18 Reacties
3 jaar geleden
Onze kleine slaapt ook pas om 22/23 uur. Zolang je kindje ook langer slaapt (wat hier het geval is) lijkt mij dit geen probleem. Er zijn meer culturen waarin je kindje pas naar bed gaat als je zelf ook gaat.
3 jaar geleden
Ik heb geen tips wij hebben ook een baby die later in bed ligt maar trek me niets aan van dat ze om 19u in bed zouden moeten liggen elke baby is anders. Mijn dochter gaat meestal rond half 10 10 uur naar bed 's avonds. Maar is 's morgens ook later wakker ik vind het wel prima zo ik werk in ploegen dus als ik late dienst heb en pas om half 2 thuis ben. vind ik het wel fijn om een baby te hebben die niet voor 8 uur wakker word🙈daarbij m'n oudste is 2,5 en als ik die om 19.30 in bed probeer te leggen gaat ze spoken tot 9 uur half 10. Als ik haar later in bed leg gaat ze gewoon meteen slapen🤷
3 jaar geleden
Bij ons werkt een strak schema enorm. Wij houden vaste bedtijden aan en hierdoor slaapt mijn zoontje van 18:30 tot 06:30. Ons schema is als volgt:
07:00 wakker maken + borstvoeding
09:30 naar bed tot 10:00 (dit dutje mag maximaal 30min duren)
10:00 200gram fruit
11:30 boterham + borstvoeding
13:00 tot 15:00 naar bed (dit dutje mag maximaal 2 uur duren)
15:00 borstvoeding
17:30 200gram avondeten
18:00 borstvoeding
18:30 naar bed
Het advies van de slaapcoach is om je kindje na 17:00 niet nog een dut te laten doen omdat je kindje dan niet meer moe is rond 19:00. En mocht je kindje 1 of beide dutjes niet goed doen of niet lang genoeg, laat je kindje dan tussen 16:00 en 17:00 nog even slapen. En als je je kindje later dan 08:00 wekt, zal hij/zij een verstoord dag/nacht ritme hebben.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Succes!
3 jaar geleden
Bij ons werkt een strak schema enorm. Wij houden vaste bedtijden aan en hie ...
Een strak schema werkt inderdaad vaak bij baby's. Maar bij ons slaapt hij gewoon wanneer hij moe is en maak ik hem alleen wakker als ik echt ergens heen moet. Ik vind een slaap coach persoonlijk best iets raars.. bij mij op het werk zijn ook kinderen die een slaapcoach hebben maar die persee bepaalde tijden moeten slapen. persoonlijk vind ik dit best raar. Baby's wakker maken en maar bepaalde tijden mogen slapen.. ik zou het zelf ook niet fijn vinden als ik moe ben en niet mag gaan slapen of wakker gemaakt te worden😅 ik heb vaak het idee dat ouders dit dan fijn vinden zodat ze zelf op tijd voor de tv kunnen gaan zitten .. en ik snap ook dat je je kindje niet echt om 1800 uur in bed ligt voor 1 uurtje maar in de ochtend maar max een half uurtje slapen en eind van de middag maar 15 min vind ik best gek 😅
3 jaar geleden
Reactie op Xjaiimy
Een strak schema werkt inderdaad vaak bij baby's. Maar bij ons slaapt hij g ...
Ik snap je punt, maar voor ons werkt dit erg goed. Ik ben wat minder streng dan je omschrijft. Ik breng mijn zoontje soms wat eerder naar bed als hij eerder moe is. Mijn zoontje wordt zelf 9/10 x wakker na 30 min in de ochtend en vaak ook na 2 uur in de middag. Soms eerder, maar dan haal ik hem gewoon uit bed. Je gedachten over ouders die voor de tv willen zitten snap ik persoonlijk niet. Ik wil dat mijn zoontje voldoende slaap heeft over 24 uur. Het kan zijn dat sommige ouders zo denken, maar dat geldt niet voor mij en mijn man.
Iedereen doet het op zijn/haar eigen manier en alles is goed zolang je kindje maar happy is.
3 jaar geleden
Ze moet niks natuurlijk, als het voor jullie werkt dan is het prima. Als je toch wil dat ze eerder slaapt in de avond, dan zou ik beginnen met haar eerder wakker maken in de ochtend, en elke dag starten ergens tussen 07:00 en 08:00. Dat kan de eerste dag even pittig zijn, maar trekt vaak wel recht na de volgende nacht!
