20 Reacties

4 jaar geleden

Hier hetzelfde!

4 jaar geleden

Hier ging het goed, nu ongeveer 2 weken ook 3 kwartier dutjes en vandaag gaat 't weer goed.. Geen idee waarom🤔 ook vrolijk enzo in de wakker tijden

4 jaar geleden

Ja🙆‍♀️ altijd dutjes van 3kwartier. Dacht net nog zo ze ligt lekker te slapen nog... En bam wakker joejoe

4 jaar geleden

Hier ging het ook goed, soms middag dutje van 2.5 uur en nu ook telkens na 45 minuten weer wakker 🥲

4 jaar geleden

Hier is het nog niet anders geweest. Inderdaad af en toe een keer 2 dutjes achter elkaar of maar meestal Max 30-45 minuten. Op de opvang slaapt hij vaak wel langer overdag. En toevallig vandaag een lang slaapje gedaan thuis. Ritme is wat dat betreft nog een beetje zoeken allemaal. Geen idee of het nog verandert en wanneer. Ik hoop dat we straks naar 3 gewone slaapjes op een dag gaan. Maar goed. Tot die tijd doen we het er mee 🙈

4 jaar geleden

Ja hier ook altijd drie kwartier. Mijn interne klok staat ook op drie kwartier nu. Onbewust weet ik precies wanneer hij wakker gaat worden. Maar op de opvang en soms op visite wel opeens langer ...

4 jaar geleden

Ja, hier ook (eigenlijk altijd al) slaapjes van 45min (3x op een dag). Maar onze zoon slaapt in de nacht 12 uur, dus ik heb geaccepteerd dat hij overdag gewoon niet veel nodig heeft 🤭 Hij is ook altijd vrolijk tussendoor enzo😊 Vorige week ook even benoemd op de het consultatiebureau toen ik daar was en die zeiden dat het helemaal prima was hoe dat gaat😁

4 jaar geleden

Hier ook 3 kwartier. Hooguit een uur 😁

4 jaar geleden

Jep…. Gelukkig wel een heel vrolijk meisje tussendoor, dus wrs heeft ze minder slaap nodig. Ik kan de klok er op zetten.. 2,5 u wakker, 45 min slapen.. en ga zo maar door. In die zin wel een ritme.. maar voor mij niet zo’n hele handige haha

4 jaar geleden

Jup. Maar de slaapcoach geeft aan dat ze met leeftijd 5/6 maanden ongeveer 2u15 gemiddeld wakker zijn en 3 tot 4 uur slapen. Nja als hij dan 3 dutjes van +- 60 minuten slaapt, dan zit ik hier toch al aan bijna 3 uur. Lijkt me goed dan. Sommige baby's hebben minder slaap nodig. Hier verder 9/10 keer gewoon vrolijk.

4 jaar geleden

Veel herkenning! Goed en fijn om te lezen (: Ik houd me ook maar vast aan dat hij in elk geval die dutjes goed doet en dat hij meestal vrolijk is tussendoor. Alleen krijgt hij 18.30/19.00u de laatste fles en gaat daarna de nacht in, nu wilde hij gister en vandaag het 4e dutje niet doen (alles geprobeerd) waardoor hij van 14.30-19.00u wakker is.. Hij is dan wel op gegeven moment echt gewoon moe. Maar dan valt het huilen met afleiding dan nog mee gelukkig. Herkennen jullie dat ook toevallig?

4 jaar geleden

Herkenbaar! Op mijn schoot kan hij soms wel 2 uur doorslapen bij zijn middagdutje, maar dat kan gewoon niet zo vaak… Kunnen jullie kindjes zelfstandig in slaap vallen? Ik denk soms dat het komt omdat ik hem nog wieg en hij niet zelfstandig verder kan slapen na een cyclus.

4 jaar geleden

Hier ook maximaal 50 minuten. Ik heb gewoon geaccepteerd dat zij de drie dutjes verdeeld over zes kleinere dutjes. Prima. Ze sliep de eerste weken helemaal niet overdag dus dan is het helemaal prima haha. Op de opvang slaapt ze overigens wel soms 1 of 2 keer 2 uur (hoe kan dat toch!?). Thuis koppelt ze heeeeel af en toe twee cyclussen aan elkaar, maar komt nauwelijks voor. Verder heeft ze 's nachts altijd goed geslapen dus ik heb zeker niks te klagen. Ik merk dat ik heel creatief ben geworden met die driekwartiertjes😛huishouden in driekwartier, de was regelen in driekwartier, eten en even serie kijken in driekwartier haha

4 jaar geleden

Verdeelt*🙈

4 jaar geleden

Reactie op Afwachtertje

Veel herkenning! Goed en fijn om te lezen (: Ik houd me ook maar vast aan ...
Ja precies dit!! Hier lukt het soms ook niet, en dan denk ik nou je bent echt nog vrolijk..ze komt dan s nachts wel nog eens vaker ipv helemaal niet. Dan begint ze keihard te huilen, teken van oververmoeidheid. Valt soms zelf in slaap dan weer soms speen nodig.

4 jaar geleden

Reactie op Jojo35

Herkenbaar! Op mijn schoot kan hij soms wel 2 uur doorslapen bij zijn midda ...
Onze dochter heeft moeite met in slaap vallen. Vaak indd eventjes in slaap wiegen met een speentje. dus zou kunnen. Maar snachts slaapt ze wel door..

4 jaar geleden

Hier steeds slaapjes van 30 min. Al moet ik zeggen dat het soms ineens een uurtje is en een enkele keer zelfs 3 uur 😲 Het lijkt hem de laatste dagen beter te lukken langer te slapen 🥳 Maar vooral een rustig verloop van de nachten (= niet hetzelfde als doorslapen 😉, maar korte rustige wakkere voedingsmomentjes) vind ik belangrijk 😅 Vrolijk en actief is een teken dat het goed gaat. Je bent goed bezig! Langere slaapjes konen vanzelf als je kleine eraan toe is 😉

4 jaar geleden

Hier ook. Vorige maand sliep hij smiddags ineens extreem lang 12.00 naar bed en om 16.00 moest ik m echt wakker maken. En nu slaapjes van 45 min en soms iets langer. Hij is verder ook vrolijk lijkt meer slaap niet nodig te hebben

4 jaar geleden

Hier nog nooit goed overdag geslapen, max 30-45 minuten. Sinds een paar dagen slaapt ze ineens 2 goeie slaapjes van 1.5-2.5 uur, maar der eerste tand is net door dus denk daardoor 😅

4 jaar geleden

Hier hetzelfde! 45 min zou nog lang zin. Hij slaapt al sinds de geboorte 30-35minuten. Heeft dit nog NOOIT gekoppeld😅maar hij wordt lachend en brabbelend wakker! Doet ongeveer 3 à 4 dutjes van 30 minuten. Dat is maar 1,5-2u in totaal, maar hij is suuuuuper vrolijk. Voor sommige baby’s is dit gewoon wat ze nodig hebben! X