29 Reacties

4 jaar geleden

Je hoeft geen reden te zeggen als je ziek bent. Ze mogen er niets eens om vragen.

4 jaar geleden

Als je lichaam rust nodig heeft moet je die nemen! Het is belangrijk voor voor jou en je baby❤

4 jaar geleden

Hoi hoi!! Ik ben nu 18+1 wk zwanger en heb hetzelfde probleem. Ik heb me echter wel ziekgemeld en gelijk contact opgenomen met de fysio. Wat ik jou ook echt zou aanraden!! Als je hier lang mee door blijft lopen kan het ontzettend lang aanhouden, ook na de zwangerschap! Hoop dat je er wat aan hebt!! 😊

4 jaar geleden

ik zou echt aan je zelf denken meid want je moet nog super lang en je lichaam geeft dit niet voor niks aan.

4 jaar geleden

Ik heb ook al sinds een week super erge last van bandenpijn en mn darmen denk ik samen in een. Zo erg dat het gwn krampen enz veroorzaakt. Ik ben ook al een week niet na werk. Ga vandaag weer proberen. Maar heb wel last van mn buik.

4 jaar geleden

Ga je al naar de fysio? Ik heb het ook en de fysio heeft me super goede tips gegeven om de dagen op kantoor goed door te komen en het helpt echt. Tevens heb je recht op extra pauze en zou je baas zelfs een ruimte met een lig-mogelijkheid voor je in moeten richten. Misschien zou je dat kunnen proberen en is ziekmelden niet nodig.

4 jaar geleden

Herkenbaar. Momenteel 20.5 weken zwanger. Heb super last van mijn rug niet normaal. Mijn benen voelen zwaar. Ik vind het ook lastig ziek te melden. Vooral omdat ik nog een aantal weken moet gaan.

4 jaar geleden

Reactie op Fietie

Ga je al naar de fysio? Ik heb het ook en de fysio heeft me super goede tip ...
Ik denk dat ik hier ook last van heb moet hier alleen nog voor naar de dokter. Maar is dat lig-mogelijkheid verplicht? Want ik werk namelijk in een winkel en kan moeilijk aannemen dat ze voor mij ergens(geen idee waar dat zou moeten😂) kunnen inrichten ?

4 jaar geleden

Reactie op tesssa

Ik denk dat ik hier ook last van heb moet hier alleen nog voor naar de dokt ...
Ja in principe is dat verplicht, maar als het echt niet kan, kun je misschien met je werkgever op zoek naar een andere mogelijkheid. Kijk maar hier: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/werktijden/vraag-en-antwoord/kan-mijn-werk-worden-aangepast-tijdens-mijn-zwangerschap-of-na-mijn-bevalling En mijn advies: ga naar fysio! Het helpt echt!

4 jaar geleden

Ik ben nu 18 weken en zit al vanaf week 15 thuis met rug-bekkenklachten. Ik zou een afspraak maken bij bekkenfysio, heb ik ook gedaan en heb er baat bij. Alhoewel ik wel bang ben thuis te zitten tot de bevalling. Had het liever anders gezien dan al thuis te zitten vanaf week 15. Maar zodra je weer een echo hebt gehad dan weet je waarvoor je het doet 🥰

4 jaar geleden

Ik vond het trouwens erg moeilijk om me ziek te melden. Gelukkig doet het bedrijf waar ik werk niet moeilijk (kinderdagverblijf) en is de bedrijfsarts ook heel relax. Als je een zwangerschapsverklaring hebt dan krijgt je werkgever gewoon een uitkering voor jou van het uwv, dat maakte het mij ook makkelijker om me ziek te melden😊

4 jaar geleden

Ik werk dus bij een callcenter van de gemeente alleen ik krijg elke keer telefoontjes van agressieve burgers of die me gaan uitschelden en dat neem ik ook heel erg op me waardoor ik ook stress ervaar op werk. Ik ben een uitzendkracht toen ik al aangaf dat ik zwanger was vertelde ze gelijk dat ze mn contract niet zouden verlengen maar als ik goed band behoud met mn teamleider dan zullen ze me weer opnieuw aannemen nou weet ik dat dit niet mag maar nu ook dat ik bekkenpijn heb durf ik dus niet ziek te melden misschien dat ze me al eerder ontslaan. Moet even mn hartluchten bij jullie. Ik ga al naar de fysio heb ook oefeningen alleen ben ook gewoon lichamelijk moe waardoor dat het ook moeilijker maakt..

