19 Reacties
4 jaar geleden
Groene ontlasting kan betekenen dat je te weinig vetten in je borstvoeding hebt zitten.
4 jaar geleden
Dank voor jullie snelle reacties dames! Nee niets groens gegeten de laatste 2 dagen en hij is (volgens mij) ook niet verkouden!
4 jaar geleden
Reactie op Saskiaschutte
Groene ontlasting kan betekenen dat je te weinig vetten in je borstvoeding ...
Dankjewel! Oké, en hoe los ik dat op? 😅
4 jaar geleden
Reactie op tota
Mijn kraamverzorgster heeft tegen mij gezegd dat als de luier geel/ oranje ...
Hij drinkt tien minuten per kant maar valt daarna ook echt in slaap. Misschien is dit dus te kort?
4 jaar geleden
Ik heb dit ook met ons zoontje gehad. Het kan idd betekenen dat je kindje te weinig achtermelk krijgt. Bij mij werd geadviseerd om te blokvoeden; 3 uur lang hetzelfde borst aanbieden. Dat heeft wel geholpen. Ik zou bij twijfel een lactatie kundige inschakelen, ik heb daar toen super veel aan gehad.
4 jaar geleden
Bij ons zoontje ook groenige poep, net als jouw foto. Ene keer wat donkerder, andere keer geler.
Als je kindje verder oké is, vrolijk, actief en groeit goed is er volgens mij niets aan de hand.
Laatst bij lactatiekundige geweest en zij zei er verder niets bijzonders over 🤷♀️
Wat betreft het eventuele tekort aan vetten in je melk....dat is achterhaald. Je melk is gewoon prima, kans is echt heel minimaal wil daar iets mis aan zijn.
Een tekort aan melk is ook niet de oorzaak denk ik. Bij ons niet in ieder geval. Sinds de kraamhulp weg is, leg ik hem veel vaker aan.
Wees komende tijd extra alert op eventuele andere 'klachten' bij je kleine om bijv allergie voor koemelk oid uit te sluiten 😉
4 jaar geleden
Reactie op Babybuncher
Dankjewel! Oké, en hoe los ik dat op? 😅
Ik moest toen van de lactatiekundige per voeding 1 borst aanbieden zodat hij die goed leeg dronk en dan per voeding wel wisselen van borst. Anders overgaan naar kolven.
4 jaar geleden
Hallo dames, bedankt voor jullie advies! Ik heb afgelopen nacht steeds 2 voedingen dezelfde borst gegeven en dan de ander 2x. En inmiddels gele poep, keurig geslapen en amper krampjes… zou dit dan de oplossing zijn 🙌🏼 in ieder geval hoopgevend!
4 jaar geleden
Reactie op SurfWies
Ja dit denk ik ook. M'n kraamhulp zei dat teveel enkel voormelk ook voor kr ...
https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/117-te-veel-melk-overproductie
Deze vond ik ook nog, handig!
4 jaar geleden
Reactie op Assie-07
Bij ons zoontje ook groenige poep, net als jouw foto. Ene keer wat donkerde ...
Inmiddels een aantal weken verder… toch koemelkallergie! Zo zie je maar… goed advies van je, dankjewel! 🙏🏻😇😇
4 jaar geleden
Reactie op Assie-07
Wow, jeetje!
Fijn dat je er nu achter bent gekomen in ieder geval en er re ...
Dankjewel!! 😃😃😃