25 Reacties

3 jaar geleden

Heeft ze (nog) een speentje? Mijn zoontje van 1 huilt ook vaak als de fles op is. Geef hem dan zijn speentje waarna hij gelijk stil is en lekker indoezelt. Verder lijkt me je ritueel goed om deze al in t donker te geven.

3 jaar geleden

Hoe gaat het overdag met slapen? Wat is zijn slaapschema en ala hij eenmaal slaapt, slaapt hij dan door?

3 jaar geleden

Reactie op Mexime

Hoe gaat het overdag met slapen? Wat is zijn slaapschema en ala hij eenmaal ...
Sorry, zij...

3 jaar geleden

Hoi, ik weet dat je wilt dat ze zelfstandig in slaap valt maar heb je al geprobeerd om liggend te drinken samen in bed?.. misschien is dat een optie en dan in haar eigen bedje leggen

3 jaar geleden

Reactie op Baby December 2021

Heeft ze (nog) een speentje? Mijn zoontje van 1 huilt ook vaak als de fles ...
Nee helaas geen speentje. Wel geprobeerd maar dan is ze zo afgeleid en zit ze weer te onderzoeken wat dat nou voor ding is haha

3 jaar geleden

Reactie op Mexime

Hoe gaat het overdag met slapen? Wat is zijn slaapschema en ala hij eenmaal ...
Overdag gaat het wel goed. Ze valt tijdens het drinken al in slaap. Dan hoef ik maar vijf minuten nog even vast te houden, vervolgens leg ik haar in haar eigen bedje en dan slaapt ze anderhalf uur door.

3 jaar geleden

Reactie op Boymommy21

Hoi, ik weet dat je wilt dat ze zelfstandig in slaap valt maar heb je al ge ...
Hmm ja dit kan ik misschien nog proberen. Goeie, dank je wel

3 jaar geleden

Wat als je het flesje al eerder geeft in woonkamer en daarna nog half uurtje spelen. Dan daarna pyjama aan, tandjes poetsen, boekjes lezen, zeggen we gaan nu slapen met (…) knuffeltje. Slaap lekker kamertje slaap lekker bed slaap lekker knuffel. Erin leggen wakker en weglopen met deur op kier. Dit werkt bij ons perfect

3 jaar geleden

Reactie op lientje123

Wat als je het flesje al eerder geeft in woonkamer en daarna nog half uurtj ...
Deed je dit altijd al of heb je het later aangeleerd ? Ik heb het idee alsof ze het niet snapt en zo gewend is aan haar huidige routine

3 jaar geleden

Verder nog iemand tips? Ervaringen? Help ;p

3 jaar geleden

Ons zoontje voel eigenlijk altijd aan de borst in slaap, dus ook voeding gelinkt aan slapen zoals bij jou overdag. Sinds een maand lukt dat niet meer. Ik laat hem wel drinken, wordt hij rustig van, maar eens hij genoeg heeft wordt hij weer actiever. Ik ga nu weg dan een mijn man komt in mijn plaats liggen. Dan slaapt hij op 5-10 minuten. Hij wil bij mij precies niet meer in slaap vallen.

3 jaar geleden

Reactie op syd

Verder nog iemand tips? Ervaringen? Help ;p
Tsja, wat heb je allemaal gedaan? Ik heb op mijn manier pick up put down gedaan en binnen 2 dagen fantastisch resultaat. Wij hadden een slaapassociatie aan de borst dus toen hij 5 maanden was die methode gedaan en ik heb nu een fantastische slaper die zelf in slaap valt!

3 jaar geleden

Hier precies hetzelfde gehad tot een jaar oud. We zijn gestart om het hele slaapritueel om te gooien zodat er even een reset is. Een half uur tot n uur voor het naar bed gaan geen tv of iets meer en het hele bedritueel (wij beginnen kwartier vtv) boven in de slaapkamer doen. Wij leggen hem als laatste in bed met de fles, als deze op is speen in en vlakbij de deur zitten (kan ook een andere plek in de kamer maar wel op afstand). Als ze huilen na 5 min aai over de bol en weer zitten. Net zo lang tot ze slapen. Ik had verwacht de hele nacht bij wijze van bezig te zijn maar na 50 min sliep hij. De dagen erna na 30 min en na 4 dagen na een kwartier. 2 weken later slaapt hij zelfstandig en zoals het hoort

3 jaar geleden

Wij hebben wel een goede slaper. Soms fases van moeilijk slapen huilen met naar bed gaan snachts ineens wakker. Wij probeerde van alles maar wat hier het enige is wat werkt is negeren. We gaan zeker wel elke 10 min even naar hem toe aai over zn bol terug leggen en weer weg. Dit hield hij de eerste dagen best wel even vol maar al snel was het resultaat dat hij zelf in slaap viel na niet of 1 keer bij hem kijken. Moet zeggen dat ik dit aan het begin heeeel lastig vond alleen nu ben ik blij dat ik deze aanpak heb gevolgd.

