30 Reacties

3 jaar geleden

Onze dochter deed dit met 5 maand maar pas na dat ik haar dagelijks 20/30 min in de loopstoel had gezet. Sinds dat moment heeft ze veel meer stabiliteit, ze heeft door dat ze voeten heeft en greep ze van af dat moment regelmatig naar. Omrollen kan je stimuleren door met de benen en heupen te draaien wanneer ze op haar rug/buik ligt. Ook vooral op de buik leggen want dat maakt alles interessanter.

3 jaar geleden

Mijne kan enkel naar 1 kant omrollen. Is 7 maanden. Elk kind ontwikkeld anders. Als ze idd echt later is zal je via k&g doorverwezen worden naar een kinesist. Deze helpt met oefenen.

3 jaar geleden

Reactie op Babymama-1998

Onze dochter deed dit met 5 maand maar pas na dat ik haar dagelijks 20/30 m ...
Draaien met heupen en benen doe ik ook zeker. En op de buik vind ze 5 min leuk en daarna is ze het beu. Heeft ze altijd al gehad dat ze niet op de buik wilt liggen. Z'n loop autootje bedoel je ??

3 jaar geleden

Reactie op Anoniem112

Draaien met heupen en benen doe ik ook zeker. En op de buik vind ze 5 min l ...
Ja loop autotje, ik zeg altijd “ik zet je even in je auto” mn vriend meteen “het is geen auto, gewoon een loopwagen” ik hou het lekker bij auto😋. Maar onze dochter vond het op de buik ook niks aan, ik heb toen een keer hey bear sensory op youtube er op gezet en ze vond het prachtig. Ik leg haar ook wel is op de grond als haar zus van 2,5 jaar aan het spelen is en dan vind ze het ook leuk om mee te kijken. Zo lang ze wat te zien of te grijpen hebben vinden ze het wel best om op hun buik te liggen. Stel jij ligt op je buik voor je uit te staren met niks om naar te kijken, dan zou je het met een paar minuten ook gehad hebben.

3 jaar geleden

Ik heb ook zo’n looprekje, die voorkant kan er af en leg ik wel is los op de grond of in de box, als ze dat ding ziet dat draait ze zich meteen om zodat ze met dat ding kan spelen. Muziek en lichtjes is ze gek op. Nu als ze muziek hoort of als ik ga zingen en zij op haar buik ligt, leunt ze op haar handen en gaat ze van links naar rechts en trapt ze met haar beentjes als of ze aan het dansen is. Het is even moeilijk en voelt misschien valend dat je kindje iets achter loopt in vergelijking met andere kindjes maar dat betekend niet dat je het verkeerd doet of je baby echt een achterstand heeft. Het komt allemaal vanzelf zolang je maar blijft stimuleren. Een schoonzus van mij vroeg zich af waarom haar zoontje van 1,5 jaar nog niet liep, terwijl elke keer als zij ergens heen ging in huis of buiten ze hem tilde of hij in de kinderwagen moest dus hij kreeg letterlijk geen kans om te oefenen.

3 jaar geleden

Reactie op Babymama-1998

Ik heb ook zo’n looprekje, die voorkant kan er af en leg ik wel is los op d ...
Deze hebben wij idd ook, bedankt voor de tip

3 jaar geleden

Reactie op Babymama-1998

Ja loop autotje, ik zeg altijd “ik zet je even in je auto” mn vriend meteen ...
Ja als ze op het kleed ligt, heeft ze mega veel speelgoed om zich heen hoor maar het interesseert haar allemaal niet zo haha.

