17 Reacties

2 jaar geleden

Mijn man heeft vorige week bandjes gebruikt. Mijn zoontje schijnt het geweldig te hebben gevonden en kon zich goed redden gaf mijn man aan. Ik krijg bij bandjes hetzelfde gevoel als jij hoor, maar misschien is dat meer een issue voor ons dan voor de kids 😅... Ben er zelf ook mee groot geworden 🤷🙈

2 jaar geleden

Wij gaan binnenkort een puddle jumper proberen. Is eigenlijk vanaf 15kg, maar lees op forums dat ze heel goed verstelbaar zijn en dus al eerder veilig gebruikt kunnen worden

2 jaar geleden

Ik lees mee

2 jaar geleden

Ik heb eerst bandjes geprobeerd, maar mijn zoontje bleef maar huilen met die dingen om. Toch maar een Puddle Jumper aangeschaft en hij zit prima! Hij zal bij kindjes vanaf 15 kilo een stuk strakker zitten maar voor nu met toezicht was het een prima oplossing en hij vond deze niet erg om aan te hebben. Mijn zoontje kreeg er alleen wel uitslag van daarna, maar hij heeft ook eczeem van zichzelf.

2 jaar geleden

Weet niet of het overal zo is, maar toen wij in centerparcs waren (Zandvoort) hadden ze daar allerlei verschillende die je kon gebruiken 🙂 Vond het wel handig en dan kon je zelf proberen wat je kindje fijn vindt.

2 jaar geleden

Toevallig ook pas een dagje naar subtropisch zwembad geweest. Mijn dochtertje is 17,5 maand oud. Hebben zwembandjes geprobeerd maar dit was alleen maar huilen en ze trok ze snel weer af. Uiteindelijk in de babyfloat gegaan en dat ging prima.

2 jaar geleden

Puddle Jumper

2 jaar geleden

Als je merkt dat je kleintje nog heel erg aan je plakt in het water, zou ik gewoon lekker niks om doen en je kindje lekker vast houden. Dat doen we ook bij baby zwemmen. De ene heeft al wel bandjes om en die wil graag lekker zelf "zwemmen" en de ander niet en die hangen nog lekker bij de mama's.

2 jaar geleden

Reactie op Anoniempje135

Als je merkt dat je kleintje nog heel erg aan je plakt in het water, zou ik ...
Had ook mijn voorkeur, maar bij ons bij het vrijzwemmen moeten ze een drijfmiddel dragen als ze zichzelf gaan verplaatsen (tijgeren/kruipen/lopen).... Bij het baby dreumes peuter zwemmen mogen ze wel zonder

2 jaar geleden

Iemand die bekend is met het verschil tussen de swimtrainer en puddlejumper?

2 jaar geleden

Wij gebruiken deze en die bevalt erg goed. Jongetje van 17.5 maanden en hij vindt het prima om deze te dragen. Officieel vanaf 15 kilo, redt hij nog niet, maar het is wel een groot kind

2 jaar geleden

Iemand die bekend is met het verschil tussen de swimtrainer en puddlejumper ...
Swimtrainer is een soort zwemband, daarin "liggen" ze op de buik, waardoor ze de juiste zwemhouding leren. Een puddle jumper is zo'n hemdje met mouwtjes, daarin drijven ze verticaal, dat is blijkbaar niet de juiste houding om zwemmen aan te leren. Ik heb zo'n swimtrainer cadeau gekregen maar is een ramp om op te blazen en aan te doen

2 jaar geleden

Swimtrainer is een soort zwemband, daarin "liggen" ze op de buik, waardoor ...
Top! Dank je wel voor je uitleg. Die swimtrainer laat je niet aan als je kind op het droge zit? Die andere kan je wel aanlaten? Voor als ze een sprint en een duik maken terwijl je even in je tas zit te graaien? 🙈🙈🙈

2 jaar geleden

Top! Dank je wel voor je uitleg. Die swimtrainer laat je niet aan als je k ...
Haha wat een heerlijke opmering! Totaal niet aan gedacht maar heel belangrijk natuurlijk!

2 jaar geleden

Hier de swimtrainer gebruikt tot 11 maanden daarna gingen ze lopen en met de swimtrainer kunnen ze niet goed voor zich kijken. Daarna overgestapt op puddle jumper alleen dan van de Decathlon, beide dames waren wel nog veel te licht maar gaat prima. Oudste nu alleen met de losse bandjes. Voordeel is dat er stof aan de binnenkant zit, en geen scherpe randen

2 jaar geleden

Vraagje over puddle jumpers, hebben meer mensen het probleem dat de verstelbare band steeds losser gaat wanneer deze droog is? Mijn zoontje liep vandaag bij het peuterbadje ineens zonder zijn puddle jumpers. Band was dusdanig losser gegaan dat alles gewoon was afgezakt 😖... Meer ervaringen hiermee? Welke merken blijven bij jullie wel goed zitten?

2 jaar geleden

Reactie op jdk1

Wij gebruiken deze en die bevalt erg goed. Jongetje van 17.5 maanden en hij ...
Ik heb deze ook gekocht. Mijn zoontje is ook groot en ik denk ongeveer 15 kg maar de band zat echt raar. De band kroop ook helemaal omhoog tijdens het zwemmen. Misschien doe ik iets fout 🧐.