18 Reacties
4 jaar geleden
Ik volg!
Onze klein gaat ook op onze kamer slapen tot ons huis gebouwd is +- 1 jaar en half.
4 jaar geleden
Onze zoon (nu 11 maanden) heeft de eerste 6 maanden bij ons op de kamer geslapen. We deden dit omdat dit ons zo werd geadviseerd ivm wiegendood enzo. Dit beviel ons heel goed, maar we hadden dan ook wel een gemakkelijke slaper. Na 6 maanden is hij zonder problemen verhuist naar zijn eigen kamer.
Deze keer gaan we het ook op deze manier doen.
4 jaar geleden
Onze dochter heeft de eerste 6 maanden bij ons gelegen. Ik vond dat juist heel fijn ivm de nachtvoedingen. Hoef je er niet helemaal uit. Overdag ben ik wel al eerder begonnen met haar op de eigen kamer te leggen. Daardoor is de overgang ook soepel verlopen naar de eigen kamer. Dit ga ik deze keer weer precies zo doen.
4 jaar geleden
Reactie op zehrab
Mijn dochter haar babykamer is juist boven onze kamer dus ik denk dat ik ha ...
Dan zou ik dat ook doen hoor! Maar wij hebben voor haar en onze nachtrust toen deze keuze gemaakt.
Ze werd van elk geluidje van ons wakker, waardoor wij wakker werden van haar en andersom haha.
Toen ze op haar eigen kamertje sliep, sliep ze zoveel beter.
4 jaar geleden
Ons kindje komt bij ons op de slaapkamer, tot we een ander huis hebben 😊 We weten nog niet hoe lang dit duurt, dat zien we dan wel weer. Eerst komt hij of zij in een wiegje naast ons bed, wanneer ik en de baby er klaar voor zijn, gaat hij of zij in het ledikant, dat in een afgescheiden gedeelte van onze slaapkamer staat. Evt dat we de overstap nog wat kleiner maken door eerst het wiegje in de baby'kamer/hoek' te zetten en daarna pas over te gaan op het ledikant. Denk dat de overgang van wieg naar ledikant voor een baby wat groter is dan de kamer waar het in ligt. En qua kamer zou ik sowieso wel eerst even bij jou op de kamer doen, vanwege nachtvoedingen en je eigen gemoedsrust in de zin van dat je dan makkelijk even kan kijken bij je kindje 😊
4 jaar geleden
Het wordt aangeraden om je kindje een jaar bij je op de kamer te laten slapen (eerst was dat zes maanden, nu zelfs een jaar). Belangrijk voor de hechting en gemakkelijker met bijvoorbeeld voeding en dergelijke. Ik moet zeggen dat ik in de praktijk nog nooit heb gehoord dat iemand het ook echt een jaar vol heeft gehouden 😅 uiteindelijk moet je gewoon kijken wat voor jullie het beste werkt. Hier komt de kleine wel op de kamer, maar mochten we na een paar maanden merken dat we elkaar wakker houden, kan ze altijd nog eerder dan zes maanden naar haar eigen kamertje.
4 jaar geleden
Wij hebben een co sleeper gekocht en we gaan vanzelf meemaken hoe het ons gaat bevallen. Overdag wil ik hem wel in zijn eigen kamertje leggen, zodat hij daar ook wel aan went.
4 jaar geleden
Ons oudste zoontje hebben we direct op z’n eigen kamer gelegd. Bij ons is er geen plek op de slaapkamer voor een wiegje of co-sleeper (dan kan ik m’n bed niet meer uit). Dat ging prima. Het is de kamer naast ons. Wij vonden het heel fijn, want je wordt dan niet van elk zuchtje wakker 😬 dus ook zijn broertje gaat direct in z’n wieg 🤗 Oh en de hechting/band is prima 😉
4 jaar geleden
Als je borstvoeding gaat geven is het makkelijker om de kleine vlakbij te hebben. Dan hoef je niet je bed uit en wordt je minder wakker en kun je dus sneller weer verder slapen, is mijn ervaring.
Onze dochter vind het heerlijk bij ons op de kamer en ik ook. Kan ik haar goed in de gaten houden en het is gewoon gezellig. Er komt vanzelf een tijd dat ze dat niet meer wil en dat is dan ook prima. Voor nu genieten we er nog van 🥰
4 jaar geleden
Wij hebben een wiegje aangeschaft en die komt in onze kamer. Ik ga borstvoeding geven dus ik wil niet voor elke voeding mijn bed uit en sowieso wat hier al wordt gezegd over de adviezen ivm wiegendood en hechting. Tegen de tijd dat het kindje meer “zelfstandig” is (begint te begrijpen dat ie los van ons bestaat) gaan we het wiegje eerst verplaatsen naar de babykamer (zo heeft ie nog de bekende bed & geuren mee) en dan als het apart slapen gelukt is, gaan we over naar een grotere ledikant/bedje. Hoe dat allemaal gaat lukken weet ik nog niet want de kleine moet nog komen maar mijn plan is om zo veel mogelijk het ritme en behoeften van de baby te gaan volgen dus we zien het wel.
4 jaar geleden
Vanuit het perspectief van hechting en allerlei fysiologische processen (bijvoorbeeld: je kindje heeft nog moeite om een rustige regelmatige ademhaling te houden, maar neemt die van jou over als hij dat hoort) kiezen wij er zeker voor de baby bij ons op de kamer te leggen, in een Co-sleeper. Met onze eerste hebben we dat ook gedaan en na een maand of 6 naar haar eigen kamer verhuist, omdat we merkten dat ze van onze geluiden wakker werd! Ik merkte ook na de geboorte dat ik het verschrikkelijk vond als ze in een andere ruimte was, de hormonen die je nu al voelt… als ze eenmaal geboren zijn wordt het nog veel erger ;-). Maar bovenal, volg je gevoel en merk wat fijn is! Zoveel mensen zoveel meningen…