20 Reacties

4 jaar geleden

Dit kan inderdaad echt waar zijn. Bij mijn 1e zwangerschap had ik de placenta voor en ik voelde hem ook echt amper, ook geen harde bewegingen etc. Deze zwangerschap zit de placenta achter en wat een verschil! Ik voel nu echt alles. Waarnschijnlijk als je iets verder zwanger bent zul je de baby wel beter gaan voelen

4 jaar geleden

Ik heb de placenta ook voor liggen ik ben aankomende maandag 27 weken maar voel ze sinds 6-7 weken wel echt goed dagelijks vooral in bed. Mijn verloskundige zegt dat je vanaf 28 weken iedere dag iets moet vullen is dat niet zo dan direct contact opnemen . Dus ik zou het wel even goed bespreken met je verloskundige. Succes 🤞

4 jaar geleden

Reactie op xjennx

Dit kan inderdaad echt waar zijn. Bij mijn 1e zwangerschap had ik de placen ...
Verder in de zwangerschap bedoel je dan een beetje tegen het einde aan? Over 11 weken word ik al ingeleid gaat allemaal zo snel en heb amper het gevoel gehad zwanger te zijn dus heb er ook helaas niet echt van kunnen genieten

4 jaar geleden

Reactie op nel12

Ik heb de placenta ook voor liggen ik ben aankomende maandag 27 weken maar ...
Dankjewel jaa daarom verbaas ik me dat ik op 27 weken zit en nog steeds het minimale voel gelukkig heb ik komende maandag weer controle dan ga ik het zeker bespreekbaar maken

4 jaar geleden

Reactie op Nour_2021

Dit bericht is verwijderd
Ik heb eergisteren uit paniek een spoed echo gehad omdat ik de kleine dus al een paar dagen niet voelde en nu nog steeds niet. Maandag heb ik weer controle gelukkig en ik hoop de kleine snel dagelijks te kunnen voelen

4 jaar geleden

Reactie op trotsemamatobe

Verder in de zwangerschap bedoel je dan een beetje tegen het einde aan? Ove ...
Ja na de 30 weken dan krijgen ze minder ruimte. Placenta en vruchtwater en buikwand kan veel tegen houden! Ik heb mijn zoontje ook echt heel weinig gevoeld ik dacht dat het ook gewoon een hele rustige baby was en dat is nu nog steeds zo! Hij is echt heeeeeel rustig net een buddhatje. Anders kan je ook nog wat vaker op je linkerzij gaan liggen misschien triggert dat de baby om wat meer te bewegen

4 jaar geleden

Ik heb eergisteren uit paniek een spoed echo gehad omdat ik de kleine dus a ...
Oh ik zie dat mijn reactie is verwijdert heel apart. Oh oke dat is wel fijn dat je maandag dan weer een controle hebt. Ik hoop het voor jou ook. Ze gaf bij mij als tip om 1 a 2uur op mijn linker zij te liggen en mijn hand op mijn buik te houden dan heb je meer kans om de kleine te voelen. Zeiden ze bij mij. Of wat ik zelf heb gemerkt is ook dat als ik op mijn rechter zij lig dat ik de kleine ook beter voel. Want ik had precies hetzelfde als bij wat jij nu hebt. En toen gaf ze dat als tip. Misschien iets om uit te proberen.

4 jaar geleden

Reactie op Nour_2021

Oh ik zie dat mijn reactie is verwijdert heel apart. Oh oke dat is wel fijn ...
Ja die tip heb ik ook gehad en probeer ik ook iedere dag maar helaas zonder resultaat. Jaa wel raar dat je reactie is verwijderd hihi maar toch bedankt voor het advies ❤️

4 jaar geleden

Ik heb ook placenta aan de voorkant en voel het ook niet altijd goed. Ze zeiden tegen mij vanaf 30 weken elke dag.

