig huilend kindje zit is er altijd nog een zetpil.
Daarnaast is er geen een kind perfect behalve je eigen kindje!
Ik hoop dat je het een beetje los kan laten. Zo veel (onnodige) stress vantevoren lijkt me vermoeiend en als het achteraf niet nodig is geweest ook zonde..
één jaar geleden
Nou het is weer zover hoor. We gaan een weekend weg en ik zit weer behoorlijk te stressen/zorgen te maken. Continu op alles letten. Vandaag hele dag lichte keelpijn maar geen idee of het echt is of gewoon van het feit dat ik bang ben dat ik ziek wordt. Bang dat m'n kind ziek wordt blabla.. zo lastig en vermoeiend. Want ik weet dat het nergens op slaat omdat ik er toch niks aan kan doen maar pff :(
één jaar geleden
Reactie op newmommy😍
Misschien eens goed om te onderzoeken waar het vandaan komt dat je daar zo ...
Het is eigenlijk gekomen door corona. Toen zaten er grote gevolgen aan als je het kreeg (je kon helemaal nergens naartoe). Als je het vlak voor je vakantie kreeg had je echt een probleem. Of vlak voordat je een eetafspraak had of wat dan ook.. sindsdien ben ik er zo angstig voor, terwijl het allang niet meer zulke grote gevolgen heeft..