Hoi mama's
Mijn echter wordt eind december alweer 3 jaar. Ze heeft met haar gezondheid veel meegemaakt waardoor ze onder andere buisjes heeft gekregen toen ze 15 maanden was. Voor die tijd is ze een half jaar doof geweest.
Ze is pas toen ze 2 was begonnen met woordjes zeggen en nu praat ze, maar nog heel onverstaanbaar. Gelukkig zie ik wel dat het vooruit gaat. Helaas is ze ook heel verlegen, waardoor ze alleen thuis tegen ons praat.
Nu hebben we een verslag gekregen van het kdv waarin ook naar voren komt dat ze erg achterloopt met spraak en dat ze zich zorgen maken. Binnenkort heb ik hier een gesprek over. Ook stonden er nog meer dingen in het verslag die ze eigenlijk al zou moeten kunnen maar nog niet doet. Ze praat daar nauwelijks tot niet, is nog niet zindelijk, kan nog niet tellen en kan geen poppetjes tekenen. Ik wist dit allemaal wel al. Maar als ik dit zo zwart op wit zie staan maakt dit mij toch erg verdrietig. Ik maak me zorgen om haar toekomst. Over een jaar moet ze naar de basisschool. Ik begin nu aan mezelf te twijfelen. Had ik haar meer moeten stimuleren? Eerder aan de bel moeten trekken...
Zijn er meer mama's met een soortgelijke ervaring?