18 Reacties
3 jaar geleden
Onze kleine slaapt ook pas om 22/23 uur. Zolang je kindje ook langer slaapt (wat hier het geval is) lijkt mij dit geen probleem. Er zijn meer culturen waarin je kindje pas naar bed gaat als je zelf ook gaat.
3 jaar geleden
Ik heb geen tips wij hebben ook een baby die later in bed ligt maar trek me niets aan van dat ze om 19u in bed zouden moeten liggen elke baby is anders. Mijn dochter gaat meestal rond half 10 10 uur naar bed 's avonds. Maar is 's morgens ook later wakker ik vind het wel prima zo ik werk in ploegen dus als ik late dienst heb en pas om half 2 thuis ben. vind ik het wel fijn om een baby te hebben die niet voor 8 uur wakker word🙈daarbij m'n oudste is 2,5 en als ik die om 19.30 in bed probeer te leggen gaat ze spoken tot 9 uur half 10. Als ik haar later in bed leg gaat ze gewoon meteen slapen🤷
3 jaar geleden
Bij ons werkt een strak schema enorm. Wij houden vaste bedtijden aan en hierdoor slaapt mijn zoontje van 18:30 tot 06:30. Ons schema is als volgt:
07:00 wakker maken + borstvoeding
09:30 naar bed tot 10:00 (dit dutje mag maximaal 30min duren)
10:00 200gram fruit
11:30 boterham + borstvoeding
13:00 tot 15:00 naar bed (dit dutje mag maximaal 2 uur duren)
15:00 borstvoeding
17:30 200gram avondeten
18:00 borstvoeding
18:30 naar bed
Het advies van de slaapcoach is om je kindje na 17:00 niet nog een dut te laten doen omdat je kindje dan niet meer moe is rond 19:00. En mocht je kindje 1 of beide dutjes niet goed doen of niet lang genoeg, laat je kindje dan tussen 16:00 en 17:00 nog even slapen. En als je je kindje later dan 08:00 wekt, zal hij/zij een verstoord dag/nacht ritme hebben.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Succes!
3 jaar geleden
Bij ons werkt een strak schema enorm. Wij houden vaste bedtijden aan en hie ...