3 Reacties

één jaar geleden

Hi, dit doet mijn zoontje van 2 ook.. al heel lang. De ene keer wat meer dan de andere keer. Ik probeer hem ook altijd te pakken als hij boos is of hem even vast te houden en te kalmeren en te benoemen dat hij boos is ofzo. Werkt natuurlijk nu niet maar ik denk echt dat het komt omdat hij nog niet goed kan praten.. praat jouw zoontje wel? Temperament van die peuters is intens!!! Volgens mij gaat het vanzelf over en volgens mensen in mijn omgeving en het consultatiebureau is het heel normaal! Het helpt om soms hem echt even de tijd te geven en als hij iets niet mag rustig te blijven en hem te pakken. Het is nu overigens overgegaan naar slaan als hij boos is.. niet leuk maar wel minder pijnlijk voor hem zelf 🫣 een paar maanden geleden moest ik er echt dichtblijven als ik NEE zei want dan wist ik al wat er ging gebeuren .. het is nu al veel minder! Komt goed vrouw

één jaar geleden

Onze dochter had dit een paar weken terug ook, als iets niet lukte met spelen kon ze in een keer naar level 100 schieten met de frustratie. Bij haar was het dat ze eerst ging krijsen, dan alles om haar heen weg gooien en uiteindelijk verloor ze haar evenwicht naar achteren. Ik dring op zo’n moment niet meer tot haar door en om te voorkomen dat ze zichzelf en anderen pijn kon doen zette ik haar snel op schoot met haar rug tegen mijn buik. Dan legde ik m’n ene arm over haar middel en m’n andere hand tegen haar sleutelbeen. Dan rustig tegen haar aan praten en wachten tot ze weer rustig werd. Vaak was ze daarna heel verdrietig en legde ik uit dat het helemaal niet erg is als iets niet lukt, maar ze bij dan beter om hulp kan vragen en ik zal altijd helpen. Vervolgens als ze gekalmeerd was, keek ik haar aan en zei “mama helpen?” En dan naar het speelgoed waar ze mee bezig was. Dan ging ik samen met haar uitzoeken hoe iets werkte en juichen als het ons gelukt was. Nu als iets niet lukt, roept ze “mama helpen” en dan brengt ze het speelgoed naar mij of ze komt mij halen. Benieuwd wat de volgende uitdaging wordt 😅

één jaar geleden

Maandag hebben we een afspraak met een pedagoog voor meer inzicht. Mijn zoontje praat nog niet, thuis zijn we tweetalig dus hij wordt ook zo opgevoed (Engels en Fries + Nederlands op school), ik denk dat hij hierdoor wat moeite heeft met praten nog. Hem bedwingen zit er ook niet in, hij loopt ongeveer een jaar voor qua groei en is behoorlijk sterk, hij doet gewoon pull-ups. Behoorlijk moeilijk.😢