19 Reacties

4 jaar geleden

Nee! Nooit je kind onbewaakt achterlaten. Even in de draagdoek of kinderwagen meenemen.

4 jaar geleden

O jee ik doe zelfs boodschappen (lees 1 a 2 producten die ik dan net mis voor het avond eten) jumbo is 1 minuut lopen en soms slaapt ze en soms is ze ook gewoon wakker. Ben een keer maxxxxxx 15 min weg. Niks aan de hand toch?

4 jaar geleden

Reactie op mom to be chantal

O jee ik doe zelfs boodschappen (lees 1 a 2 producten die ik dan net mis vo ...
Als er wel wat gebeurd dan vergeef je het jezelf nooit. Officieel is dit zelfs strafbaar.

4 jaar geleden

Er hoeft niet per se iets met je kindje te gebeuren, maar er kan ook iets met jou gebeuren.. en dan is je kindje ineens een heel stuk langer alleen.. Dus dan toch mee inderdaad, zou ik doen..

4 jaar geleden

Artikel 255 van het Wetboek van Strafrecht > Verlating van hulpbehoevenden. Verlating van hulpbehoevenden. Hij die opzettelijk iemand tot wiens onderhoud, verpleging of verzorging hij krachtens wet of overeenkomst verplicht is, in een hulpeloze toestand brengt of laat, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.

4 jaar geleden

Dankje dames! Ik ga toch de buurvrouw even vragen of ze heel even hier kan oppassen! 😘

4 jaar geleden

Ik heb hier ook weleens over getwijfeld omdat de jumbo bij mij ook recht tegenover zit. Toch maar niet gedaan, omdat er in die paar minuten ook wat met jezelf kan gebeuren waardoor je kind de komende uuuren alleen zal zijn en wie weet wat er dan kan gebeuren. Dat vergeef je jezelf nooit. Dan ga ik maar niet of wacht maar gewoon tot me vriend thuis is.

4 jaar geleden

Ik had t met mijn moeder erover toen ik dit topic zag. Kzei vroeger kon dat allemaal, moet je vandaag niet meer durven 😂. (Los daarvan weet ik zelf ook niet of ik t wel zou doen, maar tegenwoordig kan en mag niks meer ☺️)

4 jaar geleden

Kan wel hoor, ik doe dat ook laatste rondje met de hond. Ok, ik laat haar altijd plassen op veldje bij ons achter, dus het is maximaal paar minuutjes. Zolang hij nog niet zelf uit z'n bed kan klimmen is het prima. En ja, er kan iets met jezelf gebeuren buiten, maar wat is de kans. Je kan ook vallen onder de douche en niks meer kunnen en dan ben je gewoon binnen.... zo denk ik dan hahaha. Waar je je gewoon goed bij voelt moet je doen :)

4 jaar geleden

Reactie op Bloemetjesgordijn89

Dankje dames! Ik ga toch de buurvrouw even vragen of ze heel even hier kan ...
Hi, goede keuze. Het zou vast wel kunnen, maar stel er gebeurd jou wat, of je verliest je sleutel oid, je weet het gewoon nooit. Bij twijfel, in dit geval niet doen.

4 jaar geleden

Reactie op Dina-Marie

Hi, goede keuze. Het zou vast wel kunnen, maar stel er gebeurd jou wat, of ...
De buuf heeft gelukkig de sleutel, dus ik laat de babyfoon even bij haar. Dan kan ik lopen en weet zij ook dat ik weer veilig terug ben als ik de babyfoon weer kom halen! :)

4 jaar geleden

Waarom app je niet gewoon even de buuf of iemand anders dat je even de hond gaat uitlaten en binnen 15 minuten er weer bent? Als je dan binnen 15 minuten niet terug bent gaan er bij diegene alarmbellen af….. Zo kun je met een gerust hart even een boodschapje doen.

4 jaar geleden

Mensen zeggen ‘wat als er iets gebeurt als je even weg bent’? En de verwijzing naar het strafrecht en iemand hulpbehoevend achter laten? Kom op zeg! Het is niet alsof je je kind in de auto laat zitten zonder water of eten en zelf uitgebreid gaat shoppen, ze gaat haar hond even enkele minuten laten plassen en de baby slaapt! Ben je dan ook strafbaar als je kind gilt omdat ze honger heeft en je zelf eerst nog even naar de wc gaat? Wat is de kans 1) dat er iets gebeurt en 2) de ernst ervan? Dat bijvoorbeeld brand uitbreekt in die paar minuten. Ik neem aan dat je geen brandende haard of kaarsen achter laat ;) Je kan je ook afvragen wat als je je baby meeneemt en je wordt aangereden of overvallen? Dan rijden ze mij maar liever alleen aan zodat mijn man de baby enkele uren later thuis vindt, hooguit hongerig en in tranen, maar iig niet aangereden 🤷🏼‍♀️. Zo valt er van alles een risico te maken, welke kans is groter, dat er brand uit breekt of dat je wordt aangereden? Ik zou haar ook lekker laten slapen ipv uit slaap halen en meesjouwen. Idd iemand laten weten dat je binnen enkele minuten terug bent is mijn inziens beste oplossing. Ik zie dat het iets na 22u is, dus hopelijk ben je zo weer veilig thuis 😁

4 jaar geleden

Als ik alleen ben, de baby slaapt en de hond toch echt even uit moet zet ik altijd de tablet met camera gericht naar de baby, en skype dan met mn mobiel naar de tablet. Zodat ik dus de baby gewoon kan horen en zien. Ik ga dan geen groot rondje hoor. Ben letterlijk binnen 5 min terug. Gewoon ff snel plassen. En als de baby wakker is, of mijn man thuis dan een groter rondje

4 jaar geleden

Hier een screenshot van hoe het er dan uit ziet (let maar even niet op mijn charmante hoofd🙈)

4 jaar geleden

Wij hebben een babyfoon met camera en app en tbh ik neem haar alsnog altijd mee. Ik zou denk ik wel tot de hoek durven lopen met de hond om hem te laten plassen dat zou max 3 minuten duren.

4 jaar geleden

Reactie op S_2021

Mensen zeggen ‘wat als er iets gebeurt als je even weg bent’? En de verwijz ...
Mocht er in de tijd dat je weg bent wel wat gebeuren wordt je wel veroordeeld volgens deze wetgeving.

4 jaar geleden

Reactie op Abigail909

Mocht er in de tijd dat je weg bent wel wat gebeuren wordt je wel veroordee ...
En gaat vooral om je eigen gevoel erbij. Deze dame vind 't raar voelen, dan kun je beter een oplossing er voor zoeken en zoals in de reacties te lezen is heeft ze dat gedaan. Topic kan gesloten worden :)

4 jaar geleden

Reactie op Paravet_Girl96

Als ik alleen ben, de baby slaapt en de hond toch echt even uit moet zet ik ...
Dit doen wij dus ook maar dan met mn werktelefoon, ik ben om de week een hele week alleen aangezien mijn man vaart en de hond moet toch echt uit. Als de kleine man heerlijk diep slaapt tijdens het laatste rondje ga ik hem echt niet uit bed halen om in de draagzak of kinderwagen te leggen. Ik ga ook de buren niet continue lastig vallen s'avonds omdat wij een hond en baby hebben.. Tevens hebben zowel mijn schoonouders als schoonzusje de sleutel en die kunnen binnen 5 minuten bij ons zijn. Ik zorg wel dat ik een grote ronde heb gelopen voordat de kleine naar bed gaat zodat de laatste ronde echt maar een kleine hoeft te zijn, binnen 5 minuten sta ik weer binnen.