6 Reacties
4 jaar geleden
Ooooooh wat herken ik dit!! Mijn schoonouders smijten met geld en ik ben absoluut het tegenovergestelde. Ik ben ook nog niet op het moment dat ik hen aangesproken heb, maar ik denk wel dat dat moet gaan gebeuren… Steken onder water of goedkope of tweedehands kleding, zo vervelend. Zelfs opmerkingen tegenover ons en niet eens tegenover de baby. Ik laat af en toe wel hints vallen dat ik het heel onbelangrijk vind en dat ik graag om meerdere redenen tweedehands of zelf gemaakte spullen wil.
Ze zijn ons momenteel heel erg aan het pushen om een andere auto te kopen, maar dat geld hebben we momenteel even niet. Ik krijg het er maar niet in bij ze en elke keer gaat het er weeeeer over.
Sorry ik dwaal af; als reactie op jou: probeer echt eerlijk te zijn. Geef aan dat je dan liever straks een leuk uitje hebt in plaats van materiële zaken. Ik wil dat ook gaan doen.
4 jaar geleden
Vervelende situatie, want ergens wil je blij en dankbaar zijn dat je wat krijgt, maar het kan ook te ver gaan en over de top zoals bij jullie dus. Ik herken het wel een beetje met m’n schoonmoeder die geeft bijna iedere keer als ze komt onze 2 dochters iets van “troep”. De eerste paar keer heb ik gezegd dat ze niet steeds zoveel moet kopen maar dan zegt ze: joh dat was maar een paar euro… dus ik heb voor mijn gevoel al 100x uitgelegd dat het me niet om de waarde gaat, maar dat onze dochters zo bijna er vanuit gaan dat ze iets krijgen als ze komt. Terwijl wij juist willen dat een cadeau voor speciale gelegenheden moet zijn. Dit leidde wel bij ons tot ruzie met schoonmams. Meerdere keren zelfs omdat ze het na een tijdje toch weer ging doen.
Mijn advies is: probeer samen een standpunt in te nemen en daar ook bij te blijven. Ze zullen het niet leuk vinden, maar het is jullie kindje dus jullie bepalen hoe en wat en daar zullen zij zich aan moeten houden. Probeer duidelijk en soms voor je gevoel misschien overduidelijk te communiceren en helaas leidt dat soms tot onenigheid of onbegrip maar dat is helaas dan maar zo.
4 jaar geleden
Hier ook te maken met hele lieve oma's die het leuk vinden om spulletjes voor hun kleindochter te kopen. De opa's laten dit aan hun over hihi.
Maar ze zijn gelukkig niet zo dat elke keer als we elkaar zien ze weer met iets nieuws komen.
Misschien wel goed om een keer de confrontatie op te zoeken, het is écht niet leuk voor opa en oma als hun kleinkind ze alleen interessant vind omdat ze weten dat ze dan weer wat krijgen? Liefde van een kind koop je niet. Helaas spreek ik uit eigen ervaring...
Bij m'n ene opa en oma kregen m'n zusje en ik alleen iets bij een feest of een bijzondere prestatie. Bij de andere opa en oma kregen we altijd cadeaus en later geld, dat we zelf wat konden kiezen en dit was niet een tientje... was het maar een tietje...
Mijn herinnering die ik aan hun heb over gehouden was als kind 'lekker kan ik dit of dat kopen' ik was vaak al op de heenweg aan bedenken wat ik wilde en op de terugweg maakte ik een keuze. Ik weet dat het slecht is, ik heb later ook meerdere malen het geld geweigerd. Maar dan kreeg ik het 'gespaarde' bedrag alsnog op m'n verjaardag...
Ik ben hierdoor ook steeds minder naar hun toe gegaan. Als ik op visite kom, wil ik daar niet voor betaald worden... Ik heb hierdoor best veel tijd met ze gemist die kan ik niet meer inhalen.
M'n andere opa en oma, kwam ik veel vaker, we hadden de woensdagmiddag als vaste prik. Dan was ik vroeg klaar op school en was ik de hele middag bij ze.
Van hun heb ik uiteindelijk het allergrootste cadeau gekregen; liefde, aandacht en heeeeeeeel veel warme melk met azijn 💖
4 jaar geleden
Het zal idd lief bedoeld zijn, maar als jullie je er niet fijn bij voelen zeker aangeven! Jullie kindje, jullie opvoeding en regels 😉👍
Als het nu al begint, wordt het enkel moeilijker om er straks alsnog tegenin te moeten gaan 🙈
Hier niet zozeer materiële bemoeienis, maar meer qua opvoeding bij onze eerste.
'Niet zovaak aan de borst laten drinken, dat is niet goed!' 'laat maar gewoon "even" huilen hoor!' 'nou, dat eten mag ze nu toch wel!' 'Dat moet je zó doen...'
Uhm...nee!!! Ons kindje, wij bepalen! Gelukkig is dat inmiddels wel duidelijk ☺️👍, maar je moet echt op je strepen staan en dat is niet altijd even makkelijk, maar je doet het uit beste wil voor je kindje 🥰
Het belangrijkste is dat je met je partner op dezelfde lijn zit, dan kun je samen sterk staan tegen de anderen. En dan komt het wel goed 😉
Veel succes, jullie kunnen het! 💪
4 jaar geleden
Je kan gewoon netjes uitleggen hoe jullie je kindje(s) willen opvoeden. Dit horen ze te accepteren en te respecteren. Als je cadeaus krijgt van bijvoorbeeld speelgoed. Zou ik het lekker ergens opbergen en steeds "iets " geven. Dat het steeds iets nieuws is voor de kleine. 😁 dat gaan wij ook doen.