11 Reacties

4 jaar geleden

Ik zou de hap bellen

4 jaar geleden

Spoedpost bellen?

4 jaar geleden

Ik heb mijn kleine toen ze 2,5 was met 39 graden koorts zetpil gegeven na een dag gewacht te hebben natuurlijk het kon volgens de arts van spoed. Hoge koorts is ook niet goed. Maar 38,5 is net direct heel hoog eigenlijk probeer eerst mey dunne kleren te verlagen en anders misschien toch zetpil

4 jaar geleden

Toevallig net bij de ha geweest. Hetzelfde verhaal. 2 maand en 1 week, bijna 5 kilo. Mag 4x per dag 60mg geven.

4 jaar geleden

Je hebt ook zetpil van 60mg, die mag ze al wel evt. Proberen toch zoveel mogelijk te laten drinken. Slapen is prima, dan gaat alle energie naar herstel. Voor de zekerheid nog wel even check bij huisarts zou ik zeggen. Dat willen ze sowieso met koorts bij zulke kleintjes. Sterkte en beterschap!

4 jaar geleden

Sowieso hap bellen en als ze bijna 5,5 kilo is kun je ook een stukje van de 120mg zetpil afsnijden en dan geven. 60 is dan al gauw te weinig. Sterkte

4 jaar geleden

Mijn zoontje heeft met 9 weken ook koorts gehad 38,5. Gezien door de huisarts en uiteindelijk door naar de SEH. Hij bleek een urineweginfectie te hebben en mocht van de kinderarts gewoon paracetamol. De apotheek gaf aan dat zij 120 adviseren, omdat 60 eigenlijk weinig effect heeft. Hij woog toen 5 kilo.

4 jaar geleden

Even de huisartsen post bellen, ze zullen vragen langs te komen aangezien je kleintje nog geen 3 maanden is... Wij kregen toen zetpil 60mg voor geschreven, maar ons dochtertje was wel lichter...

4 jaar geleden

Zolang ze goed alert is, minstens 500ml drinkt en genoeg plasluiers heeft, is het goed. is 1 van bovenvermelde niet goed, dan direct dokter gaan. Koorts goed in het oog houden. Indien te hoog kun je paracetamol geven volgens gewicht of een zetpil steken (geen neurofen, enkel paracetamol). Bied ook meer flesjes aan, zodat ze genoeg binnen krijgt van vocht. Bij kleintjes onder 3 maanden moet je extra allert zijn op uitdroging.

4 jaar geleden

Onder de 3 maanden met koorts ALTIJD de huisarts(enpost) bellen. Dat zegt onze dokter en huisartsenpost en verloskundige en consultatiebureau.

4 jaar geleden

Ik had gister om 17:00 meteen de huisartsenpost gebeld, die had eerst een dikke vragenlijst en goed overleg van 10 min voordat ik te horen kreeg dat ik wel een zetpil mocht geven. Nu heeft de kleine 37,9 dus het is wel iets gezakt.