6 Reacties
3 jaar geleden
Ik verwacht dat jullie er even doorheen moeten, zowel jullie als de kleine. Samen slapen is natuurlijk veel gezelliger, dus hij zal proberen om zijn zin te krijgen. Zodra hij geleerd heeft zelf in slaap te vallen dan zal het wat makkelijker gaan.
Wat wij doen is onze dochter van 17 maanden elke avond met hetzelfde "ritueel" in bed leggen (dit houden wij lekker kort), mocht ze gaan huilen dan troosten we haar de 1e x meteen, daarna bouwen we dit op met telkens 5 min extra, zodat ze leert dat wij niet meteen komen. (ze heeft overigens nooit standaard naast ons geslapen)
Hopelijk hebben jullie snel duidelijkheid hoe het bij jullie wondertje het beste werkt. Succes!
3 jaar geleden
Reactie op DdR
En als hij in het grote bed in slaap mag vallen? Wij doen dat ook met onze ...
Hebben we nog niet geprobeerd eigenlijk, alleen heel soms overdag met zijn dutje want buren zijn aan het verbouwen en het geluid komt soms heel hard in zijn kamer binnen. Misschien idd een goed idee om te proberen, al hadden we gehoopt dat hij in zijn eigen bed zou gaan slapen (het idee van samen slapen straks met een baby en een dreumes vind ik toch wel spannend 😅)… maar goed, als hij er nog niet aan toe is dan is dat maar zo.
3 jaar geleden
Ik verwacht dat jullie er even doorheen moeten, zowel jullie als de kleine. ...
Wij laten ons zoontje niet echt huilen, werkt hier totaal niet (dat gezegd gaan we ook niet na het eerste piepje naar zijn kamer maar kijken we of hij zelf verder slaapt) want hij gaat heel snel over naar totaal overstuur. Hij heeft ons gewoon nodig wat betreft het rustig worden en in slaap vallen, en wetenschappelijk gezien is dat hele normale gedrag dus we volgen hem daarin.
Slaapritueel hebben wij wel, pyjama aan, in bed leggen met zijn flesje, zijn knuffel en witte ruis aan en dan een liedje. Dan blijven we erbij zitten totdat hij in slaapt valt (wat dus tegenwoordig echt heel lang kan duren).
3 jaar geleden
Reactie op bebeindecember
Wij laten ons zoontje niet echt huilen, werkt hier totaal niet (dat gezegd ...
Wij doen hier precies hetzelfde. En op de camera zien we ook of hij weer wakker wordt bijv en gaan er dan meteen heen. Kleintjes hebben nog niet de breinontwikkeling om zichzelf echt op een goede manier zich te kunnen kalmeren, daardoor laten wij ons kindje ook nooit huilen.