5 Reacties

4 jaar geleden

Hi, wat heftig! Ik heb vanaf 12 weken tot nu, 36 weken ascal geslikt, omdat mijn vorige zwangerschap eindigde in zwangerschapsvergiftiging. Nu moest ik stoppen voor de bevalling. Ze zullen daar voor jou een andere oplossing voor vinden. Sterkte!

4 jaar geleden

Ik kreeg 10 weken geleden een trombose (diep veneuze trombose in mijn linkerbeen), dus ik zit momenteel ook onder de bloedverdunners. Het is wel verschieten ja, vraag jij je ook niet af hoe je dit zo jong kon overkomen? Ik ben nu 35 weken zwanger en de bloedverdunners gaan zeker nog door tot na de bevalling. Normaal geeft men net GEEN voorkeur aan een keizersnede dacht ik te hebben begrepen. Bekijk wel zeker even met een arts of je niet beter naar spuitjes overschakelt (dan zou de bloedverdunner 100% zeker niet door de placenta gaan en heb je dus zekerheid dat het geen negatieve gevolgen heeft voor de baby), tenzij jullie dit al besproken hebben. Via volgende link kan je info vinden over verschil tussen bloedverdunners via pilletjes of spuitjes tijdens de zwangerschap: https://trombosedienst-leiden.nl/trombose-3/trombose/antistolling/antistollingsmedicijnen/zwangerschap-en-antistolling/. Ik zou tegen de bevalling naar 2 spuitjes per dag moeten gaan ipv 1 (omdat die bloedverdunner dan maar 12 uur werkt ipv 24 uur en dus sneller uitgewerkt zou zijn tegen dat je gaat bevallen). Spannend hè! Maar het belangrijkste is dat ze het tijdig hebben ontdekt en er nu rekening mee kunnen houden voor/tijdens/na de bevalling…

4 jaar geleden

Op Mamaplaats stond recent ook een verhaal over een zwangere vrouw die een tia kreeg. Misschien heb je er iets aan: https://www.mamaplaats.nl/blog/baby/30-weken-zwanger-en-een-tia?fbclid=IwAR0ZoVsPZlbj3vbYU_L3jxsW8eqjHgTV_gWEBFqoYZ9Omsw1QGKxKnbrMY4

4 jaar geleden

Reactie op Vlindertje87

Ik kreeg 10 weken geleden een trombose (diep veneuze trombose in mijn linke ...
Jeetje! Bizar verhaal van jou ook. Ja ik vraag mij ook echt af, waarom ik? En waarom nu, ik ben net 31 geworden. In het ziekenhuis zeiden ze dat het waarschijnlijk dikke pech is. Thanks voor de info, ik heb morgen contact met de gynaecoloog waarschijnlijk dus dan hoor ik vast meer. Vind het allemaal nogal wat maar inderdaad blij dat we er op tijd bij zijn!

4 jaar geleden

Ik gebruik al 10 jaar bloedverdunners Het is allemaal niet zo spannend. Gewoon bevallen kan als je hoeveelheid bloedverdunners meevalt. Dan wel in het ziekenhuis. Thuis bevallen is inderdaad geen optie Mocht je hoger zitten in percentage word je meestal ingeleid en moet je dag van te voren stoppen met de medicatie. Zit je heel hoog (0.8 en gebruik je innoheb) dan word je ingeleid en in mijn geval al met 37 weken. Dit omdat bevallen met deze specifike medicatie wel risicos met zich meebrengt. Een keizersnede word niet snel gedaan omdat dit een heftige ingrijpende operatie is en ook dan eventuele bloedingen kunnen voorkomen. Geen zorgen Artsen zijn kundig en je bent in goede handen