4 jaar geleden

Ik ben ook 20 weken, mijn bekken klachten zijn nog te doen. Waar ik wel heel veel last van heb is zenuwpijn (ischias) in mijn bovenbeen en door naar boven. Dit wordt steeds erger. Ik heb onlangs een gesprek gehad met mijn manager en daaruit afgesproken om eigenlijk alles vanuit huis te doen. Zo kan ik zelf kijken of ik die dag de kracht heb eventueel naar kantoor te komen. Zo ben ik nog niet ziek gemeld maar hoef ik niet constant op en neer te reizen. Mocht je zo'n mogelijkheid hebben zou ik dat zeker overwegen. Ik heb dan ook de mogelijkheid om tussendoor even een half uurtje rust te nemen en op bed te gaan liggen bijvoorbeeld. Mocht je je ziek melden, op het moment dat het zwangerschaps gerelateerd is krijgt je werkgever een uitkering vanuit het uwv dus het kost ze in principe niets 😉 dus daar niet bang voor zijn!

4 jaar geleden

Same here. Week 18 ook voor 50% ziek gemeld in overleg met de arboarts, dus gewoon van 40 naar 20 uur. Dit werkt voor mij heel goed, ik kan mijn tijd zelf indelen (werk nog steeds thuis) en vaak rusten en oefeningen doen. Afspraak met werk is dat ik op elk moment verder kan reduceren als het niet meer kan. Nu 22 weken, dus nog eventjes te gaan....

4 jaar geleden

Hier ook sinds 18 weken erg veel last en ik doe ook kantoorwerk 8u per dag en soms overuren. Heb me 3 dagen ziekgemeld vorige week, deze week fysio gehad en voel me net wat beter. Als het toch verergert ga ik me gwn ziekmelden wanneer dat moet, want de pijn is echt geen pijn waarmee je kan verderwerken alsof je een griepje hebt... luister naar je lichaam zou ik zeggen!

4 jaar geleden

Ik zou er eerlijk over zijn tegenover je werkgever dat je bekken instabiliteit hebt: in NL zijn er namelijk regelingen waardoor jij minder kunt werken en je loon wordt (deels) doorbetaald door het UWV. Voor jou geeft dit minder stress en je werkgever weet waar die aan toe is (en ook je collega's). Ik zie niet in waarom je het niet met je manager zou bespreken?

4 jaar geleden

Ik zou het bespreekbaar maken op je werk. Vaak wordt er dan met een bedrijfsarts gekeken waar je mogelijkheden liggen en waar je lijf behoefte aan heeft. Ik heb al vrij vroeg in mijn zwangerschap bekken en rug klachten gekregen. Op advies van fysio moet ik hiervoor ook dagelijks een uur gaan rusten, waardoor ik wel voor een gedeelte in de ziektewet moest.

4 jaar geleden

Ik begin er ook last van te krijgen. Ik werk in de zorg en ben verplicht om te stoppen op 6 maanden. Binnen exact 4 weken, dus nog even volhouden. Ik zou het aangeven op het werk, zodat ze er wat rekening mee kunnen houden. En als het echt niet gaat, bij de huisarts een afwezigheidsattest laten schrijven

4 jaar geleden

Ik ben 20 wk en werk vanaf week 18 nog 16 uur ipv 24. Werk als verpleegkundige in de thuiszorg. Grote kans dat ik nog wel verder afschaal in uren.

4 jaar geleden

Ik heb mij donderdag wel ziekgemeld en ben gelijk naar de fysio gegaan!