11 Reacties

4 jaar geleden

Ik ben nu 10 weken geleden bevallen en 2 weken terug waren de bovenste buikspieren nog niet helemaal gesloten. Ook moet mijn bekkenbodem spieren goed getraind worden want die waren wat verzakt. Ik ben hiervoor bij een bekken therapeut geweest. Daarbij volg ik mamafit lessen om rustig weer een beetje te beginnen met trainen. Deze lessen worden bij ons gegeven door de bekken therapeut

4 jaar geleden

Ik volg sinds een paar weken mamafit lessen gegeven door een bekkenfysiotherapeut. Bevalt goed. Mijn bovenste buikspieren zijn gesloten en de onderste nu ook bijna. Ben 10 weken geleden bevallen. Wellicht een idee om ook zo’n lessen te gaan volgen? Hun controleren oa hoever alles weer gesloten is en welke oefeningen dus weer mogen.

4 jaar geleden

Misschien een gekke vraag, maar hoe weet je of je buikspieren gesloten zijn?

4 jaar geleden

Reactie op LBJ__

Misschien een gekke vraag, maar hoe weet je of je buikspieren gesloten zijn ...
Heey! Als je op je rug gaat liggen en je met je schouders van de grond komt dan kun je met twee vingers voelen in een rechte lijn in het midden van je buik :) als ze nog open staan dan voelt het zacht en kun je het een beetje in deuken. Ik ben 7 weken geleden bevallen en toevallig vandaag tijdens training geleerd hoe ik dat zelf kan checken :) bij mij staan ze boven mijn navel nog 2 centimeter uit elkaar.. Schuine en diepe buikspieren mag ik gewoon trainen, maar rechte buikspieren daar moet ik nog een paar weken echt rustig aan mee doen :) dat was iig het advies. Beter niet te snel te hard van stapel lopen anders gaan ze weer open staan en ben je langer bezig met je herstel >.<

4 jaar geleden

Reactie op Soeppan

Heey! Als je op je rug gaat liggen en je met je schouders van de grond kom ...
Hi! En hoever moet ik ongeveer van de grond komen met mn schouders? Ik ben hier echt een leek in dus heb geen flauw idee. Ik wil morgen namelijk weer naar de sportschool en trainen met mn personal trainer maar wil uiteraard niet te hard van stapel lopen. Ik ben 9,5 week geleden bevallen dmv een keizersnede.

4 jaar geleden

Reactie op LBJ__

Misschien een gekke vraag, maar hoe weet je of je buikspieren gesloten zijn ...
Bij mij voelt de bekkenfysiotherapeut of ze gesloten zijn, of niet. En geeft vervolgens advies over welke oefeningen ik mag doen
bij mijn vk kreeg ik een check up gesprek 6 weken na de bevalling, fysieke en mentale controle. ze voelde daarbij ook hoe het ging met mijn baarmoeder en buikspieren ivm sporten 🙂 is het een optie het even door een professional te laten voelen?

4 jaar geleden

Reactie op 2021November

Ik volg sinds een paar weken mamafit lessen gegeven door een bekkenfysiothe ...
Moet je voor deze lessen ook een qr code scannen ? 🤐🙄

4 jaar geleden

Reactie op Tutje

Nee, volgensmij valt dit onder ‘zorg’. Net zoals je ook zonder QR naar een ‘gewone’ fysiotherapie behandeling mag. Ik krijg deze lessen namelijk ook vergoed uit mijn aanvullend pakken vd zorgverzekering (CZ).

4 jaar geleden

Reactie op Tutje

Bij ons wel. Maar dat komt volgens mij omdat het bij ons bij een sportschool gegeven wordt.

4 jaar geleden

Reactie op LBJ__

Hi! En hoever moet ik ongeveer van de grond komen met mn schouders? Ik ben ...
Ik ben ook een leek hoor 🙋🏻‍♀️ lastig uit te leggen maar ik kom wel een redelijk stuk van de grond, dr kan minimaal een vuist tussen en schouderbladen zijn van de grond.. hoop dat ik t duidelijk uitleg :) En dan voel ik onder mijn navel dat het echt hard is en boven mijn navel voel ik dat het midden zacht is en kan de spieren ernaast voelen lopen. Echt een kuiltje zeg maar.