23 Reacties

3 jaar geleden

Dat is hier net zo sinds een aantal dagen. Ik doe dan een kwart broodje en 60cc fles erbij. Drinkt hij misschien 40 van op inderdaad. Ik denk maar zo; kan hem niet dwingen.. als hij honger heeft dan drinkt hij wel.

3 jaar geleden

Reactie op Mirann89

Dat is hier net zo sinds een aantal dagen. Ik doe dan een kwart broodje en ...
Dat is ook een idee ja! Idd, hij neemt ook ECHT NIET dus het heeft geen nut om te dwingen..
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

3 jaar geleden

Ik geef 7:00 potje fruit 10:00 180cc 12:00 brood met boter en half potje fruit 14:00 180cc 17:00 potje groenten 19:00 180cc Na de laatste fles naar bed en ze slaapt de nachten door. Ze krijgt ook al sinds 4 maand oud maar 3 flessen per dag omdat ze liever wil eten dus dan kreeg ze gewoon meer fruit of groenten.

3 jaar geleden

Schema van onze dochter is. 7:00/ 7:30 fles van 210 9:00/9:30 fruit 12:00/12:30 fles van 210 17:00 potje groente. 19:00/19:30 fles 210 + schepjes bambix erdoor. Tussen door krijgt ze wel eens wat brood en van die mais stengels. Ook krijgt ze ook water met een beetje diksap

3 jaar geleden

Reactie op Lucie w

Schema van onze dochter is. 7:00/ 7:30 fles van 210 9:00/9:30 fruit 12:00/1 ...
Oke er zijn dus al meerdere met 3 flessen per dag! Dacht dat dat te weinig was. Dan ga ik het zo ook proberen! Moet wel eerst nog even oefenen met drinken want hij snapt die bekers allemaal nog niet.

3 jaar geleden

Reactie op Jaimy11

Oke er zijn dus al meerdere met 3 flessen per dag! Dacht dat dat te weinig ...
Ik gebruik trouwens voor de diksap een oude kleine fles (die gebruikte ik toen ze nog niet zoveel flesvoeding kreeg, gebruik een Difrax fles van 170ml). Want ze snap nog niet te drinken uit drinkbeker...

3 jaar geleden

Reactie op Jaimy11

Oke er zijn dus al meerdere met 3 flessen per dag! Dacht dat dat te weinig ...
Wellicht een tip: de 360° beker van Munchkin. Mijn dochter had twee dagen nodig om uit te vogelen hoe het werkt, maar nu drinkt ze er echt goed uit! CB zei dat dat een beter opstapje is naar een echte beker dan een tuitbeker of een rietjesbeker. Nog een pluspunt: hij lekt niet! https://www.baby-dump.nl/product/voeding/432/munchkin-bekers/47505/munchkin-bekers/16557/munchkin-miracle-360-trainer-cup-rozebr-6mnd-207ml/104442/?gclid=CjwKCAjwtcCVBhA0EiwAT1fY7-oQTXRHhady-lL3S9FCAaALt8NfwsbMIwSXaGjg5asOENhZSycrtBoCb_AQAvD_BwE

3 jaar geleden

Reactie op A1992_

Wellicht een tip: de 360° beker van Munchkin. Mijn dochter had twee dagen n ...
Deze heb ik!! Ik heb hem echt al zoo vaak gegeven, ook water “op” dat bakje gedaan zegmaar en hem dan laten drinken zodat hij snapt dat dat se bedoeling is, maar hij krijgt hem nog niet door😂. Ik heb de hoop maar opgegeven en ben nu een rietjesbeker aan het proberen. Ik hoop dat als hij dat wel snapt ik daarna overstappen kan naar de 360 beker

3 jaar geleden

Denk dat je kindje t zelf aangeeft. Hier was het met de fles van half 4. Nu een paar dagen niet gegeven maar gewoon water en n snack en gaat prima. als je om 11 uur geen fles geeft gaat ie misschien wel meer brood eten. Was hier ook. 7:00 210cc 9:00 dutje 10:00 fruit 11:30 brood 12:30 120cc. Zo doen wij het zoontje is wel 7.5 maand maar met 33 weken geboren

