Hoihoi,
Ik wil binnenkort een traphekje gaan plaatsen voordat de kleine meid gaat kruipen. Nu loop ik er al een tijdje tegenaan… welk traphekje hebben wij nodig. We hebben een soort hoek trap met verschillende open hoeken… heeft iemand toevallig ook zo’n trap en heeft de ideale oplossing? Als ik twee verschillende traphekjes plaats, heb in het midden een groot gat en 1 lange werkt niet ivm de verschillende breedtes/ uitstekende palen.
Alvast super bedankt!
Paar ideeën:
- traphekje op maat laten maken via traphekje.nl
- traphekje in de deuropening van de babykamer doen, ipv bij de trap. Dan is de ruimte boven waar de baby komt wel beperkt, maar hoe erg is dat?
Of het stuk met hoekje aan de paal aanvullen tot hoger met een schot erop, zodat je daar een hekje aan kunt bevestigen. Dat hebben wij ook bij onze trap gedaan
Traphekje van de trap naar beneden wel op de drempel zegmaar en het traphekje voor de trap naar boven zou ik een paar treden hoger plaatsen, bijvoorbeeld op de tweede tree
Wij hebben zo'n traphekje die je ook kan gebruiken voor bv. Een openhaard.
Die kan je uitbreiden met extra stukken.
Dus ook met 2 deurtjes.
Enige nadeel.
Het midden heeft wat minder stevigheid omdat het nergens aan vast zit.
Maar je kindje moet veilig genoeg zijn
Wij hebben hetzelfde gedaan. Wij hebben een drive in woning en zagen het niet zitten om twee traphekjes te nemen en een schot te plaatsen onder de eerste trede van de trap omhoog. Dit is een ideale oplossing, de deur kan nog gewoon sluiten.