12 Reacties
4 jaar geleden
Ik heb altijd wel acne gehad, ook voor mn zwangerschap. Tijdens mijn zwangerschap niet of nauwelijks. Nu ik bevallen ben (1-12-2021) komt het weer net zo hard terug als daarvoor helaas.
Ik heb helaas geen wondermiddel voor je als advies. Maar wel dus een stukje herkenning misschien.
4 jaar geleden
Hier ook sinds na de zwangerschap enorme acne op kin en wangen. Grote ontstekingen en erg rood😔 ik ben na 5 weken van ellende naar de dokter gegaan want ik wordt er heel onzeker van. Ik heb nu Minocycline gekregen voor een maand en dan kijken of het opgeklaard is. Daarnaast gebruik ik ook de gezichtreiniger en exfoliant van Paula's Choice. Nu hopen dat het snel minder wordt🤞
4 jaar geleden
Reactie op Cindylove
Hier ook sinds na de zwangerschap enorme acne op kin en wangen. Grote ontst ...
Als het positief werkt bij jou die Minocyncline, zou je dat dan willen laten weten?😊 ik heb ook van die grote pijnlijke ontstekingen en iedere dag komt er weer 1 bij pff🤣
4 jaar geleden
Reactie op Mini1995
Ik heb nooit acne gehad en nu zit idd ook mn kin onder en niet een klein be ...
Ja dat maanlandschap van mij valt niet meer te verdoezelen hahahh
4 jaar geleden
Ik heb ook PCOS en constateerde ook weer de eerste acne na de zwangerschap. Niet blij mee natuurlijk, maar ook wel een klein beetje wel haha omdat ik me ook langzaam meer mezelf voel. De zwangerschapshormonen trekken weg zeg maar. Wat mij voor de zwangerschap heel erg hielp tegen PCOS is een dieet volgen met meer eiwitten. Langzaam maar weer eens aan beginnen want de symptomen zijn geen pretje…
4 jaar geleden
Reactie op HilkeH
Ik heb ook PCOS en constateerde ook weer de eerste acne na de zwangerschap. ...
Ja, ik merk nu alleen vooral dat ik vaker chagrijnig ben.. misschien ook wel het gebrek aan slaap. Ik at voorheen koolhydraatarm en eiwitrijk, daardoor ben ik volgensmij ook in verwachting geraakt en voelde me veel beter dan voorheen. Alleen verloor ik toen snel gewicht. Ik moet nog balans zoeken met voeding en eet nu veel koolhydraten want heb steeds zo'n honger, wellicht door de borstvoeding. Ik probeer elke keer wat kleine aanpassingen en hopelijl trekt het allemaal een beetje bij
4 jaar geleden
Reactie op Natasja1403
Als het positief werkt bij jou die Minocyncline, zou je dat dan willen late ...
Ja tuurlijk!😊 Hier ook elke dag wakker met nog 1 erbij.. en dan soms denk ik hee het wordt denk ik iets minder, volgende ochtend: 3 erbij 🥴 hopelijk gaat t bij ons allemaal snel beter!
4 jaar geleden
Reactie op Natasja1403
Ja, ik merk nu alleen vooral dat ik vaker chagrijnig ben.. misschien ook we ...
Ik werd inderdaad makkelijk zwanger, met dank aan het dieet. Daarvoor jaar geen cyclus... Verloor je veel gewicht na je zwangerschap? Ik wel nl, en ik geef (nog) borstvoeding, maar het trekt me leeg. Ik eet ook nu veel koolhydraten, want makkelijk en ik moet echt nog ritme vinden. Maar ik weet dat ik me veel beter voel met veel eiwitten en minder koolhydraten, zowel fysiek als mentaal. Beetje bij beetje beter eten heb ik maar bedacht! Succes voor jou in ieder geval!
4 jaar geleden
Dankjewel. Ik herken me ook daar in. Ik ben iets meer dan 10kg afgevallen sinds de bevalling. Ik geef ook borstvoeding en herken me heel erg in jouw verhaal. Ik heb het idee dat ik pas weer 'normaal' kan leven en mn dieet weer oppakken als ik geen borstvoeding meer geef, maar wil graag tot 6 maanden volhouden 😅 Maar goed, het loopt zoals het loopt. Jij ook veel succes!
4 jaar geleden
Reactie op Natasja1403
Dankjewel. Ik herken me ook daar in. Ik ben iets meer dan 10kg afgevallen s ...
De borstvoeding verloopt bij mij niet helemaal zoals gehoopt haha. Vaatkramp, tepelhoedjes en dat ‘lege’ gevoel fysiek. Ik geef nog steeds volledig borstvoeding, maar heb een blik kunstvoeding gekocht. Gaf al rust haha. Mijn dochter is nu 6 weken, ik bekijk het nu per week :). We kunnen ook nog even een tijdje zowel borst- als kunstvoeding geven. Zoektochtje dit hè!
4 jaar geleden
Reactie op HilkeH
De borstvoeding verloopt bij mij niet helemaal zoals gehoopt haha. Vaatkram ...
Zoektocht is het zeker maar wij kunnen dit💪