45 Reacties
5 jaar geleden
Ik heb toen ik zwanger was van mijn dochter via samen bevallen (zo uit mijn hoofd) een weekendcursus gedaan in Twente ergens. Ik heb toen ook nog een deel van het zilveren kruis gekregen.
Hij was vrij prijzig, maar al het eten en drinken overdag (ontbijt, lunch en snacks) zaten erbij in.
5 jaar geleden
In m'n eerste zwangerschap heb ik een cursus gevolgd via de fysio.
Daar leer je ook gelijk hoe je met je lichaam moet omgaan, maar ook tijdens de bevalling.
Dit deed ik vanaf week week20 tot week 36. Was echt ideaal.
Daarbij deed ik nog 1x per week zwangerschapszwemmen. Dit was ook heel ontspannend. Dit heb ik ook 10 tot 15x gedaan.
5 jaar geleden
Reactie op C~D
Wij gaan voor een cursus hypnobirthing, daar krijgen we 5 lessen van 3,5 uu ...
Wat mooi! Waar is dat?
Bij mij in de buurt vond ik wel een cursus Hypnobirthing, maar gaan de groepslessen nog niet door. Individueel wel (voor ook 100€ meer 😅), maar in een groep lijkt me ook prettiger eigenlijk..
5 jaar geleden
Reactie op Kirsten 28
In m'n eerste zwangerschap heb ik een cursus gevolgd via de fysio.
Daar lee ...
Nou ben ik super benieuwd te weten hoe uw eerste bevalling was? Ging het vrij vlot of was ie toch zwaar?
5 jaar geleden
Reactie op C~D
Die willen wij ook heel graag doen!
5 jaar geleden
Ik heb in mijn eerste zwangerschap een cursus gedaan! Was een goede voorbereiding op de bevalling met verschillende oefeningen enzo maar wat ik het fijnst vond was het contact met de andere 11 dames! Wat heb ik veel aan die groep gehad! Heel fijn om te kunnen sparren in een groepsapp. Inmiddels is mijn zoontje 2 maar de groepsapp wordt nog regelmatig gebruikt voor vragen hoe een ander het doet. Ik ga het om die rede nu weer doen :) is geloof ik 8 bijeenkomsten van een uur en 1 met partner van 1,5 uur
5 jaar geleden
Ik ben nu voor de derde keer zwanger en ga weer een cursus zwangerschapyoga volgen. Ik vind het heerlijk! Het is ontspannend, het is fijn om met andere dames samen te zijn die in hetzelfde schuitje zitten. En ik heb veel aan de tips en oefeningen gehad vooral qua ademhaling en manier van persen. Kosten zijn een tientje per les van 3 kwartier. Het is hier gebruikelijk om 10 lessen te volgen
5 jaar geleden
Ik wil gaan sporten gier bij zwanger en fit. Geloof dat ze daar ook wel aan voorlichting etc doen. Lijkt me idd leuk om in contact te komen met zwangere dames hier in de buurt. En ik wil weer wat gaan sporten dus lijkt me een mooie combinatie
5 jaar geleden
Reactie op C~D
Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap hypnobirthing gedaan, was echt heel fijn! We waren met nog 1 ander stel, wat het heel prettig maakte! En tijdens de bevalling was ik echt zo kalm, was super fijn! Hoop dat jullie dat ook mogen ervaren!
5 jaar geleden
Ik heb me ingeschreven voor een zwangerschapscursus van 8 lessen en 1 reunie moment (die is na de bevalling). De lessen bestaan dan uit zowel zwangerschapsyoga als een stukje informatie. Het is telkens een ander thema; hypnobirthing, ademhaling, de bevalling, (borst)voeding) enz. Totaal €195,- en wordt deels vergoed door zorgverzekering. Ik ben benieuwd! (Zoek op "Wonderbaarlijk" in Breda)
5 jaar geleden
Ik ben op zoek naar heet zwangerschapscursus die praktisch is en niet te zweverig in de buurt van Eindhoven. Dus gelieve geen mindful zwanger zijn of iets dergelijks. Heeft iemand tips?
5 jaar geleden
Ik ben op zoek naar heet zwangerschapscursus die praktisch is en niet te zw ...
Een*
5 jaar geleden
Ik ben op zoek naar heet zwangerschapscursus die praktisch is en niet te zw ...
Mindfulness is niet zweverig, hoor😊
5 jaar geleden
Mindfulness is niet zweverig, hoor😊
Haha ik snap wel wat ze bedoeld. Zweverig is ook de associatie die ik er bij heb ookal is dat misschien niet de juiste woordkeuze😉 spiritueel misschien?
5 jaar geleden
Ik doe zwangerschapsyoga 1x per week. Het is eigenlijk niet intensief genoeg als sport, maar wel fijn voor de rug en bekken. Verder neem ik deel aan de centering pregnancy via de verloskundige praktijk. En ik heb mij en mijn vriend ingeschreven bij de Eendaagse Geboorte Academie. Ik verwacht dat die eendaagse cursus icm de CP voldoende voorbereiding is.
Zwangerfit en hypnobirthing leek me ook nog wel wat, maar voor nu lijkt bovenstaande me voldoende.
5 jaar geleden
Reactie op Anoniempje135
Haha ik snap wel wat ze bedoeld. Zweverig is ook de associatie die ik er bi ...
Excuus voor mijn woordkeuze! Was misschien niet het beste, maar het past niet bij mij als persoon.