3 jaar geleden

Wij hebben een kort en krachtig slaapritueel.. melkje in slaapzak beneden op de schoot, na melk meteen naar boven en zonder vertroetelen of extra aandacht bedje in, muziekje aan en deur dicht. Knuffel, verhaaltjes en spelen doen we overdag in overvloed maar als hij naar bed gaat houden we het kort want als we toegeven om hem te vertroetelen aan bed wilt hij dat we langer bij hem blijven en slaapt hij niet. Velen vinden het zonde maar werkt hier super

3 jaar geleden

Hier ook geen speentje. Dat maakt (merk ik) het extra lastig. Bij ons valt zoontje in de avond aan de borst in slaap. Dan kan ik hem na 5 minuten wel overleggen. Overdag kan ie op de opvang en bij papa zelfstandig slapen. Bij mama heeft ie gewoon associatie borst-slapen gecreëerd. Kom hier nooit meer vanaf ben ik bang. Zou ook wel iets van een training willen doen maar ik heb er gewoonweg geen zin in. Geen puf voor. Je zou de pick up put doen methode nogmaals kunnen proberen. Zou echt minder lang moeten duren na een paar dagen. Succes en geef niet op. Hou je vast aan 1 schema en ga niet van alles door elkaar proberen.

3 jaar geleden

Wij hebben een zoon van 1 en hebben een jaar niet geslapen. Sinds 2 weken begonnen met slaap training. Bij ons is het niet bij het naar bed brengen maar savonds/snachts als hij wakker wordt. We zetten een timer en gaan pas na x aantal minuten naar hem toe. Gerust stellen, en weer weg. Zo elke keer tot hij weer slaapt. Bij ons werkt het erg goed en we hebben zelfs een aantal nachten doorgeslapen (daarvoor nog nooit!). We proberen hiermee hem te leren dat we in de buurt zijn, alles goed is, en hij zichzelf weer in slaap kan krijgen. Je kan dit ook toepassen bij het naar bed gaan. Dat je je avond routine doet, weltrusten zegt en haar in bed legt. Vanaf dan de intervallen met minuten toepassen. Wij volgen het uit snuggles en dreams.

3 jaar geleden

Wij hebben wel een goede slaper. Soms fases van moeilijk slapen huilen met ...
Hier dus precies hetzelfde. Liefdevol slapen zonder huilen lukt hier gewoon niet. Kan uren naast hem zitten dan en alsnog een oververmoeid, huilend kind. Hier helpt het ook om hem om bed te leggen en zo snel mogelijk de kamer weer uit. Eerst een vast ritueel, tandjes poetsen, boekje en de borst. Daarna in bed. Aai over zijn bol terwijl ik hem vertel hoeveel we van hem houden en dat hij lekker mag gaan slapen. Vervolgens hoor ik nu via de babyfoon dat hij zich lekker gaat neerleggen. Vervolgens drie minuten huilen (standaard) en hij slaapt. Wat een verademing! Snachts wacht ik altijd een x aantal minuten. Hij huilt vaak bij zijn slaap overgangen. Ook smorgens wanneer hij wakker wordt altijd standaard huilen Heb mij hier heel lang schuldig over gevonden. Maar nu denk ik het hoort denk ik bij mijn kindje. Hij slaapt nu redelijk door, slaapjes overdag gaan goed en als het niet goed gaat, ga ik elke 5 minuten even naar hem toe voor een aai over zijn bol. Maar er naast zitten, verderop in de ruimte of iets anders levert veeeeel meer strijd.

3 jaar geleden

Reactie op Babyboyfinn

Wij hebben een zoon van 1 en hebben een jaar niet geslapen. Sinds 2 weken b ...
Hier proberen we hem ook altijd eerst vanuit bed te troosten maar dat werkt niet , moeten hem dan echt oppakken en wordt hij rustig. En vaak met terug leggen huilt hij weer. Hoe gaan jullie ermee om en hoelang time je dan ?

3 jaar geleden

Hey @syd Hoe gaat het slapen