3 jaar geleden

Heey ♥️ mijn zoontje vind buikligging vanaf zijn geboorte echt vreselijk. Niet zijn ding. Heb het wel constant bijna iedere dag aangeboden, maar spelen doet hij gewoon niet. Wat ik doe: - baby tv aan en dan op zijn buik (hij is dan teveel met de tv bezig om door te hebben dat hij buikligging niet leuk vindt). - vliegtuigje spelen (zowel in mijn armen en als ik op de grond lig op mijn onderbenen hoog houden). - op het verschoonkussen sleeën door het huis - gewoon op de bank omrollen. Bij zijn beentjes/voetjes pakken, omrollen en ook redelijk snel weer terug rollen ivm humeur 😋 - als hij op zijn rug ligt, beide handjes pakken en hem eerst in zitstand 'trekken'. Hierbij traint hij buik en nekspieren. Een ander iets is dat ik een ziplockzakje met waters en glitters heb gemaakt (tip van iemand van dit forum) waar hij heel enthousiast van wordt en op gaat zitten slaan. Deze geef ik alleen als hij op zijn buik ligt, want dit is het enige waar hij echt mee speelt als hij op zijn buik ligt :) Nu sinds 2 weken rolt hij van buik naar rug en meteen terug.. maar echt sporadisch want op zijn buik vind hij nog steeds niet leuk 😂😅 Enige wat je kan doen is blijven aanbieden en het leuk proberen te houden voor je kleine en jezelf :) Heb trouwens laatst ook gehoord van een baby'tje die met 9 maanden ging rollen en doen. Baby's hebben echt hun eigen tempo en als je erover nadenkt hebben we het echt maar over weken verschil in ontwikkeling :) Laat je in ieder geval niet teveel op de kast jagen door anderen.. en als je je echt zorgen maakt eens kijken naar baby fysiotherapie? Zij kunnen meekijken met de motorische ontwikkeling en zien direct of er daadwerkelijk iets is :) Heb het voor mijn zoontje ook gedaan vanwege voorkeurshouding en afplatting. Is superleuk en heb allemaal tips gekregen om buikligging te stimuleren ^_^ Succes ♥️

3 jaar geleden

Hey, Mijn kleine doet ook nog helemaal geen tijgeren of kruipen en heeft zelf nog geen tandjes en ze is 7.5 maand. Zitten doet ze dan weer wel maar echt maar sinds kort grijpt ze naar speeltjes die wat verder weg van haar zitten en zodra ze op haar buik terecht komt is het gillen geblazen. Omrollen heeft mijn kleine 1x gedaan en daarna nooit meer. Misschien wilt je kleine het gewoon niet zoals de mijne niet wilt rollen en op haar buik wilt liggen. Het komt echt wel. Je moet je er niet teveel zorgen over maken want dat voelt je kleine ook. Ieder heeft zijn eigen manier en tempo van dingen leren en uitvoeren. Zolang ze vrolijk is en goed groeit, moet je je ook geen zorgen maken wat betreft voeding, mijn die eet sinds pas ook weer vast voedsel, het intresseerd haar helemaal niet.

3 jaar geleden

Reactie op Soeppan

Heey ♥️ mijn zoontje vind buikligging vanaf zijn geboorte echt vreselijk. N ...
Bedankt voor de tips🥰

3 jaar geleden

Reactie op Nour_2021

Hey, Mijn kleine doet ook nog helemaal geen tijgeren of kruipen en heeft ze ...
Nee onze dochter heeft ook nog geen tandjes, bedankt voor reactie 🥰

3 jaar geleden

Snap je onrust, is ook naar om te zien als andere kinderen sneller gaan. Het is echt zo dat ieder kindje op zijn/haar eigen tempo ontwikkelt. Mijn zoontje was met alles heel snel, hij liep met 13 maanden en at met 1 jaar volledig met de pot mee. Mijn dochtertje nu (7.5 maand) is totaal anders. Rolt nog niet, zit nog niet, een nog geen vast voedsel (alleen af en toe fruithapje) en is 'pas' 6,2 kilo. Ze spuugt veel, heeft vaak diaree en drinkt slecht (5 flessen van 150+5, waaronder nog 1 nachtfles). Toch is het een super vrolijk meisje. Ze lacht veel en vindt alles wel prima (behalve dan op dr buik liggen;). Zit vaak lekker in haar wipstoeltje rond te kijken. Heb helaas dus geen tips voor je, maar wil je wel een hart onder de riem steken dat het bij ons ook zo gaat en je niet de enige bent!

