7 Reacties

3 jaar geleden

Wij gaven haar standaart geen speen meer. Als ze bleef huilen gingen we naar haar toe, het knuffeltje geven en weer weg, en als ze dan nog niet kon slapen gaven we uiteindelijk de speen. Ging heel goed tot de slaapregressie/sprong/tandjes/klok verzetten.. drama weken, het lijkt nu weer beter te gaan dus we pakken dit binnenkort weer op

3 jaar geleden

Onze dochter heeft ook alleen bij het slapen de speen nodig. Ik ben benieuwd waarom je er mee wilt stoppen? Vorige week bij het consultatiebureau besproken of wij het moesten afbouwen maar toen was het antwoord dat het geen probleem vormt voor mond/tanden als de speen alleen bij het slapen wordt gebruikt. Afbouwen kan beter als je er een verhaal bij hebt.. er zijn speciale boekjes vanaf 2 jaar waarbij je de speen ‘opstuurt’, dan snapt je kindje het ook beter.

3 jaar geleden

Wij zitten met hetzelfde, lijkt mij beter voor de tanden als ze stopt met in de nacht een speen. Trouwens ook overdag bij de slaapjes. Misschien dat een tandarts daar wat over kan zeggen?

3 jaar geleden

Reactie op Soofje

Onze dochter heeft ook alleen bij het slapen de speen nodig. Ik ben benieuw ...
Is toch het beste voor het gebit om zo snel mogelijk te stoppen en het zal een keer gebeuren. Wilde eigenlijk al eerder stoppen maar door vakantie en verhuizing nog niet echt een goed moment geweest. Ze zeggen dat met ca 9 maanden de zuig behoefte af neemt en het dan steeds meer een gewoonte wordt. Vandaar dat ik ook dacht des te eerder des te beter 🙂

3 jaar geleden

Ik wil ook afbouwen. Wilde nooit aan de speen beginnen en krijgt hij alleen bij de slaapjes. In de kerstvakantie ga ik ervoor dan maar 3 dagen geen slapen en vooral niet toegeven. Ik laat jullie wel weten hoe het is gegaan.

3 jaar geleden

Wij hebben besloten toch nog even uit te stellen. Echt een drukke tijd nu met verjaardag, kerst en oud en nieuw. Denk in het nieuwe jaar maar afbouwen. Laat maar weten hoe het gaat ja!

3 jaar geleden

Reactie op Soofje

Onze dochter heeft ook alleen bij het slapen de speen nodig. Ik ben benieuw ...
Het is echt wel het beste om rond 1 jaar echt van de speen af te zijn. Goed voor het mondgedrag en dus voor het gebit. CB heeft hier echt bar weinig verstand van! Het beste kun je het altijd navragen bij een professional…