17 Reacties
6 jaar geleden
Mijn dochter nu bijna 3 is een regenboog kindje! Onze eerste zoon is ook met 22 weken levenloos geboren. Ik had geen schuld gevoel wel erg onzeker! Gelukkig werdt ik goed begeleid in het ziekenhuis tijdens de zwanger schap. Mijn dochter is met 35 geboren helemaal gezond! Als ik mu terug kijk ben ik dankbaar voor mijn dochter!
6 jaar geleden
Reactie op Spannend1
OW hoe kwam dat het na 22 weken misging? :(
Hopelijk loopt nu alles goed e ...
Ik had een placenta preavia. Hierdoor veel bloedverlies. Door het bloedverlies zijn de vliezen verdund en eerder gescheurd. Had dus op het laatst geen vruchtwater meer waardoor er een “open verbinding” was met de kleine. Hierdoor een infectie gekregen wat de weeen opgestart heeft. Althans, dit denken ze in het ziekenhuis maar tot nu toe heeft iedere gynaecoloog iets anders gezegd.
Hierdoor heb ik nu een hele medicijnwinkel bij deze zwangerschap. Heb er alles voor over, maar valt me allemaal wel zwaar. Heb nog steeds mijn zoontje in mijn hoofd.
6 jaar geleden
Ik ben ook zwanger van een regenboogbaby. Op 13 januari is mijn dochter van bijna 2 jaar in haar slaap onverwachts overleden. Haar tweelingbroertje leeft nog maar staat wel onder controle in het ziekenhuis. De zwangerschap is zeer gewenst maar heel erg dubbel. Ik had nooit verwacht dat ik zo snel zwanger zou zijn.
6 jaar geleden
Ik ben ook zwanger van een regenboogbaby. Op 13 januari is mijn dochter van ...
Volgens mij ken ik jou van de tweelingmama groep op Facebook kan dat
6 jaar geleden
Reactie op R2020
Wat zijn regenboog kindjes? Kan iemand mij dat uitleggen? Is dat een kindje ...
Een regenboogbaby is een kindje dat geboren is na een zware en moeilijke periode of gebeurtenis voor de ouders, zoals bijvoorbeeld een miskraam of het vroegtijdig overlijden van een kindje.
6 jaar geleden
Mijn dochter is met 39 weken geboren en heeft 31 uren mogen leven ... ze is overleden aan een ernstige hartafwijking , nu weer zwanger en elke dag stress of het dit keer goed mag gaan ...
6 jaar geleden
Reactie op DanaRachel
Mijn dochter is met 39 weken geboren en heeft 31 uren mogen leven ... ze is ...
Jeetje wat heftig zeg! Op onze 20 weken echo hadden ze een afwijking aan de longen/luchtpijp gezien. Door allerlei andere complicaties is ons zoontje te vroeg geboren. We hebben toen een obductie laten uitvoeren en daar bleek niks terug te vinden te zijn van de afwijking 😔.
Nu dus opnieuw in verwachting 7+3 en net een goeie echo gehad. Merk wel dat ik het soms lastig vind om blij te zijn. Ik hoop dat dat nog verandert!

6 jaar geleden
Reactie op DanaRachel
Mijn dochter is met 39 weken geboren en heeft 31 uren mogen leven ... ze is ...
pff heftig zeg! Onze dochter is ook geboren met een hartafwijking, daarna wel 2 gezonde dochters nog gekregen
6 jaar geleden
Oh wat heftig! Wij zijn ook zwanger van een regenboog baby🌈, vorig jaar zwanger geraakt maar het is met 5 weken gestopt met groeien dus lang niet zo ver als jullie waren maar de gevoelens lijken op elkaar. Zo blij maar ik ben ook heel erg bang dat het weer mis gaat! We hebben 4 mei de eerste echo 🤞