11 Reacties
4 jaar geleden
Herkenbaar. Mijn zoontje heeft het ook. Hoest met slijm en loopoor. Laat ook meer dan de helft staan en eet heel weinig van zn groentepapje 😔 spijtig genoeg geen tips. Ik bied gewoon zo veel mogelijk aan.
4 jaar geleden
Als mijn kindjes ziek zijn geef ik alleen maar flessen, geen fruit, groenten of extra knaag dingetjes. Dan zit ik zo weer op 6/7 flessen per dag, niet alles gaat op met elke fles maar ze krijgen dus wel meer vocht binnen over de hele dag.
4 jaar geleden
Mijn zoontje was 2 weken geleden een goede week ziek. Hij dronk toen ook erg slecht en spuugde ook veel, omdat hij veel aan het hoesten was.
Ik halveerde de flessen dus hij kreeg 90+3 om de 2 uur ongeveer i.p.v. 180+6 om de 4 uur. Ook zijn groente en fruit ging moeizaam, veel kokhalzen en alles weer uitspugen.
Sinds deze week eet en drinkt hij weer goed. Nadat hij weer beter was, heeft het wel een week geduurd voordat hij weer goed ging eten en drinken.
4 jaar geleden
Ja herkenbaar. Mijn dochter heeft soms ook van die dagen, overigens wel zonder ziek of iets te zijn. Dan laat ze ook wel eens 2a 3x flink wat staan.
En dan opeens drinkt ze alle flessen weer leeg.
Gewoon aanbieden, niet opdringen. Dat kan averechts werken. Als hij honger heeft, geeft hij dat wel aan.
Probeer je niet te druk te maken erover, ik snap je hoor. Ik maakte me ook erg druk erover, en nog steeds af en toe als ze weer in zo'n "fase" zit. Maar probeer er aan te denken dat zolang hij vrolijk is, goed ontwikkeld en voldoende plasluiers heeft, het vanzelf weer goed komt 💕
Wij hebben ook wel eens baaldagen dat we minder trek hebben, zeker nadat we ziek zijn geweest 😘
4 jaar geleden
Reactie op KellyC89
Toen onze kleine man ziek was dronk hij ook minder.
Belangrijk is om de pla ...
Hai, hij heeft wel plasluiers maar ze zijn minder zwaar dan eerst. En dat terwijl ik zijn luier om de 2u wissel. Hij krijgt normaal 5x180 en hij laat nu bij elke fles wel wat staan. In totaal laat hij 2 flessen staan.. Ik probeer dan wel een fruithapje of groentehapje te geven zodat hij wat anders binnenkrijgt en dit accepteert hij gelukkig wel. Hoop dat hij gauw de oude is 😔want zo valt hij alleen maar af..
4 jaar geleden
Reactie op Lady12
Ja herkenbaar. Mijn dochter heeft soms ook van die dagen, overigens wel zon ...
Dank je wel! Super lieve woorden van je!
4 jaar geleden
Hier ook ineens een slechte eter sinds zaterdag.
Dacht eerst dat het door de warmte kwam, maar nu blijft het duren.
Gisterenavond de fles helemaal geweigerd. Ik zit zelf wel thuis met buikgriep, maar zij is tussen de voedingen door super vrolijk en slaapt nog wel goed..
Hopelijk komt het snel in orde, ik maak me ondertussen toch wat zorgen.
4 jaar geleden
Reactie op Babymama-1998
Als mijn kindjes ziek zijn geef ik alleen maar flessen, geen fruit, groente ...
Dit inderdaad. Drinken is belangrijkste.
Bij ons kwam het na 1,5 week vanzelf weer goed. Na zelf 4 dagen helemaal de fles te hebben geweigerd en druk in de weer te zijn geweest met tuitbekers, pap en uit gewone beker drinken om naar zoveel mogelijk melk proberen binnen te krijgen.