24 Reacties
4 jaar geleden
Zou het spruw kunnen zijn? Ik sukkel er zelf al even mee. Het is geen ontsteking, noch zijn het kloven (ik weet nog hoe dat voelde 馃槙).
Het is heel moeilijk om een exacte diagnose te stellen voor dit soort zaken.
Mijn symptomen waren eerst pijnlijke tepels tussen voedmomenten. Dan volledig pijnlijke borsten. Nu pijnlijke borsten na de voeding, in de koude en soms als ik denk aan voeden of mijn dochter huilt. Mijn vroedvrouw dacht ook aan de toeschietreflex, maar dat zou dan geen pijn mogen doen na het voeden...
Zit momenteel in een kuur met Fluconazole
4 jaar geleden
Ik heb precies hetzelfde. Vorige week is er een lactatiekundige bij me geweest en zij heeft meegekeken met het aanleggen. Dat gaat gewoon goed. Mijn zoontje drinkt ook goed.
Maar inderdaad, die pijn! Ook hier tot huilen aan toe. Echt heel vervelend.
Doet het bij jou ook pijn tijdens het drinken?
4 jaar geleden
Ik ook! Vooral.heel gevoelig/pjjnlijk in de uiteinden van m'n tepels. Als er ook maar een handdoek of los T-shirt langs wappert wordt ik gek! En pijn met aanhappen, de eerste paar seconden niet te doen. En gewoon op willekeurige momenten tussen t voeden door. Zoals nu :-/
Ben begonnen met kokosolie maar de lactatiekundige stelde toch micronazolcreme voor, voor op m'n tepels. Gewoon van de kruitvat.
4 jaar geleden
Klinkt als spuw. Ik heb dat ook gehad. Ik kreeg stekende pijn in mijn borst/tepel en mijn tepels waren ook gevoelig. Ik moest miconazol cr猫me gebruiken en was na een paar dagen weer weg.
4 jaar geleden
Reactie op syd
Oh wat fijn voor je zeg! Gelukkig!!
Ik zit nu op vijf weken en het zijn g ...
Hele persoonlijke stomme vraag maar zijn je tepels nog heel zacht ? Dit had ik toen ook en nu lijkt het net alsof er wat eelt op zit , waardoor het niet meer pijn doet. En ik heb de zalf gebruik van medela for sore nippies dit heeft bij mij ook geholpen. Nog iets de medela houding is bij mij ook nog steeds gevoeliger als Ruby hierbij voel ik niks. Ik hoop echt voor je dat je er van af komt want het is zo fijn om te doen 馃グ
4 jaar geleden
Reactie op KD97
Hele persoonlijke stomme vraag maar zijn je tepels nog heel zacht ? Dit had ...
Ik heb hetzelfde, bij mij is het een combinatie van spruw bij mn dochter en aan m'n tepels maar ik heb ook het fenomeen van raynaud. Dat betekent dat mijn doorbloeding van de tepels slechter is waardoor de eerste paar minuten heel erg pijn doen en na de voeding zijn mijn tepels enorm gevoelig. Zelfs kleding erop en kou zorgen voor hele pijnlijke tepels maar ook steken in de borsten. Het schijnt dat voeden met een tepelhoedje het wel minder pijnlijk maakt. Ik ben inmiddels overgeschakeld naar afkolven en bv via de fles geven omdat de kolf minder pijnlijk is dan bv zelf direct geven. De zuigkracht van de baby is toch heftiger dan een kolf machine.
Ik ben nu aan het afbouwen met borstvoeding omdat ik merk dat het mij tegen gaat staan omdat het te pijnlijk is waardoor ik niet echt kan genieten van de kleine omdat ik tegen de voeding momenten opzie. Voel je niet schuldig als je daarvoor kiest wanneer het te pijnlijk wordt.
4 jaar geleden
Reactie op syd
Er is alleen niets te zien aan de tong van me baby en ook niet op de tepel. ...
Geef je wel eens flesjes? Want als dat zo is hoor je dan geluidjes tijdens het drinken?
4 jaar geleden
Reactie op Josro
Ik heb hetzelfde, bij mij is het een combinatie van spruw bij mn dochter en ...
Jeetje wat naar voor je.. ik snap volledig dat je dan eenorm op kijkt tegen de voeding momenten , en ook je keuze om het af te bouwen. En schuldig voel is het allerlaatste wat je moet doen je doet het als mama altijd goed 鉂わ笍
4 jaar geleden
Reactie op KD97
Jeetje wat naar voor je.. ik snap volledig dat je dan eenorm op kijkt tegen ...
Thanks voor de lieve reacties. Ik heb nu 4 weken in totaal op deze manier borstvoeding gegeven, dus eerst afkolven en dan met fles de bv geven. Daarnaast nog een voorraad in de vriezer dus ik veracht dat ik de 5 weken wel red, gelukkig heeft ze dan de meest belangrijke weken/stoffen van mij binnen gekregen.
Gek hoe je dan toch een dubbel gevoel kan hebben, de productie is goed en alles werkt behalve je tepels.. Voelt dan toch heel dubbel om af te bouwen terwijl er voldoende melk is... Blijft een lastige situatie.
4 jaar geleden
Reactie op Clair1988
Ja, ik was in de veronderstelling dat ik hem teveel liet "nasabbelen", dus ...
Gebruik je een tepelhoedje bij het geven van bv? Bij mij scheelde dat ook al veel pijn, misschien de moeite waard te proberen, dan is straks de overgang naar een speen/fles minder groot
4 jaar geleden
Reactie op Clair1988
Nee, de tepelhoedjes gebruik ik niet meer. Misschien toch maar weer eens ui ...
Ja het proberen waard, mijn lactatiekundige zei dat het minder vacu眉m zou trekken dus dat je er automatisch minder last van zou krijgen. Graag gedaan, we moeten elkaar toch een beetje helpen he 馃槉