3 jaar geleden

Hier krijgt hij nu 07.00 - fles 180 10.00 - fruit (2 stuks, flik bakje) 11.00 - fles (drinkt Max 60ml) 12.30 - boterham 14.30 - fles 210 17.30 - groente (aardappel,vlees) 18.30 - fles 210 Wil eigenlijk de fles van 14.30 en 11.00 samenvoegen en tijdens/na de boterham gaan geven. Ben alleen heel onzeker omdat onze Rémy volgens het consultatiebureau te licht is, geef hem om die reden al flinke potjes en boterhammen, wat zouden jullie doen?
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

3 jaar geleden

Hier hebben ze ons gisteren gezegd van op 8maanden brood te beginnen geven ter vervanging van n flesje... Dus in jouw plaats zou ik nog even wachten... Hier haar flesje van 17u30 altijd moeilijk en veel over, zeiden ze gwn n kleinere portie aan te bieden, zal ze gwn op dat moment niet nodig hebben... 6maand is ze ook en ons ritme; 7u flesje 210ml 11u groentepap(150gr)+ beetje water 15u fruitpap (200gr) + beetje water 17u30 flesje 120ml (soms wat over) 20u30 flesje 180ml

3 jaar geleden

Reactie op kikiSalvador

Hier krijgt hij nu 07.00 - fles 180 10.00 - fruit (2 stuks, flik bakje) 1 ...
Denk dat dat prima kan. Wat is te licht ? Hou in je achterhoofd bij een cb is het nooit goed geloof ik. Dan geef je om 14.30 gewoon n lekker tussendoortje groente, koekje, maisvinger en water.

3 jaar geleden

Wow onze dochter van 6 maanden krijgt nog 5 voedingen van 180+6 en dan een klein beetje fruit en groente tussendoor 🤭 soms zelfs nog een nachtvoeding van 90+3.. ze is dan wel redelijk klein met 6,5 kg.

3 jaar geleden

Denk dat dat prima kan. Wat is te licht ? Hou in je achterhoofd bij een cb ...
Hij weegt nog geen 6000 gram en hij is 6 maanden, is ook echt heel smal dus wil hem wel genoeg geven, een tussendoortje is idd een goede tip

3 jaar geleden

In België wordt brood pas aangeraden vanaf 8 maanden. Men dochtertje is nu 6 maanden en heeft volgend schema 06:45 210 cc + 7 scheppen 11:00 200 gr groentenpap 15:00 200 gr fruitpap 19 u 210 cc + 7 scheppen

3 jaar geleden

Meer mama’s die er ook tegen aanlopen dat brood echt niet wil? Heb al allerlei tips gekregen. Wat ouder brood, brood in de melk… voor nu maar weer even op hold gezet haha. Verder super goede eter!

3 jaar geleden

Reactie op SammB

Meer mama’s die er ook tegen aanlopen dat brood echt niet wil? Heb al aller ...
Hier gaat brood heel goed, fruit en groente ook trouwens, hij drinkt alleen zijn flessen totaal niet/slecht, heeft hij nooit goed gedaan trouwens

3 jaar geleden

Reactie op kikiSalvador

Hier gaat brood heel goed, fruit en groente ook trouwens, hij drinkt alleen ...
Ik geef brood met een dikke laag boter, dip het verder nergens in, wel een klein beetje water erbij

3 jaar geleden

Wij zijn nu aan het afbouwen van 6 flessen 180 (hij kwam s nachts nog) naar nu het volgende schema: - 7u 180 ml melk - 10:30u fruit en water - 12:30u 1 boterham met 120ml melk - 15:00u 180 ml melk - 17:30u groente - 19u 180 ml melk - 23:30u 180 ml melk Ik wil ongeveer volgende week de fles van 12:30u iets verhogen naar 150 en de fles van 15u eraf halen en dan iets kleins te eten geven (smeltkoekje met water bijvoorbeeld)

3 jaar geleden

Mijn dochter was al snel geïnteresseerd in vast voedsel, het CB zei toen ga haar maar volgen. Ze moet minimaal 3 flessen van 180cc. De rest is aan jou. Dus mijn dochter meer vast voedsel gaan aanbieden en haar gaan volgen! Ze krijgt nu al een tijdje nog maar 3 flessen. Verder fruit/groente/brood etc. Ik heb de gelukkigste baby ooit, huilt vrijwel niet, slaapt super goed en heeft nu een heel fijn ritme! Ik zou het iedereen aanraden.😊