36 Reacties
5 jaar geleden
Bij mijn dochter stonk het ook. Paar dagen later kreeg ze berg waardoor dus die stank vandaan kwam haha. Meteen olie gebruikt toen er schilfertjes kwamen
5 jaar geleden
O ja! Helemaal herkenbaar! Geen idee waar het vandaan komt, het was ook zo weer weg. Ik dacht miss dat het aan de shampoo lag (zwitsal)
5 jaar geleden
Ik zou even stoppen met haar wassen met shampoo 👍🏼 en dit anders niet vaker doen dan 1 x per week. Overstappen op een ander merk is wellicht ook nog een optie, Zwitsal shampoo staat er nogal bekend om berg te veroorzaken bij baby's tot 6 maanden.
5 jaar geleden
Reactie op Sharkie89
Serieus? Ik gebruik ook zwitsal en mijn kindje heeft ook 'last' van berg al ...
Ja ik heb geen idee hoe het kan! Het zou volgens deskundigen niets te maken hebben met shampoo, maar toch hoor je de klacht vaak bij zwitsal shampoo. Ook in mijn omgeving heb ik al vaak gehoord dat wanneer er overgestapt wordt op een ander merk (zarqua / weleda), de berg als sneeuw voor de zon verdwijnt na een paar dagen :)
5 jaar geleden
Reactie op Catharina89
Ja ik heb geen idee hoe het kan! Het zou volgens deskundigen niets te maken ...
Zarqa* ☺
5 jaar geleden
Reactie op Nikki-90
Hier geen berg, gebruiken de producten van la roche posay die we kregen ih ...
Hier ook géén berg, wel de geur sinds een dag of 5. Ik ga eens proberen te wassen met een andere shampoo dan maar.
5 jaar geleden
Zwitsal zit vol met 'troep'. Ik snap dat het heel lekker ruikt, maar ik kies om die reden zeker voor de eerste maanden voor merken waar geen rommel aan toegevoegd is. Ik kan mij voorstellen dat het tere babyhuidje Zwitsal nog niet goed kan verwerken.
5 jaar geleden
Reactie op Liefkleintje88
Zwitsal zit vol met 'troep'. Ik snap dat het heel lekker ruikt, maar ik kie ...
Ik gebruik zwitsal neutral zo neutraal is dat dan niet volgens mij, daarnaast is die al vrij geurloos.
5 jaar geleden
Onze oudste had dit ook met verschillende merken shampoo, maar zij kreeg er ook uitslag bij, dus weet niet of het hetzelfde is als bij jullie. Ik ben overgestapt naar 1x per week haren wassen met eco by naty (die kun je voor het hele lichaam gebruiken) en sindsdien nergens meer last van.
5 jaar geleden
Ik heb het haar van onze dochter uberhaupt nog niet met shampoo gewassen. Het is nog niet veel en totaal niet vet, eerder droog. Hebben andere baby's vies haar dan?
5 jaar geleden
Ik heb het haar van onze dochter uberhaupt nog niet met shampoo gewassen. H ...
Mijn kleine heeft een flinke bos en na 1 dag is het wel wat vettig maar ik ga het nu ook minder wassen wellicht helpt het.
5 jaar geleden
Bij mijn zoontje gebruikte ik ook zwitsal en hij kreeg berg, een spray van zarqa hielp toen heel goed om de berg weg te krijgen. Bij mijn dochtertje nu vermijd ik zwitsal producten. Gebruik weleda en niet vaker dan 1x per week wassen. Nog geen berg te zien. Je moet er ook wel gevoelig voor zijn denk. Ik heb zelf ook een erg gevoelige hoofdhuid en kan gebruikelijke shampoos niet hebben.
5 jaar geleden
Onze oudste had dit ook met verschillende merken shampoo, maar zij kreeg er ...
Oo ga die ook eens proberen :)
5 jaar geleden
Mijn kleine heeft een flinke bos en na 1 dag is het wel wat vettig maar ik ...
Wat leuk, al zon bos! Ja die logica werkt bij volwassenen in ieder geval wel, minder wassen, maakt het uiteindelijk ook minder snel vet