19 Reacties

3 jaar geleden

Ik leg mijn dochter ook alrijd weer in bed na 1.5 a 2uur, zodra ik merk dat ze weer moe begint te worden. Ze gaat savonds rond 19.00 naar bed en is ook altijd tegen 6e wakker sochtends. Als ze wat later naar bed gaat is ze ook rond 6e wakker dus maakt helemaal niks uit haha

3 jaar geleden

Onze zoon komt ook vaak om 06:00. Ik volg dan zijn ritme. Dus dan rond 08:00-08:30 weer naar bedje (wanneer die moe is). Komt vanzelf dat die langer wakker blijft of langer ligt 💪🏽 Succes! 🍀
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

3 jaar geleden

Ik leg mijn zoontje ook gewoon voor 9u in bed als hij zo vroeg is. Slapen doet slapen.

3 jaar geleden

Reactie op Gezinvanvier078

Ik leg mijn dochter ook alrijd weer in bed na 1.5 a 2uur, zodra ik merk da ...
Hier precies t zelfde ☺️

3 jaar geleden

Reactie op Margret 🌸

Onze zoon komt ook vaak om 06:00. Ik volg dan zijn ritme. Dus dan rond 08:0 ...
Jaa precies zo doe ik het ook nu ☺️

3 jaar geleden

Ik volg zijn ritme, is hij moe dan gaat hij terug slapen.. hij is vaak wakker tussen 6u en 6u30, dus 9u halen wij ook nooit. Ik leg hem dan gewoon vroeger terug neer, al die regeltjes.. het zijn er zoveel dat je het onmogelijk allemaal 'goed' en 'juist' kan doen. Ik volg het ritme van mijn baby en mijn mama-instinct, dat zal wel het meest juiste zijn ook! 😊 Hier gaat hij trouwens ook slapen tussen 18u en 19u, en dan wakker tussen 6u en 6u30. Later in bed steken helpt ook niet, wordt hij slechtgezind van en is nog steeds even vroeg wakker 🤷‍♀️

3 jaar geleden

Mijn zoontje wordt ook om 6 uur wakker. Ik leg hem wel pas om 9 uur meestal weer in bed. Maar hij blijft om 6 uur opstaan dus het maakt helemaal niet uit 🙈 Ook maakt het inderdaad niet uit of ie nou om 19 uur of 21 uur naar bed gaat, de dag begint altijd weer om 6 uur

3 jaar geleden

Grappig hier dus precies t zelfde. Ik leg hem wel bij de vermoeidheid signalen in bed en dan zie ik t wel weer en ook hier savonds tussen 18:00 en 19:00 naar bed

3 jaar geleden

Hier ook maar hier de laatste week 04.30/05.00 , dit is echt te vroeg.. in zijn eigen bedje slaapt hij dan nier meer verder, begint te rollen en te brabbelen. Bij ons in bed na half uurtje kriebelen slaapt hij nog even haha. Ook poept hij nu vaker in de nacht.. Weet niet wat ik anders eraan kan doen dat hij niet zo vroeg wakker is.. gaat tussen 7 en half 8 na bed.

3 jaar geleden

Hier als hij tussen 6 en half 7 wakker is leg ik m terug tot half 8. Maar dat is maar net of je kindje dit accepteert. Ik voed hem in het donker verschoon hem niet kijk hem niet aan en praat niet. Als ik dit wel doe is hij klaarwakker en slaapt niet meer.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

3 jaar geleden

Ik laat hem ook zowiezo liggen tot 07:30 vaak kletst hij nog wat en valt soms ook nog wel in slaap. Ik haal hem er ook niet uit en hij vind het niet erg. Als hij huilt zou ik gewoon zijn dag starten om 06:00 maar soms valt hij nog wel in slaap. 04:30 heb ik ook gehad dat hij wakker was en zo een uur aan de klets en gaf hem dan een speen en viel weer in slaap 🙈 Het is wat met die kinderen en wat zoeken steeds 😂😂

3 jaar geleden

Reactie op Gezinvanvier078

Ik leg mijn dochter ook alrijd weer in bed na 1.5 a 2uur, zodra ik merk da ...
Hier precies hetzelfde haha... I count my blessings dat het van 1900 tot 0600 goed gaat. Dat is al heel wat!

3 jaar geleden

Heb trouwens ooit de tip gehad dat je het een paar dagen moet volhouden om iets later naar bed te brengen om te kijken of ze dan 's morgens later wakker wordt. Zelfde met volwassenen: als je hele week vroeg op bent en gaat in het weekend laat naar bed dan is de kans groot dat je ook gewoon vroeg in de ochtend wakker wordt door het ritme. Tot nu toe is ze hier ook gewoon vroeg wakker ook al leg ik haar later op bed en ze is zelfs later wakker als ze gewoon op tijd naar bed gaat i.p.v. rekken. Ik heb het nog niet geprobeerd om het bijvoorbeeld een weekje eens toe te passen.

3 jaar geleden

Ja 6u vind ik een schappelijkere tijd dan half 5 a 5u🤣. En later naar bed brengen weet ik dat dat geen verandering maakt. Hier doet hij in de namiddag een powernap van een half uur 3 kwartier omdat hij het niet red vanaf de middag tot 19.00uu. Let op dat hij overdag niet teveel slaapt ( meer dan 3.5u).. Maar ondanks alles start hij deze week de dag om half 5 haha, maar als ik hem bij me pak is hij nog wel een halfuurtje druk en erna slaapt hij verder bij ons. Maar als ik hem in zijn bedje laat liggen gaat hij kletsen, rollen en uiteindelijk huilen.. dus hoe doe je t goed haha

3 jaar geleden

Reactie op Baby December 2021

Ja 6u vind ik een schappelijkere tijd dan half 5 a 5u🤣. En later naar bed ...
Niet meer dan 3,5 uur per dag, alle dutjes samen? Mijne wilt tegenwoordig maar 2 dutjes van 2 of 3 uur doen. Komt ‘s nachts 1 of 2 keer voor een voeding nog.

3 jaar geleden

Ja staat wel zo omschreven 3 a 3.5uur overdag,

3 jaar geleden

Reactie op Linda-Nona

Hier precies hetzelfde haha... I count my blessings dat het van 1900 tot 06 ...
Ja precies. Het is soms wat vroeg als het iets voor 6e is. Maar doorslapen is echt heaven hahaha

3 jaar geleden

Onze dag begint ook om 6.00 uur. Maar dat is voor ons ook ivm met werk. Meestal ligt hij voor 8.00 uur weer in bed. Hij doet dan een dutje van 30-45 minuten. Ik houd tot nu toe een wakkertijd aan van 1,5-2 uur. Dat gaat op zich goed. Hij slaapt thuis over het algemeen niet langer als 30-45 minuten per keer dus soms heb ik het idee dat ik hem alleen maar naar bed breng. Hij gaat rond 19.00-19.30 uur naar bed voor de nacht.

3 jaar geleden

Wel fijn om te lezen dat meerdere het ook zo doen. Ik volg ook mijn kindje 06:00 wakker dan probeer ik z’n bedje te rekken tot 06:30 maar zodra hij gaat huilen gaat hij eruit en doen we en flesje. En dan maar kijken wanneer hij moe gaat worden maar in de avond altijd tussen 18:00 en 19:00 naar bed. Dan hebben ze ook wel een ruk geslapen vind ik ☺️