13 Reacties
4 jaar geleden
Hier is het standaard de verhouding 2/3 koud en 1/3 gekookt water. Hiermee zitten we altijd goed. Dus bijvoorbeeld met 90 +3 is het 60 ml koud en 30 ml warm. Betreft het snelle drinken, misschien een te grote speen? Je hebt van dr brown wel de prematuur speen. Dit is ook voor gulzige drinkers.. 😊 ik heb zelf ook de Avent fles maar dan heb ik de speen met langzame melk toevoer.
4 jaar geleden
Hoeveel maanden is je dochtertje nu? En ik zelf doe eerst evian water helft van de hoeveelheid ze gaat drinken en dan kokend water dus bijv 60evian water koud & 60 kokend water (120) dan heb je lauw water. Maar koud water doe ik toch af en toe wel wat meer anders is ‘t iets weer te warm
4 jaar geleden
Weet iemand toevallig hoe je kan zien welke speen erop zit bij dr Brown?
Ik weet niet meer welke ik had. Mijn zoontje is 10 weken, dan hoor ik bijna naar een 3 te gaan. Klopt dat? Iemand ervaring mee?
4 jaar geleden
Mijn dochtertje heeft ook mr brown die is beter van mij drinkte toen erg snel daarom andere fles gekocht en is erg goed drinkt dan niet meer snel en krijgt dan ook geen lucht binnen
4 jaar geleden
Ons zoontje klakt ook tijdens de voeding. Eerder deed hij dit nooit en nu sinds week of 2/3 weer. CB gaf ons advies om op zijn zij te voeden. Hierdoor is het wel stuk minder als voorheen. En idd anders andere maat speen gebruiken.
Wij gebruiken ook dr brown fles en gebruiken momenteel nu speen 2 maar dit komt omdat ons zoontje veel spuugt en hiervoor verdikkingsmiddel in stop. Hiervoor combineerde ik speen 1 en prematuur speen. Eindigde met prematuur
4 jaar geleden
I ...
Er zit een fase 1 speen op de fles die is 0+. Maar het hangt af van je kindje, mijn zoontje van bijna 3 maanden drinkt normale voeding nog steeds met een prematuur speen. Anders gaat er 170cc door in 10 minuten 😛
4 jaar geleden
Hier wordt ook Dr. Browns flessen gebruikt. Mijn zoontje is bijna 12 weken en zijn net over op een speentje #1.
Overdag maken wij de hoeveelheid water warm via de magnetron (180cc, 30sec.) en s'nachts hebben wij gekookt water mee in een thermosfles waarbij wij ongeveer 1/3 warm water gebruiken. Ik voel altijd even na het mengen van warm-koud water. Wij hebben de hoeveelheid voeding al afgemeten klaar staan in een voedingstoren. Flesje maken duurt hooguit 2 minuten.
Van het water in de thermosfles kunnen wij zelfs in de morgen nog de eerste fles van maken.
Probeer verschillende dingen eens uit, er zit vast wel iets tussen wat werkt voor jullie, succes!
4 jaar geleden
Wij gebruiken de Dr Browns fles met de Difrax speen erop! De Browns speen was voor haar te zacht en te smal, ze hapt veel en veel beter aan op de Difrax speen. Maar die fles vonden we dan weer vervelend 😅 Ze klakt hierdoor ook veel minder. De maten volgorde is: Brown 1 - Difrax S - Brown 2 - Difrax M - etc. Het is een beetje uitproberen!
Ik begreep trouwens zelf ook van een prelogopediste dat rond 8-12 weken baby’s bewust gaan leren drinken in plaats van alleen reflexmatig. Klakken kan dus soms ook het oefenen zijn.
O ja, en inderdaad 2/3 koud en 1/3 kokend. Voedingstoren staat ook klaar. Werkt hier top. Als we op pad gaan doe ik het koude water alvast in het flesje met een travelcap erin, dan hoeft er alleen een klein thermosflesje mee. Succes!
4 jaar geleden
I ...
Staat op de zijkant van de speen! En ik zou niet te veel naar de leeftijden kijken die erbij staan, vooral naar hoe lang hij over de fles doet en hoe tevreden hij drinkt. Het verschilt zó per baby.