21 Reacties
3 jaar geleden
Wij waren toevallig afgelopen weekend in een huisje en hebben daar met de familie voor de kinderen de paaseieren al gezocht en onze kleine man van ruim 15 maanden ook kennis laten maken met een stukje chocola. Hij vond het heerlijk. We hadden van die kinder chocolade eieren.
3 jaar geleden
Wat grappig dit! Die van mij eet al een maand of 2 chocolade 😵💫 en ik hoor me zelf nog zo zeggen nee mijn kind mag dit dit en dit later echt niet hoor. Ik ben zwanger van de 2e en prop me zelf helemaal vol 😂 dus als hij dan zo schattig komt aangerend en een hapje wil kan ik het toch echt niet laten 🫠 dus aan mij tips heb je verder niks 😂
3 jaar geleden
Reactie op LRM
Wat grappig dit! Die van mij eet al een maand of 2 chocolade 😵💫 en ik ho ...
Zeker heb ik wat aan je tips! Welke chocolaatjes bied je aan? Ik ben bang dat ik te harde dingen ofzo aanbied want wil het natuurlijk wel veilig houden 😅😅
3 jaar geleden
Hahahaha, ja dat begrijp ik 🫣 hij krijgt volkoren koekjes met chocolade. En die paaseitjes van kinder (chocobons) maaaaaar dat krijgt ie uit mijn mond 🤭 dus die is dan al door 4e en indd wat zachter. Maar een stukje paashaas bijv kan echt geen kwaad denk ik? Smelt zo weg in dat mondje
3 jaar geleden
Onze dochter eet ook al een tijdje chocola. We hebben een beetje een dingetje met eten ze eet alleen wat wij eten, en als wij het eten moet zij het ook anders komt er een mega drama. Na een paar maanden drama hebben we het opgegeven en mag ze ook een stukje. Hier voornamelijk kinder chocola.
3 jaar geleden
Nee zeker niet. Kind krijgt nog geen suiker. Wil de eerste 2 jaar echt houden bij gezonde dingen.
3 jaar geleden
Nee hier ook geen chocolade… ik snap dat gedachte wel van “chocolade hoort bij Pasen” maar een kind van 1-1.5 jaar begrijpt dat soort dingen nog lang niet en weet ook niet beter als ze het niet krijgen.
3 jaar geleden
Ons dochtertje proeft alles, dus ook ongezondere zaken zoals frietjes en chocolade (ze krijgt dan gewoon de chocolade die wij eten op dat moment: zwart, melk...). Maar het gaat hier om proeven, niet om een dagelijkse gewoonte. Op zondag eet ze ook een croissant, alle andere dagen bruin brood met pure pindakaas. De hoeveelheden zijn mijns inziens hier de belangrijkste factor. Enkel (toegevoegd) zout gaan we nog uit de weg omdat dat zeer slecht is voor de nieren. Al de rest is genieten en altijd met mate! 😊
3 jaar geleden
Hier krijgt ze eigenlijk alles wel. Ook ongezonde dingen. Tuurlijk let ik wel op dat het met mate is, maar vind beetje onzin om niks geen suiker binnen te krijgen. Af en toe wat chocola proeven, of paar patatjes vind ik geen kwaad kunnen.
Als ik chocola geef, is het hagelslag op brood, of stukje dunne pure chocolade. Of iets een stukje van zachte bonbon.
3 jaar geleden
Mijn zoontje is inmiddels zover dat hij alles wilt eten wat wij ook eten. Dit geld ook voor alles wat hij zijn (oudere) neefjes en nichtjes ziet eten. Hij heeft dus wel eens iets van Kinder chocolade geproefd, hij vond het heerlijk. Vraagt er overigens nog niet zelf naar, dus het is echt puur als een bepaalde situatie zich voordoet (kinderfeestje bijvoorbeeld). Vind het zelf niet zo spannend; kinderen die ik ken die vroeger nooit iets van snoep mochten gingen het uiteindelijk stiekem doen en kregen juist last van overgewicht hierdoor, ze hadden nooit geleerd dat je het met mate moet eten en niet hele zakken in 1 keer. Denk dat je het als ouder gewoon niet te spannend moet maken en op den duur uitleggen dat suiker / snoepen met mate of speciale gelegenheden zoals een kinderfeestje prima is..
3 jaar geleden
Hier ook niet, zie het nut er niet van in. Kind op die leeftijd snapt totaal nog niet wat je in dat mondje stopt. En dat er hier gezegd word dat als je ze niet leert wat met mate snoepen is ze later overgewicht kregen… Tsja dan is er iets fout gegaan. Maar dat zal niet zijn omdat ze met 1-2 jaar geen chocolade kregen. Een kind op die leeftijd gaat het ook nog niet stiekem doen. Dat is pas op latere leeftijd.
3 jaar geleden
Hier krijgt ze (zoon 2,5 jr, dochter 15 mnd) ook wel eens chocola, hagelslag, of een klein hapje van chocola. Mevrouw wil alles wat ze ziet eten. Als het perongeluk op tafel is blijven liggen, dan is mevrouw er als de kippen bij, en of het dan om een banaan of een stukje chocola gaat, maakt haar niks uit. Ik ben er niet zo moeilijk in, zolang het met mate is, vind ik het helemaal prima.
3 jaar geleden
Mocht je nog willen gaan voor het meest gezonde stuk chocolade, dan kan je met puur beginnen. En dan zo puur mogelijk. (Melk chocolade is vaak meer suiker aan toegevoegd)
Een stukje pure chocolade vind ik juist prima snoeperij om mee te starten. (Wij proberen eerste 2 jaar zoveel mogelijk suikervrij/suikerarm maar ik zou eerder met chocolade beginnen dan bijvoorbeeld snoep)
3 jaar geleden
Hier zijn de paas eitjes niet veilig op tafel want mevrouw pakt ze stiekem als ik na de wc ga of iets. Laat het voor de rest wel toe 1 of 2
3 jaar geleden
Dochter van 15 maanden mag van mij eigenlijk helemaal niks van zoetigheid maar haar grote broer geeft haar telkens stiekem dus met Pasen mag ze echt wel een chocolade eitje van min