13 Reacties
5 jaar geleden
Hi! Vandaag positief getest en vorige week met het mooie weer 2-3 biertjes gedronken (verdeeld over de mooie dagen). Kan gelukkig geen kwaad, de baby krijgt pas vanaf week 6 (of 8? corrigeer me aub als ik het verkeerd heb!) alles binnen wat jij tot je neemt. No worries mama! Geniet van je zwangerschap 🍀
5 jaar geleden
Vooral niet stressen, je kan er nu toch niets meer aan doen... en vanaf nu goed voor jezelf zorgen en niet meer doen.
Ik had destijds (ben nu 5w 2d) op vrijdag een early test gedaan, die was negatief. Zaterdag en zondag de verjaardag van mijn vriend gevierd en omdat het vanwege Corona een gespreide verjaardag was dus 2 dagen geborreld met wijntjes en karmeliet. Maandag moest ik ongesteld worden en kwam er niets... dinsdag ineens een positieve test in handen!
Toen had ik ook spijt van mijn wijntjes en biertjes in het weekend...
niets aan te doen en aan spijt heb je niets. Als ze je maar lekker gesmaakt hebben!
Je bent dus niet de enige die dit overkomt! 🤞🏻😇
5 jaar geleden
Geen zorgen! Ik heb vlak voor beide keren dat ik zwanger bleek nog gedronken. En mijn eerst zoontje is perfect ontwikkeld 😍 Verloskundige gaf ook aan dat je je daar echt niet druk om hoeft te maken.
5 jaar geleden
Je doet het prima hoor met je NL 😀 en ja ik ook 2 weekenden geleden 2 glazen wijn en 2 sigaretten gerookt 2 avonden. Maar onmiddelijk ik positief werd getest dan ook mee gestopt. Best ook vanaf nu stoppen met alcohol, hoe eerder je stopt dan komt het nog goed. Bespreek dat zeker met de dokter dan kan hij of zei inschatten of je bv meer op controle moet of dat de risico's helemaal niet groot zijn. Maar dokter zei me dat ik onmiddelijk moest stoppen, en dat lukt me zeer goed ;)
5 jaar geleden
Ken je niks aan doen....
Maak je ook zeker niet te druk.
Bij mijn 1e zwangerschap had ik met 11 weken ook super veel gezopen 2 dagen ltr kwam ik er achter dak zwanger was... 7 jaar later en een hele grote bink 🥰