8 Reacties

3 jaar geleden

Mijne heeft ook nog geen tanden. Mijn oudere 3 kids kregen hun eerste tand op 13m, 14m en 12m. Dus ik verwacht het nog niet voor zijn eerste verjaardag. Vind dat juist schattig zn tandloze baby 馃榿

3 jaar geleden

Reactie op Biekevdv

Mijne heeft ook nog geen tanden. Mijn oudere 3 kids kregen hun eerste tand ...
Ja zo blijven ze wel naar je idee langer baby. Maar iedereen om ons heen hebben al heel wat tanden... we wachten rustig af (wel veel last).

3 jaar geleden

Hier met 11,5 maand ook nog geen tanden. Onze dochter kreeg met 6 maanden al haar eerste tand.

3 jaar geleden

Super schattig toch, een grote lach met een tandloos bekkie. Overmorgen wordt ons zoontje 11 maanden en afgelopen week zomaar ineens 2 onder tandjes doorgekomen, niets van gemerkt. Kan over een week dus zomaar ineens anders zijn :)

3 jaar geleden

Hier 1 inimini tandje die je bijna niet ziet, ze is bijna 1 jaar. Kwam met 11 maanden door. Verder nog geen tanden in aantocht voor zover ik zie/voel.

3 jaar geleden

Sinds 2 weken beide ondertandjes door en ze wordt 24 november 1 馃

3 jaar geleden

Iemand zei onlangs tegen mij: hoe later de tanden, hoe sterker het gebit 馃榿 let's hope so! Bij mij kwamen ze met 9,5 maanden door en nu 4 door en nog 3 in zicht. Ineens gaat het snel 鈽猴笍

3 jaar geleden

Dochter van een vriendin had ook met ruim 1 jaar nog geen tandje. Kwam daarna rap achter elkaar door. Wat soeppan zegt idd..... zolang ze nog onder het tandvlees zitten, blijven ze goed 馃槈馃憤 Het later/lastiger doorkomen van tandjes kan komen door stugger tandvlees. Dat schijn je voornamelijk te zien bij kindjes met ouders van andere dan westerse afkomst. Maar dat is dus geen probleem. Wat je zou kunnen doen om het tandvlees wat te versoepelen is regelmatig masseren door met een schone vinger zachtjes over het tandvlees te wrijven met lichte druk. Je kunt al wel het tanden poetsen oefenen, door gewoon met een tandenborsteltje over de kaakjes te gaan. Ook een manier om het tandvlees te masseren 馃槈 Tegelijkertijd went je kleintje alvast aan de gewoonte om tandjes te poetsen en voorkomen hopelijk drama op een later moment 馃