3 jaar geleden

Reactie op RL07

Snap je onrust, is ook naar om te zien als andere kinderen sneller gaan. He ...
Dankje! Klinkt als dezelfde dochter haha 🥰

3 jaar geleden

Ons mannetje, 8mnd, doen we bijvoorbeeld ook echt geen plezier met op z'n buik liggen. Hij kan rollen maar doet het amper, en als hij het doet is het altijd huilen. Wij hebben een aantal maanden begeleiding van de fysio gehad en zij heeft onze zorg redelijk weg genomen. Gevoelsmatig zie ik alle kindjes rollen, tijgeren, op de buik spelen etc en die van ons niet.. Ik heb me er bij neergelegd dat hij het niet leuk vind en plezier heeft op zijn rug en tegenwoordig ook zittend. Er zijn kindjes die tijgeren en kruipen gewoon overslaan. Hij is vrolijk, groeit goed en speelt lekker. Dat is uiteindelijk het belangrijkste ❤️

3 jaar geleden

Mijn dochter is ruim 8 maanden en vind rollen en buik ligging ook niet leuk. Ze kan het wel maar liever niet. Zou ook echt niets gaan forceren als ik jou was, dat kleine lijfje is vol in ontwikkeling en moet je niet aan gaan lopen duwen en trekken … Gister is er bij haar ‘pas’ een tandje doorgekomen. Ze is verder super alert en bijdehand dus komt echt vanzelf allemaal wel. Ps Laat je door het CB ook niet opjutten 🙄

3 jaar geleden

Reactie op RL07

Snap je onrust, is ook naar om te zien als andere kinderen sneller gaan. He ...
Inderdaad elk kindje ontwikkelt anders.. Ik herken jou verhaal heel goed.. Mijn oudste is ook super snel met alles crostte met 8 maanden heel het huis door achter een loop wagentje en met 12 maanden liep ze los ook haar eerste woordje met 8 maanden. Mijn jongste dochter doet het allemaal in een langzamer tempo niet dat dat erg is maar vind het wel wennen ze is nu 7 maanden en eet sinds kort pas hapjes. Rollen doet ze al wel en ze wil gaan tijgeren maar moet het echt nog uitvinden en zoals al genoemd is slaan sommige kindjes dingen over🤷 allemaal prima! Uiteindelijk lukt het jullie kindje ook en als ze eenmaal zichzelf voort kunnen bewegen wil je soms dat ze stil zouden blijven liggen 🤔

3 jaar geleden

Ik herken je verhaal ook. Op de buik liggen vindt hij leuk, maar rollen ho maar. En grijpen doet hij ook niet. Wel grijpen als er tegen aan slaan en aanraken. Maar niet vastpakken. Ik snap dat je je zorgen maakt, doe ik ook soms. Maar als ze goed groeit en vrolijk is, komt het vast goed! Geen enkel kind blijft alleen maar melk drinken en op de rug liggen. Uiteindelijk gaat iedereen lopen (ik spreek nu ook mezelf toe 😅)

3 jaar geleden

Hoi, Ik herken je verhaal niet maar ik kan wel uit ervaring zeggen dat alle kinderen op een ander tempo ontwikkelen. Mijn zoon kreeg met 9 maanden zijn eerste tandje en de jongste met 6 maanden direct 2. Mijn oudste dochters konden beide lopen rond een jaar en mijn zoon met 1 jaar en 5 maanden. Het komt echt wel goed al begrijp ik goed dat je er misschien onzeker over bent. Het komt vaak ook door mensen om je heen, kan hij/zij dat nog niet? die van mij al met … maanden. Niets van aantrekken, een vrolijke gezonde baby is het belangrijkste. Sommige kinderen laten pas zien wat ze kunnen als ze zeker weten dat het goed gaat.

3 jaar geleden

Geef haar de tijd..

3 jaar geleden

Reactie op Anoniem112

Draaien met heupen en benen doe ik ook zeker. En op de buik vind ze 5 min l ...
Onze dochter (nu 7 maanden) wilde eerst echt nooit op haar buik, vond ze verschrikkelijk. Uiteindelijk zijn we bij een osteopaat geweest, die heeft even alles gecheckt en we kwamen er al snel achter dat ze ergens last van had met haar hoofdje, nek en schouders. Ze was super gespannen. Na 3 behandelingen en massages, leeft ze nu op haar buik. Ze is ook na de 2 behandeling begonnen met draaien en weigert nog op haar rug te slapen. Het is geen wonder middel natuurlijk, maar misschien heeft ze gewoon last van spanning of hoofdpijn or gewoon nekje dat beetje vast zit? Je kunt natuurlijk ook een fysiotherapeut mee laten kijken, maar de osteopaat was echt alles aan het voelen en dat vond ik wel fijn.