37 Reacties

3 jaar geleden
Ik dacht dat het tot 15 maanden verplicht was om achteruit te vervoeren. Wij hebben een autostoel met isofix die 360 graden draaibaar is en hebben het probleem dus niet. Ik snap dat niet iedereen daar voor kiest. Maar volgens mij heb je wel meerdere stoelen die je beide kanten op kan plaatsen.

3 jaar geleden
Wij hebben de stoel al voorwaarts staan.
Achterwaarts was alleen maar krijsen tijdens het autorijden…niet te doen.
Nu hij vooruit rijdt en ons kan zien gaat het zoveel beter!
Ik weet dat het advies tot 15 maanden achteruit is (niet verplicht) maar voor de sfeer in de auto is vooruit 1000x beter!

3 jaar geleden
Reactie op Hertje
Ik dacht dat het tot 15 maanden verplicht was om achteruit te vervoeren. Wi ...
Jaa, ik vind het gewoon erg lastig 🤭
Wij hebben een klein mannetje, dus ik denk dat hij de 12 maanden in de maxi cosi wel haalt.
Majah een stoel die alleen voorwaarts kan is volgens mij stuk goedkoper dan eentje die óók achterwaarts kan...

3 jaar geleden
Reactie op MasKev17
Bedankt voor het filmpje.
Maar waarom is dit na 15 maanden dan wel opeens ' ...
Eigenlijk niet. In Amerika wordt ook aangeraden om zo lang mogelijk je kindje naar achter te laten zitten.

3 jaar geleden
Wij laten onze dochter sowieso naar achter zitten totdat ze uit het vervolg stoeltje is gegroeid.

3 jaar geleden
Reactie op Mooseje
Bij ons gaat ze ook zo lang mogelijk achterwaarts. Waarschijnlijk wordt het ...
Ja ik hoop het wel voorwaarts is gewoon echt gevaarlijk

3 jaar geleden
Reactie op Soeppan
Zetten jullie je kleine trouwens voorin of achterin ?
Achterin op isofix base

3 jaar geleden
Moet veel stoeltjes met isofix kan je nog langer achterwaarts vervoeren. Het is het meest veilig dus zolang hij in de vervolg stoel past vervoer ik hem achterwaarts.

3 jaar geleden
Reactie op MasKev17
Bedankt voor het filmpje.
Maar waarom is dit na 15 maanden dan wel opeens ' ...
Het schijnt dat de nekspiertjes na 15 maanden sterker zijn. Daarvoor is het tijdens een ongeluk een grote dreun naar voren als je remt. En anders word hij/zij naar achter in het stoeltje gedrukt. Is mij uitgelegd toen ik een stoeltje ging kopen 🤪

3 jaar geleden
Reactie op Hertje
Ik dacht dat het tot 15 maanden verplicht was om achteruit te vervoeren. Wi ...
Hey, een autostoel met isofix en die 360 graden draaibaar is kan helaas ook niet in alle auto's. Je hebt niet heel veel stoelen die je beide kanten op kan vervoeren want was daar ook naar voor de winkel gegaan, de meeste stoelen waren vanaf 9maanden en alleen voorwaarts. Je hebt er tegenwoordig echt maar enkele die je beide kanten kan doen. Wat indderdaad wel heel apart is als het advies tot 15maanden is.

3 jaar geleden
Reactie op Jasmijn567
Het schijnt dat de nekspiertjes na 15 maanden sterker zijn. Daarvoor is het ...
Als je achterwaarts vervoerd wordt de klap opgevangen door het hele lichaam als je voorwaarts vervoerd niet. Als de nekspieren sterker zijn is er waarschijnlijk minder blijvende schaden. Dit betekend echter niet dat het dan gelijk veiliger is.