8 Reacties

15 dagen geleden

Ja wij hadden het met onze zoon, die ook nog heel lang is dus die zakte enorm in bmi. Je kan niet zoveel meer dan eten aanbieden en het accepteren. Hij is nu 4 en eet nu beter. Maar het blijft geen grote eter.

15 dagen geleden

Reactie op deJager

Ja wij hadden het met onze zoon, die ook nog heel lang is dus die zakte eno ...
Ben je ermee naar een arts geweest of heb je het gewoon zo gelaten. Want mijn zoon eet geen groentes en echt alleen wat loze calorieën

15 dagen geleden

Mijn zoontje (nu 4,5 jaar) at vanaf zijn 2de jaar tot zijn 3de jaar alleen maar wat brood en fruit. Geen avondeten en bijna geen drinken. Ook veel driftbuien rondom eten. Het werd er niet gezelliger op. ( groeicurve zag er net zo uit) Ik heb me ontzettend zorgen gemaakt in het begin maar niks hielp. Hoe meer ik druk uitoefende hoe erger het werd. Pas toen ik het helemaal los liet begon hij vanaf zijn 3de ineens weer uit zichzelf dingen te proeven en te eten. Ook probeerde ik hem nieuwgierig te maken door zelf heel overdreven te eten Dus heel vaak hmmm en lekker te zeggen. Dan zag ik hem heel nieuwgierig kijken. Nu eet hij weer echt goed. Als je je erge zorgen maakt kun je altijd via het consultatiebureau om een kinderdiëtiste vragen. Dat gebeurd in mijn omgeving best vaak en schijnt heel fijn te zijn. Ik weet hoe je je voelt maar weet dat het ooit echt beter wordt! Succes !♡

15 dagen geleden

Reactie op Nardin

Mijn zoontje (nu 4,5 jaar) at vanaf zijn 2de jaar tot zijn 3de jaar alleen ...
Bedankt voor je reactie. Het aantrekkelijk maken van eten probeer ik idd ook en dan kijkt hij wel, maar wil het alsnog niet eten. Vooral het kotsen en kokhalzen vind ik erg vervelend (zowel voor hem als voor mij). Ik ben blij om te horen dat hij nu wel goed eet, wat een verademing!

15 dagen geleden

Ik zou rondom eten niet te veel stress veroorzaken maar juist meer rust. Ja het is frustrerend als ze niet veel eten. Maar als je er ook nog eens negatieve energie er aan toe voegt gaat hij dat associeren met eten. Je kan beter meer proberen richting stimuleren. Bijv. Laten helpen met eten klaarmaken. Hem laten kiezen wat hij wilt eten. En als je zelf iets te eten hebt kijken of hij wilt proeven en zeggen hmmmm is lekker. Zodat hij eten minder als negatief gaat zien

15 dagen geleden

Bij ons is eten ook al langere tijd een drama. Ik heb van een kinderdietiste een paar tips gebruikt die bij ons werken. Tip 1: altijd iets aanbieden wat ze sowieso lust, en daarnaast iets wat ze kan proberen, bijvoorbeeld wat jullie zelf eten. Dit werkt voor ons echt goed! Tip 2: proeven is al winst! Als mn dochter iets nieuws proeft en dan besluit dat ze het niet lekker vindt, hoeft ze het niet verder te eten. Ze heeft het geprobeerd. En een tip die minder diëtist proof is maar wel werkt: ketchup en mayo om haar aardappels en groente in te dippen 🥲. Voorbeeld van gisteren: wij aten een zoete aardappel stampot. Voor haar hadden we stukjes zoete aardappel met spinazie en een paar blokjes geitenkaas neergelegd. Geitenkaas vindt ze lekker. Zoete aardappel en spinazie soms wel soms niet. Ze heeft heel enthousiast een hap zoete aardappel genomen (oranje aardappel, en aardappel vindt ze lekker) en toen betrok haar gezicht. Geitenkaas en spinazie had ze geen zin in. Vervolgens hebben we pasta gemaakt (dat lust ze hoe dan ook) en de zoete aardappel + spinazie + geitenkaas tot een sausje gepureerd. Van die pasta met saus heeft ze een half bordje op (met een driftbui tussendoor). Lang verhaal. Maar misschien heb je er wat aan! Succes, eten kan echt zo'n enorme zoektocht zijn!

15 dagen geleden

Hoi, Heel herkenbaar! Mijn dochter (nu 2j en 3 mnd) eet al 2 maanden bijna tot niet. Ook zij is nooit een grote eter geweest. Maar toch ging er een soepje, broodje en brinta appel banaan er wel in. Op een een of andere dag bedacht ze dit niet meer te willen. Ze leeft nu letterlijk op ontbijtkoek, (wit)broodje chocopasta, ontbijtkoek en DROGE pasta! Meer niet. Gaat er gewoon niet in. Poept nu 1x in de 7/8 dagen. Bij het cb gecheckt en zoals verwacht is ze idd met de groeicurve achteruit gegaan. Nu zijn wij doorgestuurd naar het "kinder eet team" in het ziekenhuis. Weet ook niet wat ons te wachten staat. Ik wacht af op een oproep.. Ik voel mij zo machteloos en maak mij ook zorgen. Weet niet waar het vandaan komt zo ineens. Hopelijk is dit een fase en is dit zsm over..

15 dagen geleden

Reactie op Mimiee

Hoi, Heel herkenbaar! Mijn dochter (nu 2j en 3 mnd) eet al 2 maanden bijna ...
Oh wat vervelend om te lezen! Ik hoop dat het ‘kinder eet team’ iets teweeg zal brengen. Ik zou het erg fijn vinden als je je ervaring zou willen delen hier. Zelf heb ik nu een verwijzing gekregen van de huisarts voor een jeugdarts. Vrijdag mag ik een afspraak plannen.