Het is denk ik wel te verklaren:
Baby’s slapen vaak ongeveer 11 uur in de nacht op deze leeftijd, dus ‘overdag’ met slaapjes erbij duurt zo’n 13 uur voor ze. Als ze de dag om 10:00 uur begint, is het dus niet gek dat de dag rond 23:00/00:00 uur voor haar eindigt. Hopelijk dus alleen een kwestie van opschuiven naar voren, als je dat zou willen!
3 jaar geleden
Als eerste er moet natuurlijk niks! Wat je wel moet doen is wat bij jullie baby en jullie eigen leven past!!
Ik hou het 2-3-4 ritme aan, mijn zoontje is bijna 9 maanden. Hij wordt vaak tussen 6.00/7.00 wakker. Heel soms slaapt hij langer, maar dan maak ik hem wel om uiterlijk 7.30 wakker.
Hij gaat dan vaak weer rond 9.00/9.30 naar bed, max een uurtje, dan maak ik hem ook wakker. Dan gaat hij 3 uur later weer naar bed dat is dan vaak tussen 13.00/13.30 en dan laat ik hem tot max 15.30 slapen. Vaak ligt hij in de avond er weer tussen 19.00/20.00 in.
Voor ons werkt dit ritme heel fijn en voor ons zoontje ook. Ik doe dit eigenlijk alleen thuis wat strakker hanteren op de opvang maken ze hem niet wakker en leggen ze hem ook vaak wel eerder in bed, omdat hij daar toch sneller moe is.
Ons zoontje heeft er geen last van dat het ritme af en toe wat veranderd.
3 jaar geleden
En als je nu eens begint met haar wakker maken om 7 uur in de ochtend?
Dat hebben wij op een gegeven moment gedaan om te zorgen dat hij ‘s avonds eerder naar bed zou gaan.
Dus om 7 uur eruit en eerste fles, dan als hij moe werd een dutje, rond een uur of 9. Dan tussen 12 en 14 uur weer erin voor een dutje, meestal wel een uur of 2.
En daarna wakker blijven tot 18 a 19 uur en het bed in voor de nacht.
Het duurde een weekje voordat dit ritme er in zat maar toen ging het goed.
En als hij dan wakker werd aan het einde van de avond dan troostte ik hem en weer terug in bed en dit net zo lang tot hij weer in slaap viel!
Succes!
En niks moet! Doe wat jij fijn vindt! Ik deed het om mijn avonden weer terug te hebben, nu kan ik weer lekker sporten!
3 jaar geleden
Inderdaad, wat de andere zeggen; vroeger wakker maken in ochtend.
Mijn dochter sliep van 21-9. Elke keer met een kwartier eerder uit bed gehaald. Dus eerst 8.45 daarna 8.30 enz. Nu slaapt ze steeds 20-8.
Ik zou niet ineens heel uur eerder uit halen steeds, maar rustig afbouwen.
3 jaar geleden
Ze moet niks natuurlijk, als het voor jullie werkt dan is het prima. Als je ...
Precies dit!
Onze dochter wordt in de ochtend rond 7 uur wakker. Is 's avonds (afhankelijk van middagslaapjes) tussen 18.30-20.00 ook wel echt moe.
Ons werk ritme zorgt ervoor dat ze doordeweeks rond 07.00 wakker gemaakt wordt als ze nog slaapt. Dus daarmee houden we dit ritme ook in stand. (Onbedoeld)
Er zijn op insta wel fijne slaap accounts om te volgen. Oa volg ik lyndsey_hookway
Om 7 uur moeten slapen is cultureel bepaald. Niks moet. Gewoon goed naar je kindje kijken. En als straks 10.00 wakker worden niet meer haalbaar is (door kdv/ werk etc) dan moet je haar toch vroeger wakker gaan maken. En waarschijnlijk gaat ze dan automatisch ook wel eerder slapen. Al blijven er kindjes die de lange nacht slaap in een ander stramien doen.
3 jaar geleden
Reactie op NoaHC
Mag ik vragen hoe oud jullie zoontje is? Onze dochter slaapt erg slecht en ...
Mijn zoontje is 8 maanden, maar dus schema is te gebruiken van 8 tot 13 maanden.
Je mag de tijden altijd opschuiven als je dochtertje later in slaap valt zodat ze wel aan genoeg slaap komt. Ik hoop dat het voor jullie ook gaat werken. Geef het de tijd! Succes!