14 Reacties

5 jaar geleden

Echt vreselijk! Ik ben er gelukkig vanaf. 2 weken hiermee gesmeerd. Gekocht in apotheek, op aanraden van de doktersassistente.

5 jaar geleden

Canasten Creme is zo waar het zelfde als ik heb voor gedreven voor een vaginale schimmel infectie. Dus wat die dokter zij vind ik raar. Sokken op 60 wassen. Goed je voeten drogen. Wat ook helpt tevens tegen stink voeten melkzuur. Dit zit in lactacyd daar was ik mij voeten mee heb er nooit meer last van.

5 jaar geleden

Reactie op Mikk-E

Echt vreselijk! Ik ben er gelukkig vanaf. 2 weken hiermee gesmeerd. Gekocht ...
Super dankje! Ga morgen gelijk even voor bij de apotheek langs.

5 jaar geleden

Al jaren last van eczeem. Ben niet van de hormoon zalven, tenzij het echt te erg word. Een vette crème zoals cetomacrogol of bepanthen eczeem crème heeft mij regelmatig geholpen. Echter blijft het zaak idd goed te luchten, drogen en er af te blijven ook al is het soms niet te doen met de jeuk!

5 jaar geleden

Ik zelf heb er geen last van maar zoontje heel erg en vaak. We gebruiken ook nog wel eens jodium als ik geen antischimmelcreme in huis heb. En sokken wasssen op 60 graden of hoger en van die antischimmelpoeder in schoenen sloffen laarzen enz

5 jaar geleden

Waarom zou je dan niet gewoon dactarin zalf mogen gebruiken ze geven zelfs de orale versie aan baby's en kinderen bij spruuw.

5 jaar geleden

Ik heb het ook gehad en ben niet naar de huisarts geweest, maar heb het meteen bij de apotheek gevraagd. Daar heb ik gewoon een zalfje meegekregen.

5 jaar geleden

Jep miconazolcreme mag gewoon! 2x per dag smeren en als het over is een weekje doorgaan. Anders komt het terug. Dit medicijn mag je ook vaginaal gebruiken in de zwangerschap dus ook zeker op de voeten!

5 jaar geleden

Tee trea olie of pure Appelazijn (op watje)

5 jaar geleden

Reactie op Anvd

Jep miconazolcreme mag gewoon! 2x per dag smeren en als het over is een wee ...
Dit! Nagevraagd bij huisarts en apotheek. Ik smeer het niet voor schimmel maar gebruik het ook al bijna de gehele zwangerschap. Ze zei zelfs dat ik het straks met borstvoeding ook gewoon mag gebruiken. (Ik smeer het in die regio)

5 jaar geleden

Reactie op H91

Dit! Nagevraagd bij huisarts en apotheek. Ik smeer het niet voor schimmel m ...
Ja mag ook! Ik ben apothekersassistente daarom weet ik het zo zeker haha!

5 jaar geleden

Reactie op Anvd

Ja mag ook! Ik ben apothekersassistente daarom weet ik het zo zeker haha!
Kijk extra bevestiging haha, ik gebruik het voor gist. Heb het al jaren helaas en nu met de zwangerschap lijk ik soms wel een cheetah zo gevlekt. 😂

5 jaar geleden

Ik heb al sinds juli zwemmerseczeem. Begon bij 1 teen en uiteindelijk bij alle tenen geweest (ik heb psoriasis en dacht dat t wel los zou lopen). Ik heb daarvoor 2 crèmes gekregen, waaronder een antischimmel crème die ik al weken gebruik, nu is het bijna over. Heb wel op mn handen ook plekjes, maar de dokter weet niet precies of het hetzelfde is.

5 jaar geleden

Wat bij mij altijd werkt is eigenlijk gewoon talc poeder tussen de tenen als ik eczeem heb. Het droogt namelijk op en haalt de jeuk enorm weg. Bij mij werken de cremes helaas niet en dit was mijn laatste redmiddel. Het is bij mij niet alleen in de zwangerschap.