31 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb dit bij onze oudste ook gedaan. Vanaf 8 mnd tot 1,5 jaar de ochtend en avond voedingen. Ging in ons geval heel goed 😊

3 jaar geleden

Ik heb twee weken geleden afgebouwd naar 2x bv. Tot nu toe gaat het prima:)

3 jaar geleden

Mijn zoon is nu net 9mnd. Hij heeft steeds uitzichzelf voedingen laten vallen. Hij drinkt nu enkel om 7:00 en 18:30 + heel soms een slokje in de middag en een avond/nachtvoeding. Ik ontspring de dans nu mijn kolfrecht is vervallen

3 jaar geleden

Geen idee natuurlijk wat voor werk je doet, maar ik hoop na de 9 maanden nog te kunnen kolven en ben van plan dat te doen met mijn handsfree kolf (Youha), ik ga dan wel in een aparte ruimte zitten maar kan gewoon werken achter de laptop. Kan uiteraard niet bij alle banen. Wellicht een idee als het kan met je werk en je merkt dat je productie afneemt?

3 jaar geleden

Je kolfrecht vervalt niet, enkel je betaalde kolfrecht. Je hebt altijd recht om te kolven, maar de tijd moet je dan compenseren.

3 jaar geleden

Hier doe ik ook vanaf dat de kleine 7 maand is 2 voedingen per dag.. Dit werkt al 3 weken en houden we waarschijnlijk nog wel even vol! :)

3 jaar geleden

Maar geven jullie als jullie overstappen naar 2 voedingen dan ook nog kunstvoeding ernaast of is het echt alleen water/thee? Ik maak mij er ook wel zorgen om, ook omdat ik onregelmatig werk dus ook niet standaard 2 voedingen kan doen. Gelukkig is mijn leidinggevende wel soort van flexibel en wilt eventueel kijken wat haalbaar is voor mij en het kunnen blijven voeden. Denk ook het voordeel van een vrouwelijke leidinggevende

3 jaar geleden

Reactie op Annelien117

Maar geven jullie als jullie overstappen naar 2 voedingen dan ook nog kunst ...
Ik geef in de middag nog een fles kunst voeding of pap en daarnaast fruit hapjes groente hapjes brood en water. Als hij niet genoeg vast voedsel eet wil ik nog wel eens een halve/hele fles kv geven.

3 jaar geleden

Reactie op xmascha

Je kolfrecht vervalt niet, enkel je betaalde kolfrecht. Je hebt altijd rech ...
Helaas niet haalbaar met mijn werk. Maar lees veelbelovende berichten dat het haalbaar moet zijn om voor nu nog tweemaal per dag bv te blijven geven!

3 jaar geleden

Reactie op annam87

Helaas niet haalbaar met mijn werk. Maar lees veelbelovende berichten dat h ...
Ah ja op die manier. Ja zou zeker kunnenb

3 jaar geleden

Ik heb 2 maanden 2x daags gedaan, maar daarna liep het wel terug. Mijn ervaring is dat als je 1 voeding afbouw, dat het na een poosje wel terug loopt.

3 jaar geleden

Kolfrecht is toch tot en met 9 maanden? Dus kun je toch door tot de 10e maand

3 jaar geleden

Ik lees vaker over 2 of 3 voedingen per dag. Wat bedoelt met 'dag', vanaf welke tijd tot welke tijd? En dat is exclusief de evt nachtvoeding?

3 jaar geleden

Reactie op Dina-Marie

Kolfrecht is toch tot en met 9 maanden? Dus kun je toch door tot de 10e maa ...
Zo thanks! Check! Mijn zoon is net 9mnd maar idd ik zou deze maand dus nog door mogen gaan met kolftijd?

3 jaar geleden

Toevallig ben ik nu net 1,5 week afgebouwd naar 2x per dag bv. Eerste ochtend voeding en de avond voeding. Tot nu toe gaat dat goed maarja dus ook nog maar kort haha.

3 jaar geleden

Reactie op magnolia5

Zo thanks! Check! Mijn zoon is net 9mnd maar idd ik zou deze maand dus nog ...
Nee kolf recht is tot 9 maanden helaas. Daarna zou je in je eigen tijd verder kunnen kolven. Dus zou je met elkaar in gesprek kunnen wat eventuele oplossingen zijn.

3 jaar geleden

Reactie op Dina-Marie

Ik lees vaker over 2 of 3 voedingen per dag. Wat bedoelt met 'dag', vanaf w ...
Rond 7 uur Eerste (borst)voeding Rond 10.00 uur fruit en yoghurt (water) Rond 12.00 uur brood met water Rond 14.00 uur fles kv of pap of afgekolfde bv Rond 17.00 water en groenten/avondeten Rond 18.30/19.00 laatste (borst)voeding Gaf tot 8 maanden nog veel nachtvoedingen maar die zijn plots gestopt toen mn zoontje uit zijn sprongetje kwam. Hierna kwam hij in rustiger vaarwater en is er spontaan een soort van schema ontstaan ( een schema die de eerste 8 maanden ver te zoeken was )

3 jaar geleden

Reactie op Maud93×

Ik heb 2 maanden 2x daags gedaan, maar daarna liep het wel terug. Mijn erva ...
Ik heb het ook lange tijd 2x keer per dag gedaan, toevallig net stap gemaakt naar 1x per dag (alleen ochtend) en hoop dat ook weer langere periode te kunnen vasthouden.

3 jaar geleden

Reactie op Annelien117

Nee kolf recht is tot 9 maanden helaas. Daarna zou je in je eigen tijd verd ...
Check het even bij je HR afdeling, mijne geeft aan tot en met 9 maanden. Dus ik ga nog lekker even door

3 jaar geleden

Reactie op Dina-Marie

Check het even bij je HR afdeling, mijne geeft aan tot en met 9 maanden. Du ...
Goede tip check even onze cao. Want hr is niet de snuggerste bij ons