10 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op Ilsee_xx
Heeft je kindje nog plasluiers? Huilt hij nog met traantjes? Als je je echt ...
Hij heeft nog voldoende plasluiers en huilt zeker nog met traantjes! Bedankt voor je reactie. Ik hou het in de gaten en als ik mij te veel zorgen maak bel ik de arts.
3 jaar geleden
Hier hetzelfde… na een week lang ziek en krijsen en alles weigeren na de huisarts gegaan en die vond het niks meer dan een virus. In het weekend werd het steeds erger en toen bij de hap terecht gekomen. Blijkt uiteindelijk een oorontsteking te hebben en een virusinfectie en dus nu aan de antibiotica. Het eten gaat nog steeds moeizaam na bijna 2 weken maar het gaat stukje bij beter beter. Het is vreselijk!!! Ik begrijp je.
3 jaar geleden
Reactie op Amanda14757
Hier hetzelfde… na een week lang ziek en krijsen en alles weigeren na de hu ...
Oooh ocharme, hopelijk is je kindje snel beter! Het is inderdaad vreselijk en enorm zielig voor die kleintjes :(
3 jaar geleden
Wij hebben precies hetzelfde…vijfde dag met koorts, waarvan vier tegen de 40 graden. Ons zoontje heeft oorontsteking en wij denken ook keelontsteking maar de huisarts was niet zo secuur…die hoestbuien zijn echt super naar ook! we bieden hem als hij wakker is alles aan maar het blijft bij enkele slokjes water, slokjes melk of een beetje knijpfruit. Ik lees dus mee voor tips. Beterschap voor alle zieke kleintjes!
3 jaar geleden
Hier ook hetzelfde dit weekend gehad. Onze dochter begon steeds meer te hoesten en minder te eten. Zondag op maandag naar de hap omdat ze zo benauwd en kortademig was. Vanuit daar naar de spoedpoli gestuurd. Ze konden niet echt iets bijzonders vinden dus kwestie van uitzieken was het. Maandag at ze helemaal niks meer en flessen gingen ook steeds slechter. Dinsdag brengt mn vriend haar naar z'n moeder en het eerste wat ze zegt dit is bronchitis. (Mijn vriend heeft dat ook als baby gehad, vandaar dat ze het herkende)
Dus ik wilde een afspraak bij de ha maken voor woensdag maar ze wilde haar gelijk zien. Hij constateerde dus idd bronchitis.
Hij zei het eten komt wel, zorg dat ze genoeg vocht binnenkrijgt. Hij zei ook het gaat tegen de adviezen in maar zelfs als ze alleen cola wilt geef je dat. Of geef ze danoontje of appelmoes. Als ze maar wat binnenkrijgt.
Nou gaat ze lekker op appelsap en icetea green 😆 Maar ga weer langzaam terug naar water en dixxap. En dankzij de puffer eet ze ook weer hele kleine beetjes.
Het is het uitzitten was wat mij soort van frustreerde, van wanneer gaat ze weer wat eten?
3 jaar geleden
Onze dochter heeft 3 weken nauwelijks iets gegeten. We probeerden het elke dag bij elke maaltijd en tussendoortje opnieuw maar omdat ze zó ziek was wilde ze niks eten. Alleen wat hapjes appelmoes en soms een stukje banaan. Ze is ook wat afgevallen maar bleef gelukkig wel drinken. Veel huisarts bezoekjes gehad en ook naar het ziekenhuis geweest zodat de kinderarts haar kon nakijken. Uiteindelijk was het een flinke virusinfectie, 3 tandjes die tegelijk doorkwamen, hand-mond-voet ziekte & krentebaard. Af en aan koorts en heeel ziek en hangerig. Gelukkig gaat het na een antibiotica kuur weer beter. Zowel de huisarts als kinderarts zeiden het ook, als ze maar goed drinkt en genoeg plasluiers heeft per dag. Eten gaan ze vanzelf weer doen als ze weer beter zijn!
3 jaar geleden
Hier ook! Altijd zo een goed etertje en wil nu helemaal niets. Zelfs haar flessen gaan moeilijk. Ook al meer dan een week helse hoestbuien, afgewisseld met koorts en ik denk ook enkele kiezen die erdoor komen..zo sneu! Ik herken ze bijna niet soms nu ze zo hangerig en huilerig is 😓 wij bieden hier continu allerlei zaken aan en het enige wat soms schijnt te werken zijn yoghurtjes en koekjes… 🤷🏻♀️ dan is het ook maar even dat…
3 jaar geleden
Hier ook al sinds zondag niks willen eten door buikgriep.
Hij is verder vrolijk en alert alleen sneller en vaker zeurderig omdat hij gewoon honger heeft maar niet wilt of kan eten.
Hij wordt dinsdag 1 jaar maar geef hem nu ‘s nachts als hij komt fopflessen (150 cc water met 3 schepjes melk) en nu overdag maar 3 volledige flessen van 180 cc. Voor de fles eerst vaste voeding proberen maar op wat blauwe besjes en yoghurt na gaat er niks in.
Ben iig allang blij dat hij gewoon water goed drinkt en nu eindelijk sinds vandaag goed zijn fles goed drinkt.
Heb de huisarts bewust nog niet gebeld omdat hij dus plast, drinkt en alert is en ik neem aan dat ze dan verder toch niks doen? Ook al is dit dag nr 5 zonder vaste voeding.