4 jaar geleden

Reactie op rxnn

Ik heb ook placenta aan de voorkant en voel het ook niet altijd goed. Ze ze ...
Oke ben benieuwd want hoor verschillende dingen. Maakt het je niet onzeker dat je het niet voelt ?

4 jaar geleden

Oh wat balen. Mijne zit ook voor, en voel hem sinds week 20 wel. Nu steeds meer en zie zelfs soms m'n buik bewegen aan buitenkant. Hopelijk komt het nog! Ik zou gewoon je VK blijven inlichten etc. Dat zijn de experts en zien jou van dichtbij.

4 jaar geleden

Ja die tip heb ik ook gehad en probeer ik ook iedere dag maar helaas zonder ...
Geen dank, ik hoop echt voor je snel bewegingen gaat voelen. 🤗 Vooral niet al teveel zorgen maken of stressen want dat is ook niet goed. En als je je zorgen maakt gewoon de verloskundige bellen daar zijn ze voor zeg ik altijd. Beter keer teveel bellen dan te weinig.

4 jaar geleden

Bij mij ligt de placenta ook aan de voorkant en ik voel hem al sinds 23 weken. Ben nu 27. 😊 Maar ik voel hem het vaakst als ik in rust stand bent.. Dus op de bank lig/zit of in bed. 👍

4 jaar geleden

Dit is mijn tweede zwangerschap met opnieuw de placenta aan de voorkant. Ook dan nog kan de ligging van je placenta (hoog/laag) en de bewegelijkheid van je kindje veel verschil maken in ‘voelen’. Ik heb mijn eerste kindje pas laat en de gehele zwangerschap niet dagelijks gevoeld. Ook niet met onderstaande tips. Hopelijk stelt het je wat gerust :)

4 jaar geleden

Wisselende verhalen zo te lezen. Hier ook placenta voor, en voel het dagelijks duidelijk sinds week 17. Maar van de week ook even een dag nauwelijks. Toen had ik veel rechtop gezeten en drukke dag gehad. Bovendien lag het kindje waarschijnlijk anders dan anders en trappelde het naar m'n rug toe. Kan bij jou ook het geval zijn. Verloskundige adviseerde me niet naar m'n borst maar naar m'n buik toe te ademen, zodat het kindje meer ruimte zou krijgen. Dat hielp wel. Bij twijfel altijd de verloskundige bellen, maar elke zwangerschap is anders en als elke controle goed is, dan is er niks om je zorgen om te maken, hoe moeilijk dat misschien ook is ♥️

4 jaar geleden

Ik heb mijn placenta ook vooraan en voel hem sinds week 19. Maar ook niet heel vaak en enkel als ik lig. Het is ook altijd op dezelfde plaats, dus ik vermoed dat mijn placenta daar eindigt.

4 jaar geleden

Ik ben 24 weken en mijn placenta ligt ook aan de voorkant. Onze kleine is gigantisch actief en ik voel daardoor al vanaf 18 weken trapjes. Sinds een paar weken krijg ik ook echte trappen, maar wel om de placenta heen. Heel soms komen de trapjes door de placenta heen maar niet zo vaak

4 jaar geleden

Oke ben benieuwd want hoor verschillende dingen. Maakt het je niet onzeker ...
Nee niet echt, ik vertrouw gewoon op de verloskundigen en ben ook nog geen 30 weken (bijna 24). In het begin vond ik het ook wel lastig hoor, maar heb het wel losgelaten want helaas pindakaas kan het er bij horen met placenta aan de voorkant. En anders gewoon met je vk bespreken of je wat vaker langs kunt komen?

4 jaar geleden

Hier ook placenta aan de voorkant. Ik voel hem niet altijd goed. Als ik rustig ga zitten en ietsje voorover buig, voel ik het soms beter. En inderdaad, als ik op mn linker zij ga liggen ook. Ik voel het vooral aan de zijkanten en onderin mn buik.