7 Reacties
4 jaar geleden
Ik herken me in veel dat je hierboven typt 😁. Wij wonen ook in België. Ik ben intussen 22 weken ver en heb een zaal vastgelegd en het hoofdgerecht voor een babyborrel (iedereen vindt ook dat ik er veel te vroeg mee bezig ben, maar ik had hetzelfde gevoel zoals jij: ik wou zeker zijn van een zaal met dat die vlug volgeboekt zijn en zo ben ik op mijn gemak, weer een vinkje minder op mijn to do lijst) De keuze tussen individueel bezoek en een babyborrel was bij ons wel vlug gemaakt. Ik heb een zeer grote familie (mijn moeder en vader waren elk met 6 thuis vroeger), mijn partner heeft eerder een kleine familie. Maar we hadden ook graag nog wat vrienden uitgenodigd en de dichtste buren en collega's. In het verleden heb ik (toen ik nog alleen woonde) iedereen thuis ontvangen individueel of in groep voor een housewarming. Maanden duurde dat en met een baby vind ik het verre van ideaal. We hebben gekozen voor een parochiezaal (kost wel 250 euro) maar we zijn vrij I'd keuze van eten en drank. Als hoofdgerecht (food truck) zouden we gaan voor frietjes, beenhesp en groentjes. Als aperitief wat chipjes en als dessert zouden we ijscreme kopen (cornetjes,...) bij een fabrikant van ijscreme. Kan ik je trouwens volledig aanraden om rechtstreeks bij de fabrikant te kopen. Veel bedrijven hebben een bedrijfswinkel (koeken fabrikanten,....) en ze verkopen hun producten voor een zeer schappelijke prijs. Voor het hoofdgerecht zouden we op 12 euro komen. Voor de drank zouden we een lokale drankenhandelaar nemen (die neemt glazen en frigo's mee) waar we de overgebleven drank mogen terug geven. Ik denk dat we op een max van 25 euro zullen komen pp losstaand vd huur vd zaal?
Als je voor een babyborrel gaat, anders eerst een zaaltje zoeken bij jullie plaatselijke stadsbestuur/gemeente waar je vrij bent qua eten en drinken? Dan kun je alles nog vrij invullen! Vind ik persoonlijk ook leuker 😊. Veel succes alvast met de zoektocht! Laat me zeker eens weten wat het geworden is!
4 jaar geleden
Reactie op Lies Vhd
Ik herken me in veel dat je hierboven typt 😁. Wij wonen ook in België. Ik ...
Dan gaan jullie gasten zeker niks tekort komen, een ‘echt’ hoofdgerecht en dan nog een ijsje is denk als vrij uitgebreid voor een babyborrel.
Ik heb intussen de prijs opgevraagd voor een zaal in een naastliggende gemeente. Zaalhuur is €300 en drankjes wel via de zaal (bv fles cola 1 liter voor €6). Ook ben je verplicht om 1 ober via hun te nemen. Wel zou koffie en thee gratis zijn, wat bij het dessertenbuffet of wafelkraam wel van pas kan komen. Jullie formule voor de drankjes zal wel een stuk goedkoper zijn, maar ik ken geen zalen in de buurt waar je zelf voor drank zou mogen zorgen.
Idd, beter alles tijdig geregeld! Je weet nooit welke ongemakken de rest van de zwangerschap nog zullen brengen of mogelijks een vroeggeboorte ofzo (laten we hopen van niet), dus alles kan al maar zo vroeg mogelijk klaar zijn.
Ik denk ook wel dat jullie zeker niet boven €25 pp zullen uitkomen, de chips en ijsjes zijn de grote kost niet en als je niet te veel champagne/cava/wijn gaat schenken zal de prijs vh drinken via de drankenhandelaar ook wel meevallen denk. Heb je al een idee hoeveel gasten je gaat uitnodigen?
Voorlopig denk ik eraan om zelf (met wat hulp) broodjes te smeren en erna dan de foodtruck met pannenkoeken en wafels.
4 jaar geleden
Wow respect voor jullie! Wat een werk en geld kost dat! Ik ken het in Nederland inderdaad niet, in ieder geval niet zo uitgebreid. (Een drankje met een blokje kaas en worst nog wel eens gehoord)
Is dit niet heftig om te doen als je kindje zo klein is? Of doe je dit pas als de kleine een paar maanden is?
4 jaar geleden
Wauw, ik zit met open mond te lezen! Wat weer eens een verschil tussen Nederland en België! Ik ben ook benieuwd: wanneer doe je zo'n borrel ongeveer? Toch zeker als de baby er al een tijdje is? Want hoe moet je het anders trekken: een feest organiseren voor zoveel mensen en voor meerdere uren achter elkaar?
4 jaar geleden
Wij hebben het 7 jaar geleden ook gedaan (Nederland). Gebeurd hier ook steeds meer en meer. Wij hadden het toen ook uitgebreid gedaan met eten en drinken.
We hebben zelf de ruimte om het te doen, dus dat scheelde wat in de kosten. Hebben foodtrucks laten komen en hadden wat hapjes als buffet vorm.
We hadden een bar met tap gehuurd en de rest van het drinken enzo zelf geregeld.
Vond het toen ideaal moet ik zeggen. Nu met corona wachten we even af wat we gaan doen.
4 jaar geleden
Reactie op Daan510
Wij hebben het 7 jaar geleden ook gedaan (Nederland). Gebeurd hier ook stee ...
Ah, dan toch ook gekend in Nederland 😊. Als je zelf de ruimte hebt, is dat wel ideaal natuurlijk. Zal idd wel wat goedkoper uitkomen dan een feestzaal.
4 jaar geleden
Reactie op Minimeme
Wauw, ik zit met open mond te lezen! Wat weer eens een verschil tussen Nede ...
Als je het online opzoekt, denk ik dat ze ongeveer 6-8 weken na de geboorte zeggen. Ik ben wel van plan iets langer te wachten. Hier nog maar in verwachting van het eerste kindje dus nog afwachten hoe het gaat gaan 😉.